וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה לקיום דיון נוסף בתיק קצב

העותרים דרשו מבג"ץ לקיים דיון בהרכב שופטים רחב. ח"כ גלאון פנתה למזוז בדרישה להנחות הפרקליטות לשקול עונש מאסר לנשיא לשעבר

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) עתירה לקיום דיון נוסף בהרכב שופטים מורחב בפסק הדין שניתן בעניין הנשיא לשעבר משה קצב. העותרים, התנועה לאיכות השלטון, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית וארגונים נוספים, טענו כי ההחלטה התקדימית בעלת עניין רב לציבור התקבלה בדעת רוב, ולא פה אחד, ולפיכך מצדיקה דיון נוסף בפני הרכב מורחב.

"בשל החשיבות הציבורית של העניין נקבע, מלכתחילה, הרכב מורחב של חמישה שופטים", כתבה השופטת מרים נאור בהחלטתה לדחות את העתירה. "העותרים מציינים כי ההכרעה בעתירתם נפלה על חודו של קול. דבר זה נכון רק בעניין המתלוננת א' ממשרד התיירות. לא בנקל, אם בכלל יינתן דיון נוסף בעניין שנפסק בו בהרכב של חמישה", קבעה.

בתוך כך פנתה הבוקר ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לקראת הדיון המשפטי בעניינו של קצב, על מנת שינחה את הפרקליטות להעמיד את השופטים על חובתם לשקול הטלת עונש מאסר בפועל או עבודות שירות.

גלאון הזכירה בפנייתה את החוק הקובע שבעבירה של מעשה מגונה תוך שימוש בלחץ, העונש המרבי יהיה שבע שנים. "על רקע העובדה, שהפרקליטות דרשה להטיל עבודות לתועלת הציבור בתיקו של השר חיים רמון, תמוה ומקומם בעיני, שהיא מוותרת על דרישת כל עונש ממשי בתיק קצב", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully