וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "הדו"ח - סיבה לסנקציות על אירן"

שרת החוץ האמריקאית אמרה כי תפעל למען החרפת הסנקציות על אירן על רקע הדו"ח על תכנית הגרעין של טהרן. ביום שני ידונו 6 המעצמות על הצעדים נגד אירן

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס הגיבה הלילה (שבת) לדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואמרה כי הוא מהווה "סיבה טובה להחרפת הסנקציות על טהרן". בתדרוך לעיתונאים הוסיפה רייס כי "עתה קיימת סיבה טובה לקהילה הבינלאומית להחריף את הנסקציות על אירן". קודם לדבריה של רייס הוציא הבית הלבן הודעה מיוחדת ובה נכתב כי ארה"ב אינה סבורה כי תכנית הגרעין האירנית היא למטרות שלום, כל עוד שטהרן לא חדלה להפסיק את העשרת האורניום.

בדו"ח שפרסמה הסוכנות אתמול, נאמר, כי אירן לא עמדה בלוח הזמנים שהוצב לה, במהלכו הייתה אמורה להשיב לשאלות הסוכנות בנושא. כמו כן נאמר, כי טהרן אפשרה לפקחי סבא"א גישה למתקני הגרעין שלה, אך אישרה כי טהרן בוחנת טכנולוגיה להעשרת אורניום במהירות גבוהה, למרות אזהרות האו"ם כי בכך היא מסתכנת בהחרפת הסנקציות עליה.

בעקבות ממצאי הדו"ח יוועדו בוושינגטון ביום שני הקרוב דיפלומטים בכירים מבריטניה, צרפת, גרמניה, ארה"ב, סין ורוסיה, על מנת לדון בצעדים הבאים שינקטו כלפי טהרן.

אירן הודיעה בתגובה לדו"ח, כי הוא "חיובי". לטענת טהרן, הדו"ח מחליש את טענת ארה"ב, לפיה יש להחריף את הסנקציות על אירן. "הדרך להחרפת הסנקציות לא תיסלל עבור וושינגטון", אמר אלאדין בורוג'רדי, ראש המועצה לביטחון לאומי של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully