וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין רגועים: האולימפיאדה תתקיים כמתוכנן

מספר ימים לאחר המהומות האלימות בטיבט, נמנעות הדמוקרטיות המערביות מלגנות את סין ולקרוא להחרמת האולימפיאדה במדינה

השלטונות בבייג'ינג יכולים לשחרר אנחת רווחה בעקבות הצהרתו של יו"ר הוועד האולימפי, ז'אק רוג, לפיה המהומות בטיבט בסוף השבוע לא יפגעו באירוח האוליפיאדה בסין בקיץ כמתוכנן. "לא הגיעו אלי קריאות מאף מדינה, שמבקשת לערער על קיום המשחקים האולימפים בסין , ולכן הנושא ירד מסדר היום", אמר הלילה (שלישי) רוג.

הסינים חששו כי המהומות בטיבט יעוררו גל מחאה, בדומה לזה שפרץ בעקבות דיכוי המפגינים בכיכר טיינאנמן לפני כעשרים שנה. החשש הגדול של בייג'ינג היה כי מחאה בינלאומית רחבה עלולה לפגוע בקיום המשחקים האולימפיים במדינה, שנתפסים על ידי השלטונות כיעד לאומי לו הם נערכו בשנים האחרונות. הסינים אף האשימו כי המנהיג הרוחני הגולה של הטיבטים, הדלאי לאמה, יזם את המהונות במתכוון סמוך למועד האולימפיאדה כדי לפגוע בקיומה התקין. הדלאי לאמה, הגולה בהודו, דחה את הטענות והאשים את סין ב"ג'נוסייד תרבותי".

אולם, נראה כי למרות הסיקור התקשורתי הנרחב לו זכו המהומות בטיבט בסוף השבוע, בחרו רוב מדינות העולם להסתפק בהפצרות רפות לאפשר חופש הפגנה לנזירים הטיבטים, ולא העזו לנקוט בצעדים ממשייים נגד סין. "אנו מפצירים בסין לנהוג באיפוק כלפי המפגינים בטיבט", אמרה שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס. גם האיחוד האירופי נמנע מלגנות במפורש את סין וקרא לצדדים לפתוח בדיאלוג.

בתוך כך, גם הלילה (שעון ישראל) נרשמו הפגנות של הנזירים הטיבטים באזור לאהסה. מספר סטודנטים ממוצא טיבטי אף הדליקו נרות בביג'ינג לזכר ההרוגים בתקריות בסוף השבוע. זאת, אף על פי שהלילה הגיעו לקיצו האוליטימטום שהציבו השלטונות הסינים למפגינים להפסיק את המחאה לפני שהם יטופלו ב"יד קשה". יצוין כי השלטונות הסינים מונעים מעיתונאים מערביים גישה לחבל טיבט כדי לסקר את האירועים במקום.

במקביל, נמשכים עדיין הדיווחים הסותרים אודות מספר ההרוגים בתקריות האלימות בסוף השבוע. השלטונות הסינים טוענים כי 13 טיבטים נהרגו במהומות, בעוד שארגוני גולים טיבטים מנו למעלה מ-80 הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully