וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: לצנזר את בניזרי?

עוד אמירה של ח"כ מש"ס גרמה לסערה ציבורית. האם התקשורת צריכה לתת במה לבעלי דעות חשוכות? הדעה שלכם

ח"כ שלמה בניזרי מש"ס ייחס אתמול את רעידות האדמה שמתרחשות לאחרונה בישראל למשכב זכר, ומיד זכה בכמה דקות תהילה, גם בזכותנו. אמירה מטופשת במהלך דיון חשוב תפסה את מלוא תשומת הלב. לאחרונה סופגת התקשורת ביקורת קשה על החשיפה שהיא נותנת לאויבי ישראל, ובראשם חסן נסראללה. האם גם אמירות חשוכות כגון זו, שמזהמות את הדיון הציבורי, צריכות להיחתך בעריכה?


(צילום: שרון בוקוב ובוצצ'ו)

מטמטמים את הציבור

כל עיתונאי מכיר את זה. יום חדשות חלש, רגיעה יחסית בעזה, שום התרחשות משמעותית ששווה לדווח עליה. ופתאום היא מגיעה, כמו מתנה לעורכי מהדורות הטלוויזיה, העיתונים ובעיקר, לא נכחיש זאת, אתרי האינטרנט: ההתבטאות השערורייתית. פעם זה הרב עובדיה יוסף, פעם זה המוהל הכושל ניסים זאב, ואתמול השר לשעבר שלמה בניזרי.


אז מה אם אין לאמירה השערורייתית השפעה אמיתית על המציאות הישראלית, אז מה אם התעלמנו מהדיון החשוב באמת, על רעידות האדמה ואיך מתגוננים מפניהן. כבר מזמן לא ריעננו את הכותרות, אז בואו נשבץ את הידיעה החמה בכותרת הראשית, נזכה ב-500 טוקבקים בחינם, ניקח כמה תגובות גינוי ונחמם את האווירה.


אבל אולי אפשר גם אחרת. אולי לעורך יש גם אחריות לצרכנים, ולא רק לרייטינג. למשל, למנוע את הפצתן של דעות חשוכות. למשל, למנוע מטוקבקיסטים הזדמנות לתמוך בדעות כאלו. למשל, לטהר את הדיון הציבורי בישראל. למשל, להבין שזהו ניצול ציני ב"זכות הציבור לדעת". לפעמים, במקום לדעת, הציבור צריך להישמר מהטמטום.

מגעיל, אבל חשוב

כן, זה מגעיל. כן, זה ציני. כן, ביום של פיגוע רציני, התנקשות בדמשק או פעולה בעזה, ההתבטאות של שלמה בניזרי היתה נדחקת לעמודים הפנימיים. אבל ברגע שהדברים, חשוכים ועלובים ככל שיהיו, נאמרו, אין מנוס מהבלטתם.


ברור שמדובר בסנסציה ריקה מתוכן, שתישכח ותטבע בגל החדשות הבא, אבל אלו טיבן של החדשות בעולם האינטרנט והשידורים מסביב לשעון: גם אם הדברים של בניזרי חסרי משמעות אמיתית, יש לפרסם אותם. זה אולי לא חשוב, אבל זה לבטח חדש ומעניין.


במחשבה שניה, זה גם חשוב. הציבור הישראלי צריך להבין מהן פניה האמיתיות של מפלגת ש"ס ושל נציגיה בכנסת, ולהיחשף לדעותיו של שר לשעבר בישראל. וכן, אנחנו גם צריכים להבין שבקרבנו יש רבים שנרתעים מהומואים ולסביות. זה מרתיע, זה קשה, אבל עדיף לא לטמון את הראש בחול.


צנזורה לא תוביל לדבר, רק תגרום לנו להמשיך להאמין שהמציאות הישראלית יפה הרבה יותר ממה שהיא באמת. מוטב להישיר מבט במראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully