וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי לאמה: "מוכן להידבר עם נשיא סין"

המנהיג הרוחני הודיע כי במידה שהאלימות תיפסק, יהיה מוכן לנסוע לשיחות בבייג'ין. אתמול הואשם ע"י סין בהצתת גל ההומות בטיבט

הדלאי למה הודיע היום (חמישי) כי יהיה מוכן להידבר עם נשיא סין הו ג'ינטאו במידה והאלימות בטיבט תיפסק. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי לדבריו, הוא אף עשוי לנסוע לבייג'ין לשם כך.

אתמול הזהירה סין מפני מאבק "לחיים ולמוות" עם הדלאי לאמה. ראש ממשלת סין וון ג'יאבאו האשים את המנהיג הרוחני הטיבטי בהצתת גל המהומות בסוף השבוע בלהסה בירת טיבט. "אנחנו בעיצומו של מאבק עז שכולל דם ואש, מאבק לחיים ולמוות עם תומכיו של הדלאי לאמה" אמר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית. לדבריו, "מנהיגים בכל הארץ צריכים להבין לעומק את הקושי, המורכבות והטבע הממושך של המאבק".

בתקשורת הסינית, הנשלטת על ידי הממשלה, דווח כי כ-105 טיבטים הסגירו את עצמם לרשויות בשל מעורבותם בהפגנות בלהאסה. המשטרה הסינית הציבה בפני הטיבטים דד-ליין, במסגרתו היה עליהם להסגיר עצמם עד חצות. אנשיו של הדלאי לאמה, מנהיגה הרוחני של טיבט, טוענים כי 99 אזרחים טיבטים נהרגו בעימותים עם המשטרה.

היום פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל", כי מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס קראה לממשלת סין להפגין איפוק ולפתוח במגעים עם הדלאי למה. שר החוץ הבריטי דיוויד מילבנד הביע עמדה דומה. "אני מקווה כי הלקח שנלמד מהאירועים הטרגיים של הימים האחרונים הוא כי דיאלוג משמעותי הוא הדרך היחידה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully