וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה”ב ניסתה לחסל האחראי לפיגוע במומבסה

טיל שיוט אמריקאי חיסל ככל הנראה בסודן את סלאח עלי נאבהאן, שהיה אחראי לפיגוע במלון בקניה ב-2002. הדיווחים על מותו סותרים

צבא ארה"ב ניסה לחסל אתמול (שני) בדרום סודן את פעיל אל קאעדה, סאלח עלי נאבהאן. בכיר בממשל האמריקאי דיווח כי במסגרת הנסיון ירתה צוללת של חיל הים האמריקאי טיל שיוט מסוג טומהוק לעבר נאבהאן. עדיין לא ברור האם נאבהאן, מבוקש בכיר באף.בי.איי, אכן נהרג.

נאבהאן, בן 28, היה אחראי בין היתר לפיגוע ההתאבדות במלון "פרדייז" במומבסה שבקניה בשנת 2002, בו נהרגו 15 בני אדם, בהם שלושה ישראלים. שלושה מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם במכונית תופת מחוץ למלון, שהיה בבעלות ישראלית. הישראלים אלברט דה אווילה, מדריך תיירים בן 60, והאחים דביר ונוי אנטר נהרגו.

כמו כן, היה נבאהאן אחראי לניסיון הכושל ליירט מטוס ישראלי שהמריא ממומבסה שבקניה, מעט לאחר הפיצוץ במלון. המטוס נשא 261 נוסעים ו-10 אנשי צוות.

נאבהאן היה מבוקש לחקירה בידי האף.בי.איי ומשטרת קניה גם בשל מעורבות בפיגוע בשגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה בשנת 1998, שבהם נהרגו למעלה מ-200 איש. נאבהאן נמלט לסומליה לאחר הפיגוע במומבסה.

לפי ההערכות בארה"ב נאבאהן היה מעורב בכיר בפעילות אל קאעדה במזרח אפריקה. הטיל שהרג את נאבחאן הרס גם שני בתים וגרם למותם של 26 בני אדם, בהם שלוש נשים ושלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully