וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר מ-50% מההרוגים ברצועה - אזרחים"

בארגון "בצלם" טוענים כי בניגוד לטענת הרמטכ"ל, לפיה 90% מההרוגים היו חמושים, לפחות 54 מהם היו אזרחים שלא השתתפו בלחימה

ארגון "בצלם" טוען כי לפי הנתונים שבידו, במהלך פעילות צה"ל ברצועת עזה בימים האחרונים נהרגו ברצועה 106 פלסטינים, לפחות 54 מהם אזרחים שלא השתתפו בלחימה, ובהם 25 קטינים. זאת בניגוד לטענת הרמטכ"ל, כי 90% מההרוגים היו חמושים. עוד נמסר, כי לפחות 46 קטינים נפצעו. מ"בצלם נמסר כי היא "רואה בדאגה רבה את שיעורם הגבוה של ילדים בפרט, ואזרחים שלא לקחו חלק בלחימה בכלל, מקרב ההרוגים והפצועים ברצועת עזה בימים האחרונים".

לטענת הארגון, מבדיקה ראשונית של כמה מן התקריות הרבות בהן נהרגו אזרחים עולה חשד כי צה"ל עשה שימוש מופרז ולא מידתי בכוח וביצע התקפות שאינן מבחינות בין אזרחים לא מעורבים לבין פלסטינים שנטלו חלק בלחימה. התקפות כאלה עלולות להוות עבירות על דיני הלחימה.

"בצלם תובע מכל הצדדים ללחימה, ישראלים כפלסטינים, לקיים בקפדנות את החוק, ולעשות כל שביכולתם כדי להגן על אזרחים שאינם נוטלים חלק בלחימה. ישראל זכאית להגן על אזרחיה מפני ירי הרקטות, המהווה אף הוא פשע מלחמה, ומחובתה לעשות כן. יחד עם זאת, על ישראל לעשות זאת תוך שימוש באמצעים חוקיים בלבד, העולים בקנה אחד עם דרישות ההבחנה והמידתיות במשפט ההומניטארי הבינלאומי".

בתגובה לדיון שיזם שר הביטחון על-מנת לבחון את האפשרות לבצע ירי לעבר אזורים מאוכלסים מהם יורים פלסטינים רקטות, אומרים ב"בצלם", כי "גם התקפות על יעדים צבאיים לגיטימיים אסורות כאשר הנזק הצפוי מהן לאזרחים רב מן התועלת הצבאית הצפויה או כאשר הן מפרות את חובת הזהירות לבל ייפגעו אזרחים. אם יש בכוונת שר הביטחון לאפשר ירי לעבר אזורים נרחבים או שכונות שלמות מהן משוגרות רקטות, הרי שמדובר בהתקפה חסרת הבחנה שהיא עבירה חמורה על דיני הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully