וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינות ערב סייעו לישראל בחיסול מורנייה"

כך מאשימים מקורות סוריים בראיון לעיתון "אל קודס אל ערבי". לדבריהם, יש התקדמות בחקירת רצח בכיר חיזבאללה בדמשק

"מספר מדינות ערביות קשרו קשר עם המוסד הישראלי לרצוח את עימאד מורנייה". כך אמרו מקורות סוריים לעיתון "אל קודס אל ערבי", היוצא לאור בלונדון. הם הדגישו כי יש התקדמות משמעותית בחקירת רצח בכיר חיזבאללה בדמשק לפני כשבועיים. לדברי העיתון, סוריה צפויה לפרסם את תוצאות החקירה לאחר פסגת הליגה הערבית בדמשק בחודש הבא.

בתוך כך, העיתון הכוויתי "א-סיאסה" דיווח כי החיזבאללה מסרב להתיר לסוריה לחקור שלושה מבכירי הארגון מחשש שהסורים יטילו על הארגון את האחריות לרצח מורנייה. כמו כן חושש חיזבאללה כי הסורים ינסו לקשור את הרצח לסכסוך בינו לבין משמרות המהפכה האירניים על רקע כשלונו של נסראללה במלחמת לבנון השנייה. לדברי העיתון, לאור הביקורת שנמתחה על נסראללה באירן, ביקשו משמרות המהפכה לתת למורנייה תפקיד בכיר בחיזבאללה.

האשמה זו מצטרפת לשורת השערות שהעלו גורמים שונים בנוגע לאחראים לרצח. אלמנתו של מורנייה, סעדי באדר א-דין, אמרה לסוכנות ידיעות אירנית כי סירובה של סוריה לשתף חוקרים אירנים בחקירה, מוכיח כי דמשק מעורבת ברצח.

מקורות בחיזבאללה, המשתתפים בחקירה, האשימו בעבר את החמאס במעורבות ברצח. מספר פלסטינים נעצרו במהלך החקירה. ואילו ראש המודיעין האמריקאי, מייק מק'קונל אמר שיתכן וחיזבאללה או סוריה עומדים מאחורי חיסול מורנייה. לאחר הרצח, חיזבאללה מיהר להפנות אצבע מאשימה לעבר המוסד הישראלי. ישראל הכחישה כל קשר להתנקשות אולם ברכה עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully