וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התקבלה למרכז הפיתוח של ה-OECD

הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, אישר את חברותה של ישראל במרכז לפיתוח. "צעד המחזק את מעמדנו כמדינה תורמת"

מועצת ה- OECD, הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, אישרה את הצטרפות ישראל כחברה במרכז לפיתוח של הארגון. הארגון מאגד בתוכו שלושים מדינות דמוקרטיות המנהלות שוק חופשי במטרה לסייע להן בפיתוח כלכלי, הרחבת התעסוקה והעלאת רמת החיים. מרכז הפיתוח הינו זרוע של הארגון הפועל באופן חלקי, כגוף עצמאי בו חברות מדינות ה-OECD ומדינות מתפתחות שאינן חברות בארגון. את ישראל ייצגו במרכז נציגי משרד החוץ ומשרד האוצר.

מטרת המרכז לפיתוח הינה פיתוח קשרים כלכליים וחברתיים בין ארגון ה-OECD למדינות המתפתחות, והוא נועד לסייע למקבלי החלטות להגביר את הצמיחה ולשפר את תנאי החיים במדינות המתפתחות. עוד משמש המרכז כבמה משותפת למדינות החברות בו באמצעותה הן חולקות מניסיונן בפיתוח הכלכלה והחברה.

ראש האגף לקשרים בינלאומיים במשרד האוצר, עודד ברוק, ציין כי "הצטרפותה של ישראל למרכז לפיתוח מהווה צעד נוסף בתהליך ההצטרפות ל-OECD. צעד המחזק את מעמדה של ישראל כמדינה התורמת תרומה איכותית למאמץ הבינלאומי המשותף של המדינות המפותחות לשיפור תנאי החיים במדינות המתפתחות ולשיתוף הפעולה עם מדינות אלו".

סמנכ"ל המרכז לשיתוף פעולה בין-לאומי במשרד החוץ (מש"ב), השגריר חיים דיבון, שהשתתף לראשונה בישיבת הועד המנהל בפריז, מציין כי "אנו רואים חשיבות רבה בהצטרפות למרכז לפיתוח שלצד ה-OECD. ישראל מביאה מחד מניסיונה העשיר ברחבי העולם, ומאידך רואה חובה להתאים עצמה למדיניות, ליעדים ולדפוסי הפעולה המתגבשים במסגרת המרכז לפיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully