וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר הפיננסי החמור מזה 60 שנה"

כך אומר נגיד הבנק הפדרלי לשעבר גרינספן. על רקע הירידות בוול סטריט והיחלשות הדולר, חוששים המשקיעים מהמשך הירידות גם בת"א

המסחר בבורסה בתל אביב יתחדש הבוקר (שלישי) על רקע מגמת הירידות בוול סטריט. בתוך כך, המסחר בבורסות באסיה נפתח הלילה במגמה מעורבת: מדד ה"האנג סנג" בהונג קונג נחלש בכ-2% ומדד ה"ניקיי" ביפן הוסיף לערכו 1.46%. במקביל, הנגיד לשעבר של הבנק הפדרלי בארצות הברית, אלן גרינספן, אמר כי המשבר הפיננסי יגבה עוד קורבנות רבים. לדבריו, מדובר במשבר החמור מאז מלחמת העולם השניה.

דפנה מאור, נתן שבע ושמואל שוסטר , theMarker מוסיפים:

ירידות שערים חדות נרשמו אתמול בבורסות ברחבי העולם, כולל בישראל, על רקע המשבר הפיננסי המעמיק בארה"ב. שער הדולר צנח מול רוב המטבעות ואיגרות החוב של ממשלת ארה"ב גאו בעקבות נהירת המשקיעים להשקעות בטוחות. שערי המניות של כמה מהבנקים המובילים בארה"ב ירדו אתמול בצורה חדה, דבר שעורר חשש כי הם סובלים מקשיי נזילות ועלולים לפשוט את הרגל.

אי-היציבות בשווקים נרשמה ביום המסחר הראשון לאחר שהבנק הפדרלי של ארה"ב נקט צעדי חירום שלשום, במטרה להגביר את הנזילות בשווקים ובעקבות רכישת בנק "בר סטרנס" על ידי "ג'יי-פי מורגן צ'ייס", לאחר שעמד בפני פשיטת רגל.

"ליהמן ברדרס" ירדה ב-19%

בין צעדי החירום שנקט הבנק הפדרלי האמריקאי כדי לבלום את משבר האשראי - הפחתת הריבית של ההלוואות שהוא נותן לבנקים מסחריים ולבתי ההשקעות. הצעד לא נעשה מאז השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30.

צעדים אלה לא הצליחו לבלום את ירידת שער הדולר ולהשיב את אמון המשקיעים. המטבע האמריקאי צנח אתמול לשפל כל הזמנים מול היורו ומול הפרנק השווייצי. מול היין צנח הדולר לשפל של 12 שנים. הדולר גם איבד 1.38% לעומת השקל, ושערו היציג נקבע על 3.426 שקל לדולר.

הירידות בשער הדולר מעידות על אובדן אמון ביכולת הבנק הפדרלי לבלום את המשבר המתפשט. בנוסף, הדבר עשוי להחמיר את מצב הכלכלה העולמית, בגלל הפגיעה בכושר היצוא של כלכלות מתעוררות ושל כלכלות מוכוונות יצוא באירופה וביפאן ובישראל.

בתל אביב ירדו אתמול המדדים המובילים ב-4% והשלימו ירידה של יותר מ-9% בשלושה ימים ו-26% מאז השיא, באוקטובר 2007. את ירידות השערים מובילות מניות היתר, הנדל"ן והבנקים.

בארה"ב, המסחר בוול סטריט התנהל בירידות שערים, אך עם סגירת המסחר עבר מדד דאו-ג'ונס לעלייה קלה של 0.2%. מניית בנק ההשקעות "ליהמן ברדרס" ירדה ב-19%, בעקבות שמועות כי הוא עשוי לקרוס, בדומה ל"בר סטרנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully