וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם הטיגריס?

אוכלוסיית הטיגריסים בעולם הולכת ופוחתת בשנים האחרונות, עד כדי סכנת הכחדה. הסיבות העיקריות: ציד והרס אזורי המחיה שלהם

אוכלוסיית הטיגריסים בעולם פוחתת בקצב מהיר בשנים האחרונות. כך הזהירה אתמול (רביעי) הקרן העולמית להגנת חיות הבר.

"יש היום בעולם כ-3,500 טיגרסים", אמר ביוואש פאנדב, מומחה לטיגרסים מהקרן להגנת חיות הבר, לסוכנות הידיעות הצרפתית. זאת לעומת 5,500 עד 6,000 טיגריסים לפני חמש שנים. לדבריו, בהודו, שבה חיה כמחצית מאוכלוסיית הטיגרסים בעולם, פחת מספרם של היונקים הטורפים ממשפחת החתוליים בכ-60% בשנים האחרונות.

הסיבות העיקריות להידלדלות הטיגרסים הן הרס אזורי המחיה הטבעיים שלהם (יערות וערבות עשב) וציד לשם שימוש בפרוותם וייצור תרופות אליל מהאיברים שלהם. לטענת ביוואש פאנדב, ברפואה הסינית המסורתית מייחסים סגולות מיוחדות לעצמות הטיגריסים. "יש דרישה עצומה לעצמות האלה", הוסיף פאנדב, "והניסיון לתת לה מענה באמצעות ציד ללא היתר הוא הסיבה המיידית לירידה במספר הטיגריסים".

פאנדב ציין, כי בשוק הסיני שוויו של טיגריס מת יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים, וכי גם בארה"ב יש דרישה רבה למוצרי טיגריס.

עם זאת, בקרן העולמית להגנת חיות הבר מעריכים, כי יש בסיס לתקווה שאוכלוסיית הטיגריסים לא תיכחד כל כך מהר. "אלה יצורים פוריים מאוד שמביאים לעולם צאצאים רבים", הסביר פאנדב. "אבל צריך לדאוג", הוסיף, "שתהיה להם נגישות למזון ולסביבת הגידול הטבעית שלהם".

לדבריו, העדיפות העיקרית כרגע היא להגן על הטיגריסים מפני ציידים וללחוץ על הממשלה הסינית שלא להפוך את הסחר במוצרי טיגריסים לחוקי. "אם הממשלה הסינית תממש את תוכניתה להפוך את הסחר במוצרי טיגריסים לחוקי", ציין פאנדב, "תחול עלייה משמעותית בדרישה לטיגרסים מתים". "אסור לתת לזה לקרות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully