וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה נמשכת: ביניש שוב תוקפת את פרידמן

נשיאת העליון אמרה בראיון לביטאון עורכי הדין כי שר המשפטים מפורר את מערכת המשפט.”ייתכן שהוא פועל ממניעים אישיים”

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש תקפה בחריפות את שר המשפטים דניאל פרידמן. בראיון שהתפרסם היום (שלישי) בביטאון של לשכת עורכי דין, רמזה ביניש כי יוזמותיו של שר המשפטים נובעות ממניעים אישיים. "הדיבורים על מניע אישי של השר לא נראים לי כמו המצאה דמיונית. אני לא יכולה לשלול זאת", אמרה ביניש בראיון. פרידמן הואשם בעבר כי כוונותיו לצמצם את סמכויות בית המשפט העליון נובעות מאי-מינויה של מקורבתו, פרופ' נילי כהן, לשופטת בבית המשפט.

ביניש הוסיפה כי יחסי העבודה בינה לבין פרידמן נפגעו קשות בשל יוזמותיו. "אין ספק שבאווירה הלעומתית הקיימת שיתוף פעולה אינו קל", אמרה.

ביניש גם התייחסה להתבטאויות האחרונות של פוליטיקאים רבים נגד בית המשפט ואמרה כי "יש מסע מכוון של הרבה גורמים בעלי עוצמה, שחוברים יחדיו, כל אחד מאינטרסים שונים". כשנשאלה על יוזמתו האחרונה של פרידמן לשנות את שיטת מינוי השופטים, אמרה ביניש כי "מדובר על רצון של שר המשפטים לפורר את המערכת מבפנים ולפגוע בעצמאות השיפוטית ובאי התלות של השופטים."

ביניש הודתה בראיון כי יש צורך ברפורמה מבנית במערכת המשפט וקראה להקים ערכאת שיפוט רביעית. לדבריה, "שופטים הם לא פועלים בבית חרושת שעובדים לפי מכסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully