וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דחייה בבחירת שופטים פוגעת בתפקוד בג"ץ"

עימות נוסף בין ביניש לפרידמן: במכתב שנשלח לשר המשפטים מוחה נשיאת העליון על דחיית ישיבת הוועדה. "הדבר יוביל לעיכוב במתן פסקי דין"

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש פנתה היום (שלישי) במכתב לשר המשפטים דניאל פרידמן בו הביעה תרעומת על הדחייה ברגע האחרון של ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, שהיתה אמורה להתכנס לפני יומיים. "לדחיה זו מצטרפת דחיות נוספות דבר שתהיינה לו השלכות ניכרות בכל הקשור ליכולתו של בית המשפט העליון לקיים הרכבים שנקבעו זה מכבר ולשמוע תיקים הממתינים לדיון", כתבה ביניש.

"ההחלטה לדחות את הדיון, מעמידה בספק את יכולתו של ביהמ"ש העליון לקיים את תכנית העבודה לשנת 2008 ואת הדיונים שנקבעו על פיה. נכון לעת הזו, אי כינוס הועדה ואי בחירתם של שופטים נוספים, יביאו לביטול שני הרכבי שופטים בממוצע לשבוע עד לאמצע יולי השנה. בסופו של יום, אי כינוס הוועדה ואי מינוי של לפחות שני שופטים, יוביל להתארכות ההמתנה לדיון בפני בית-המשפט העליון ולעיכוב במתן פסקי דין", הוסיפה ביניש.

ביניש כתבה עוד, כי על אף המאמץ שיעשו השופטים, ספק אם נצליח לקיים את תוכנית העבודה ולמנוע ביטולים. לפיכך, ביקשה הנשיאה לקבוע מועד חדש לכינוס הוועדה למטרה זו בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully