וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של אירן - אחלה סקי

נמאס לכם מאיטליה? צרפת יקרה? קבלו את יעד הסקי הבא - אירן. מסתבר שהנוף מרהיב, השלג טוב, ואפילו אפשר למצוא אלכוהול

במרחק של כשעתיים נסיעה מטהרן שוכנים שני אתרי סקי מסבירי פנים ומרהיבים ביופיים. כתב ה"גרדיאן" הבריטי גילה שככל שמעפילים אל ההרים, חשים פחות באחיזתה של המדינה האיסלמית. כמעט ואין מבחינים בתמונות של חומייני המעטרות כל קיר בטהרן, הנשים חשופות יותר והגברים פחות מזוקנים. ככל שמתקרבים לאתר הסקי רואים יותר אירנים בלבוש מערבי ובמכוניות חדשות נוצצות. המדריך החייכני סיפק את ההסבר -"המולות לא עושים סנובורד".

המלון באתר הסקי "שמשק" נראה כמו מעון סקי אוסטרי ישן, רק בלי האלכוהול כמובן. הרכבל נבנה על ידי הצרפתים בשנות השבעים לפני המהפכה אך הוא מתוחזק היטב. הגולשים סביב לבושים במיטב אופנת הסקי וחבושים משקפי מעצבים. הנוף מרהיב ורק פסגתו המוזהבת של מסגד שיעי שנצנצה באופק הזכירה שמדובר באירן.

אתר הסקי הגדול ביותר הוא "דיזין". עד לא מכבר היו בו מסלולי סקי נפרדים לגברים ונשים, אך הרשויות התקשו לאכוף את ההפרדה כיוון שאיש מבין פקחי הצניעות הדתיים לא ידע לעשות סקי. המקום זול על פי סטנדרטים אירופיים אולם המקומיים התלוננו שמחיר יום גלישה עלה לאחרונה משני יורו לשמונה יורו. אפילו על המחסור לכאורה באלכוהול ניתן להתגבר בעזרתם האדיבה והחשאית של המבשלות הביתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully