וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: התקיפות הטורקיות יובילו להסלמה באזור

לדברי שר החוץ העירקי, התקיפות הטורקיות בעירק, בהן נהרגו השבוע כ-79 מורדים כורדים, מערערות את היציבות באזור

שר החוץ העירקי הושיאר זבארי מזהיר מאי יציבות אזורית לאחר שחיילים טורקים הרגו אמש (שבת) בצפון המדינה לפחות 35 מורדים מהמחתרת הכורדית ה-PKK וחשפו מקומות מסתור רבים.

בקרבות בין צבא טורקיה למחתרת הכורדית נהרגו בתקיפות שהחלו לפני שלושה ימים כ-79 מורדים. הצבא הטורקי דווח בנוסף, כי בקרבות נהרגו שני חיילים טורקים. לדברי שר החוץ העירקי, "התקיפות הטורקיות התרחשו באזור מרוחק ומבודד במדינה, אך אם הן ימשכו הדבר עלול לערער את היציבות באזור". הוא הוסיף, כי "טעות אחת עלולה לגרום להסלמה במצב". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי לטענתו, הממשל העירקי קיבל דווח על כוונת הטורקים לתקוף, רק ברגע האחרון.

בתוך כך, דובר המחתרת הכורדית הזהיר כי אם התקיפות ימשכו הם יעברו לשלב הבא ויבצעו פעולות טרור בלב הערים הטורקיות. בהצהרה שפרסם הצבא הטורקי נכתב, כי מטוסים של חיל האוויר הטורקי בשיתוף ארטילריה ומסוקים הרסו מתקנים רבים של המורדים.

טורקיה שינעה בזמן האחרון עשרות אלפי חיילים לאורך הגבול עם עירק, ערכה מספר גיחות קומנדו לתוך שטחה, וביצעה הפצצות מן האוויר נגד ה PKK. לטענת טורקיה, על פי החוק הבינלאומי יש לה הזכות לפגוע במורדים כורדים שביצעו תקיפות בשטחה ומסתתרים בצפון עירק. לדבריה, תקיפות אלו הובילו להרג עשרות חיילים טורקיים בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully