וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של הצפרדעים לחום - מלחמת עכוזים

במאבק על פיסות המים האחרונות לפני הקיץ, נאבקים הזכרים זה בזה באמצעות התזת מים מעכוזם והיאבקות בסגנון חופשי

גל החום הכבד דווקא מעורר אצל הצפרדעים את הפעילות. בבריכות החורף נלחמים הצפרדעים הזכרים על פיסות המים האחרונות. הזכרים, המתכוננים לעונת ההזדווגות שעתידה לחול בקרוב, נאבקים על חלקי הבריכה הטובים ביותר בכדי לבסס את מעמדם ובכך למשוך את הנקבות להזדווג. הקרבות מתחילים בקונצרט קולני, שמוגבר על ידי קרומי עור המתנפחים בצידי הראש.

בשלב הבא הצפרדעים מוציאים את עכוזם מהמים ומתיזים באמצעותו סילוני מים דקים ומדויקים זה אל זה. בהמשך, פונים הזכרים זה אל זה ומאיימים באמצעות הרמת סנפירי הרגליים האחוריות על חבריהם, ואם זה לא עוזר, הזכרים הגדולים מזנקים באוויר ומטביעים את הקטנים.

לדברי עמיר בלבן, רכז טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, "אצל הצפרדעים הגודל בהחלט קובע והזכרים הגדולים יותר הם אלה שיוצאים בדרך כלל עם ידם על העליונה. למרבה הצער, הולכים ומתמעטים המקומות בהם ניתן לראות את התופעה הייחודית הזו, מאחר וכמעט ולא נותרו נחלים נקיים ולא מזוהמים, וגם בריכות החורף נעלמות בעיקר בשל פיתוח מואץ ובלתי מתחשב. אחד המקומות הטובים בהם ניתן עוד לראות את המופע הוא המסתור בתחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע, בסמוך לכנסת. המסתור צופה אל הבריכה הנמצאת במקום, והמושכת אליה בעלי חיים רבים, ובתוכם הצפרדעים.

צפרדע הנחלים היא מין מוגן על פי חוק ואין לגדל אותו בשבי. הצפרדע תלויה במקורות מים טבעיים ונקיים, ולכן היעלמות הצפרדע מאזור מסוים, היא המדד הטוב ביותר לזיהום. שנת 2008 הוכרזה על ידי ארגון הגג של ארגוני שמירת הטבע בעולם, ה-IUCN , כ-"שנת הצפרדע", מתוך רצון להעלות את המודעות לסכנת ההכחדה של הצפרדעים ודו החיים.

  • עוד באותו נושא:
  • צפרדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully