וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנקציות נוספות על אירן לא יישאו פרי"

דובר שר החוץ האירני טוען כי אירן שיתפה פעולה עם הסוכנות לאנרגיה אטומית. מדינות ה-G-6 שוקלות להטיל סנקציות נוספות על אירן

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פירסמה שלשום (שישי) דו"ח בו נקבע, כי אירן אמנם יישמה מדיניות שקופה יותר לגבי תוכניות הגרעין שלה, אך לא עשתה מספיק על מנת להפיג את החששות לגבי מטרות התוכנית הגרעינית. עוד צויין בדו"ח, כי אירן לא עמדה בלוח הזמנים שהוצב לה, במהלכו היה עליה להשיב לשאלות הסוכנות בנושא. כמו כן נאמר, כי טהרן אפשרה לפקחי האו"ם גישה למתקני הגרעין שלה, אך אישרה כי הממשל האירני בוחן טכנולוגיה להעשרת אורניום במהירות גבוהה, למרות אזהרות האו"ם.

בעקבות ממצאי הדו"ח ייוועדו בוושינגטון ביום שני הקרוב דיפלומטים בכירים מבריטניה, צרפת, גרמניה, ארה"ב, סין ורוסיה, על מנת לדון בצעדים הבאים שינקטו כלפי טהרן. אירן מצידה חוזרת ומתעקשת כי מטרותיה של תוכנית הגרעין שלה הינן אזרחיות בלבד.

דובר משרד החוץ אלי חוסייני קרא היום (ראשון) למדינות ה-G-6 לאמץ גישה הגיונית ומציאותית יותר כלפי אירן. לדבריו, אירן שיתפה פעולה עם הסוכנות וצייתה לכל הרגולציות. עוד אמר חוסייני כי לא נרשמה שום סטייה בהתקדמות הגרעינית של אירן. "כפי שנוכחנו לראות בעבר, מאבק בזכויות האומה האירנית לא יניב פירות, זוהי מדיניות לא יעילה", הוסיף חוסייני בהתייחסו לסנקציות בהן מאיימות מדינות המערב על אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully