וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשין: "פרידמן מסוכן ביותר"

שופט ביה"ש העליון לשעבר תקף בחריפות את דברי שר המשפטים בדבר הרפורמות שהוא מתכנן. "האחריות משותפת גם לרה"מ"

"השר פרידמן מדבר הרבה, וגם להגיד דברים זה בעייתי, זה מה שיוצר את האווירה. זה משול למים שמחלחלים מתחת לאדמה עד שהיא קורסת". כך אמר הבוקר שופט בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין, בראיון לגלי צה"ל.

חשין התייחס לדברים שאמר בשבוע שעבר עוזרו של פרידמן, ד"ר גיא רוטקוף. "הוא ביקש להצדיק שלילת סמכויות מנשיא בית המשפט העליון, כי את נשיא בית המשפט העליון אי אפשר להדיח. זאת אמירה חצופה מאין כמוה", אמר. לטענתו, הדברים משקפים באופן ישיר את גישתו של פרידמן. "כאשר עוזר של שר משפטים מדבר בצורה כזאת זה מראה לך – 'ממך נראה וכך נעשה'. כאשר ילד רואה את האבא מתנהג בצורה מסוימת, הוא מתנהג כמוהו בדיוק", אמר.

"איפה שרי ממשלת ישראל?"

לדברי חשין, הרפורמות המסוכנות ביותר עליהן מדבר פרידמן, הן בין היתר "העניין של ועדה למינוי שופטים, הצמצום של נושא השפיטות, הצמצום של נושא המעמד, יש המון דברים. כאשר אתה רואה את הרפורמות אחת אחרי השניה, זה הדבר המסוכן".

חשין תקף בחריפות את שרי הממשלה, בטענה כי הם נושאים באחריות לדברי פרידמן. "פרידמן הוא אחד משרי הממשלה. איפה שרי ממשלת ישראל? הם אחראים לכל. כשם שהשרים כולם אחראים למלחמת לבנון, כך הם אחראים למה שהוא אומר - אף אחד לא אומר מילה בעניין. איפה השרים שאחראים להגן על שלטון החוק? השרים אפאטים, כל אחד עוסק רק בתחומו".

גם ראש הממשלה ספג ביקורת מחשין. "יש אחריות משותפת, ובוודאי של ראש הממשלה. הוא אמנם דיבר גבוהה גבוהה על כך שצריך לחזק את בית המשפט העליון, אבל אינני רואה מעשים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully