וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ישראל עושה שימוש מופרז בכוח

מזכ"ל האו"ם יצא בהודעת גינוי גם נגד ירי הקסאמים. ארה"ב קוראת להפסקת האלימות. אבו עלא הודיע ללבני על הפסקת המו"מ

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון גינה הבוקר את ישראל בשל "שימוש מופרז בכוח" בפעולותיה ברצועת עזה. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי כמו כן קרא קי-מון להפסקת ירי הקסאמים לשטח ישראל על ידי הפלסטינים. ההחלטה על הגינוי התקבלה בכינוס מיוחד שעסק במצב ברצועת עזה ונקבע בעקבות פניית הפלסטינים.

ארה"ב הביעה צער על הארועים בעזה, והיא "קוראת להפסקת האלימות וכל פעילות טרור המכוונת לאזרחים חפים מפשע", מסר דובר הבית הלבן, גורדון ג'ונדרו. עם זאת, הוסיף ג'ונדרו כי "ישנו הבדל ברור בין שיגור טילים על ידי טרורסיטים נגד אזרחים לבין פעולות הגנה עצמית. ארה"ב עדיין מודאגת מאוד מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה ובדרום ישראל".

"הרג קולקטיבי, השמדת עם"

נציג צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא התקשר אמש לשרת החוץ ציפי לבני, והודיע לה על ביטול הפגישה עם הצוות הישראלי שהיתה צפויה להתקיים ביום שני. זאת, בשל פעילות צה"ל ברצועת עזה. לאחר פגישה ברמאללה עם יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר אבו עלא כי "ישראל טובחת בעזה באזרחים, נשים וילדים. זה הרג קולקטיבי, השמדת עם". גם בכיר פתח וחבר הפרלמנט, מוחמד דחלאן, גינה את "מעשי הטבח הישראלים", וכינה אותם "רצח עם". דחלאן פנה לקהילה הבינלאומית בבקשה להתערב באופן מיידי במעשיה של ישראל.

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר שמה שישראל מבצעת ברצועת עזה "גרוע יותר משואה". אבו מאזן קרא לישראל להפסיק באופן מיידי את ההסלמה בעזה. "לא הגיוני שהתגובה הישראלית על ירי רקטות הקסאם, שאותו אנו מגנים, תהיה כה כבדה ומחרידה. אנו אומרים לעולם: תראו ותשפטו מה קורה ומי מבצע טרור בינלאומי".

יושב ראש הרשות הפלסטינית קרא לפלגים הפלסטינים להסכים להפסקת אש מיידית, להפסיק את ירי הטילים לעבר ישראל ועל ידי כך להביא לסיום הסבל של העם הפלסטיני. במקביל קרא אבו מאזן לישראל להפסיק את הפלישות לרצועת עזה ולפתוח את מעברי הגבול בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully