וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס ביקש מישראל הפסקת אש"

לדברי יו"ר מרצ ביילין, הארגון פנה לממשלת ישראל לפחות פעמיים בשבועות האחרונים, באמצעות גורם בינלאומי. הנגבי: "להכריז מלחמה ולהערך לאחיזה של שנים בעזה"

חמאס פנה לממשלת ישראל לפחות פעמיים במהלך השבועות האחרונים באמצעות גורם בינלאומי, וביקש לקיים הפסקת אש בין הצדדים - כך אמר הבוקר (שישי), יו"ר מרצ יוסי ביילין. בראיון לקול ישראל אמר ביילין, כי על ישראל לנהוג באחריות ולשקול את הפניות. "רק הסכם יביא להפסקת ירי הקסאם. אין פתרון אחר", אמר.

ח"כ צחי הנגבי (קדימה), יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אמר הבוקר כי "ישראל צריכה לקבל החלטה אסטרטגית ולהורות לצה"ל להשתלט על האזורים מהם משוגרים טילים ברצועת עזה, ולהיערך לאחיזה לתקופה של כמה שנים". הנגבי אמר, כי על ישראל להפסיק להאמין ש"ממלכת הטרור האירנית שקמה בגבולנו הדרומי תיעלם מעצמה", לדבריו, את הפסקת ירי הרקטות לא ניתן להשיג "באמצעות פעולות בודדות, אלא באמצעות הכרזת מלחמה, מאחר ועלינו הוכרזה מלחמה".

אתמול אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "יש להיערך להסלמה. הפעולה הקרקעית הגדולה בעזה מוחשית וממשית. אנו לא ששים אליה אך גם לא נרתעים ממנה. ישנם שיקולים מורכבים לגבי עיתוייה שלא ניתן לשתף בהם את החמאס והציבור. נגיע אליה אחרי שבדקנו כל האפשרויות האחרות. ישראל תגיע לאחראים, תפגע במבצעים וחמאס ישלם על פעולותיו".

לצד ההכנות לצעדים צבאיים שוחח ברק עם מפקד המודיעין המצרי, הגנרל עומר סלימאן, ומסר לו כי "ישראל לא תקבל את המצב הנוכחי. תגובת ישראל מתחייבת. ההתדרדרות במצב היא באחריות חמאס והוא יישא בתוצאות". ברק מתכוון להמשיך ולשוחח עם מנהיגים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully