וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לפחות 100 הרוגים במהומות בטיבט

הטיבטים טוענים שהצבא הסיני פתח באש על המפגינים למען עצמאות החבל. סין: המתפרעים שלא יסגירו עצמם עד יום ב' יענשו בחומרה

לפחות עשרה בני אדם נשרפו הבוקר למוות בלהסה בירת טיבט, בעקבות המהומות שפרצו שם אמש נגד השלטון במדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית. ואולם, לפי דיווחים של מנהיגים טיבטים הנמצאים בגלות, מספר ההרוגים במהומות גבוה הרבה יותר והוא עולה על 100.

"הקורבנות הם כולם אזרחים חפים מפשע והם נשרפו בעודם חיים", צוטט גורם ממשלתי מקומי. עוד דווח, כי משטרת סין חילצה מאות בני אדם ממבנים שהוצתו על ידי המפגינים הטיבטים, שתקפו שוטרים וגורמי ממשל. ואולם לטענת הטיבטים, מספר ההרוגים הגבוה הוא תוצאה של ירי על המפגינים בידי שוטרים סינים. בתוך כך, סין הכריזה על אולטימטום לפיו המתפרעים שלא יסגירו עצמם עד יום שני יענשו בחומרה.

המהומות פרצו בעקבות תהלוכות מחאה של נזירים טיבטים ברחובות להסה בימים האחרונים, והן הפכו למהומות הגדולות והאלימות ביותר בחבל בעשרים השנים האחרונות. במהלך המהומות, שרפו המפגינים חנויות וכלי רכב וקראו לעצמאות טיבט מהשלטון הסיני.

סין מאשימה את הדלאי לאמה

בתוך כך, צבא סין הרכיז על טיבט כעל שטח צבאי סגור והוא מונע פתיחה של חנויות ומסחר בלהסה. עשרות רכבים צבאיים נראו מסיירים ברחובות.

על פי דיווחי אזרחים זרים בעיר, המפגינים שולטים במרכז העיר. "מאות מפגינים עדיין נמצאים במרכז העיר גם אחרי רדת החשכה, כשכוחות הביטחון מקיפים את העיר ההיסטורית", דיווח עיתונאי בריטי בעיר.

השלטונות בסין מאשימים כי הדלאי למה עומד מאחורי הפגנות הנזירים. בכירים בסין האשימו כי הדאלי לאמה ביקש לגרום למהומות כדי לנסות לסכל את אירוח האולימפידה במדינה בקיץ. הבכירים הוסיפו כי כוחות הביטחון באוזר ימשיכו לנהוג בקשיחות כלפי המפגינים.

הדלאי לאמה, הגולה בהודו, פנה לשלטונות סין בדרישה להפסיק את השימוש "בכוח ברוטלי" נגד המפגינים. "המחאה היא הפגנת הכעס הנטוע בקרב בני העם הטיבטי כלפי השלטון הנוכחי", אמר.

במקביל, נמשך הלחץ הבינלאומי על בייג'ין למתן את התנהלותה מול המפגינים. המועצה לזכויות אדם של הא"ם קראה לשלטונות בסין לאפשר חופש הפגנה לנזירים הטיבטים ולהימנע משימוש בכוח מופרז נגדם. שגריר ארצות הברית בסין קרא לבייג'ין לפתוח בדיאלוג עם מנהיג הטיבטים הדלאי לאמה, ולנהוג באיפוק בהתמודדות עם המפגינים הטיבטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully