וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סנקציות נוספות על אירן

לאחר אין ספור דחיות, תתכנס היום מועצת הביטחון ותדון בהחרפת הסנקציות על טהרן. צפוי רוב בעד הצעת ארה"ב להטיל סנקציות נוספות

מועצת הביטחון תתכנס היום (שני) כדי לדון בהטלת סנקציות נוספות על אירן, בשל סירובה לשתף פעולה עם פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. לאחר מאמצים דיפלומטים, נראה כי המועצה צפויה לאשר את החרפת הנסקציות על טהרן. זאת, לאחר שסין ורוסיה, שעד כה התננגדו למהלך, הודיעו כי לא יטילו עליו וטו.

עד להצבעה עצמה, שצפויה להתקיים בשעה חמש אחר הצהריים (שעון ישראל), נעשים מאמצים אחרונים לשכנע את החברות הזמניות במועצת הביטחון - ויאטנם, לוב, דרום אפריקה ואינודנזיה - לתמוך בהחלטה. יצוין כי ההצבעה היתה אמורה להיערך כבר אתמול, אולם היא נדחתה בשל קשיים להשיג רוב.

אם תאושר, ההחלטה מטילה הגבלות נסיעה נרחבות על בכירים בשלטון האייטולות. כמו כן, טיוטת הההחלטה כוללת סנקציות כלכליות על אירן עצמה ועל חברות מובילות במשק האירני.

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד האשים את ארצות הברית ב"ייצור טרור". בביקור היסטורי בעירק הוסיף אחמדיניג'ד כי "עד לפלישה האמריקאית לעירק, האזור היה שקט, אולם עתה הוא לא יציב ומלא בטרוריסטים". בסוף השבוע התייחס אחמדיניג'ד לסנקציות הצפויות על ארצו ואמר כי אירן תמשיך לדבוק בתוכנית הגרעין. "האומה האירנית תצלח כל מכשול ושום כוח בינלאומי לא יוכל לעצור אותנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully