וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלף הסודי של הקלינטונים: ברק אובמה

למרות שהיא מפגרת במספר הנציגים, הילרי ממשיכה לרמוז כי היא תבחר בברק אובמה לסגנה. במקביל, היא ממשיכה במסע ההכפשות

לאחר הקאמבק המרשים של הסנטורית הילרי קלינטון למירוץ על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות, ממשיכה הילרי לרמוז כי היא תשקול לבחור בברק אובמה כסגן הנשיא, במידה שתזכה במועמדות. קלינטון רמזה על כך לראשונה מיד לאחר הניצחונות בבחירות המקדימות בטקסס ובאוהיו בימים האחרונים נראה כי הרעיון הפך לקו מוביל בטקטיקת של הבחירות הסנטורית מניו יורק. ביל קלינטון הזכיר זאת שוב אתמול במיסיספי ואמר כי "הילרי ואובמה יהיו צמד דינמי ובלתי ניתן לעצירה".

בכיר במטה הבחירות, של קלינטון, שסירב להזדהות בשמו, אמר כי "הרעיון הוא שנוכל לתת לציבור את אובמה שהם כה רוצים, אך עדיין נשמור על הילרי כמועמדת". לדבריו, "אין לנו מענה לפופולריות העצומה של אובמה, אבל קלינטון עדיין נתפסת כמועמדת היותר מנוסה והבקיאה יותר בנושאי ביטחון לאומי".

במקביל, במטה הבחירות של קלינטון לא הפסיקו את מסע ההשמצות נגד אובמה, שהוכיח את עצמו בטקסס ובאוהיו. במספר הופעות פומביות, קלינטון השוותה בין אובמה לבין קנת' סטאר, ששימש כתובע המיוחד מטעם הרוב הרפובליקני בפרשת מוניקה לוינסקי. פרשנים מעריכים כי מטרתה של הטקטיקה המעט פרודקסלית היא לפגוע בדימויו הציבורי של אובמה מחד, ולקבע בעיני הציבור את קלינטון כמספר 1 ואת אובמה כמספר 2. עם זאת, יש לזכור כי אובמה עדיין מוביל על קלינטון במספר הנציגים.

העיניים נשואות לפנסילבניה

במטה הבחירות של אובמה מלגלגים על האסטרטגיה החדשה של קלינטון. הסנטור לשעבר טום דאשל, שנחשב לאחד מתומכיו הגדולים של אובמה, אמר כי "זו כנראה הפעם הראשונה בהיסטוריה שמועמד, שמפגר במספר הנציגים, מציע את הסגנות למוביל עליו". אובמה עצמו סירב להתייחס בכלל לאפשרות שירוץ במשותף עם קלינטון ואמר כי "אני חושב שמוקדם מדי לדבר בכלל על אפשרות שכזאת".

בתוך כך, שני המועמדים, מתכוננים לקראת הבחירות המקדימות מחר במיסיסיפי, שם צפוי ניצחון לאובמה. פרנשים מעריכים כי השיעור הגבוה של השחורים במדינה יבטיחו את נצחונו של הסנטור מאילינוי. אולם, כבר עתה נושאים שני המתמודדים את עיניהם לבחירות המקדימות שיערכו בפנסילבניה בחודש הבא, ושם צופים הסקרים דווקא נצחון לקלינטון. פרשנים מעריכים כי ניצחון במדינה עתירת הנציגים עשוי להיות הישג משמעותי עבור כל אחד מן המועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully