וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "המלחמה בעירק היתה מוצדקת"

נשיא ארה"ב ינאם היום לציון 5 שנים למלחמה ויאמר: "נסיגה תאפשר לאל קאעדה לרכוש נשק להשמדה המונית לתקיפת ארה"ב"

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש עומד לשאת היום (רביעי) נאום בפני האומה האמריקאית לציון חמש שנים למחלחמה בעירק. בין היתר, הוא צפוי לומר כי המלחמה בעירק אמנם גבתה מחיר כבד, אך לטענתו, הנוכחות האמריקאית במדינה פתחה את הדלת לניצחון אסטרטגי משמעותי נגד האיסלם הקיצוני והטרור.

"לא ניתן להתכחש להצלחה שאנו עדים לה בעירק", יאמר בוש. "מבקרי המלחמה לא יוכלו לטעון יותר שאנו מפסידים בעירק. איש לא מכחיש שהלחימה גבתה מחיר חיי אנשים רבים, אך המחיר הזה היה הכרחי".

כשנותרו רק 11 חודשים לסיום כהונתו השנויה במחלוקת, וכשאחוזי התמיכה בו נמצאים בשפל הגדול ביותר מאז נבחר, ינסה בוש לגייס תומכים למלחמה המאוד לא פופולרית בארה"ב, שפגעה במעמדה הבינלאומי ומאיימת להכתים את כהונתו.

בוש מתכוון לבקש מהאמריקאים להתאזר בסבלנות במלחמה שנכנסת לשנתה השישית, מאז הפלישה שהביאה להפלתו של הרודן סדאם חוסיין. "נסיגה כעת תחזק את אירן ותאפשר לאל קאעדה לגייס כסף לרכישת נשק להשמדה המונית לתקיפת ארה"ב.

בוש יכנה את המאבק הסוני בכוחות אל קאעדה בעירק כ"מאבק הערבי הגדול הראשון נגד אוסמה בין לאדן, האידיאולוגיה המרושעת שלו ורשת הטרור שלו".

במאי 2003 הודיע בוש כי הקרבות הקשים בעירק הסתיימו, כשמעליו התנוססה כרזה עם הכתובת: "המשימה הושלמה". הארוע שימש כמקור ללעג על ממשלו בחודשים שלאחר מכן. בוש רואה בלחימה בעירק כחזית המרכזית במאבק נגד הקיצונים האיסלמים.

המלחמה בעירק היא אחד מהנושאים הבוערים ביותר בפריימריז לנשיאות, אם כי לאחרונה הדיון בה נדחק למקום השני בשל המשבר הכלכלי וההאטה במשק האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully