וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגומי ש"מרפא" את עצמו

באמצעות שמן ירקות ומרכיב של שתן הצליחו מדענים ליצור חומר החוזר לקדמותו לאחר שחותכים אותו. בקרוב: צעצועים שלא נשברים לעולם

מדענים צרפתים יצרו חומר חדש בעל יכולת "ריפוי" עצמית. גם כאשר חותכים לשניים את אותו גומי מלאכותי חסר השם, חלקיקיו מתחברים מחדש זה לזה ומחזירים את מצב החומר לקדמותו.

החומר הייחודי מיוצר משמן ירקות ומרכיב של שתן. ב-BBC דווח, כי החוקרים כבר החלו לייצר כמויות גדולות של החומר, ולדבריהם תהליך הייצור הינו ידידותי לסביבה כמעט לחלוטין. לאחר מקצה שיפורים והתאמות יהיה התהליך "ירוק" לגמרי.

גומי רגיל בנוי ממולקולות, כשבכל מולקולה מיליארדי יחידות המחוברות בקשרים כימיים ויוצרות רשת ענקית – מסביר ד"ר לודוויק ליבלר, שעמד בראש המחקר. האלסטיות של הגומי נובעת מהעובדה שהקשרים ברשת הם כמו אקורדיון: הם מאפשרים ליחידות לחזור למקומן לאחר שמושכים אותן. אך אם שוברים את הגומי, החיבור הכימי, הידוע כקשר קוולנטי, נהרס גם הוא ללא תקנה.

החוקרים החליפו את הקשרים הקוולנטים בקשרי מימן חלשים יותר. בעקבות כך, כאשר חותכים את החומר הקשרים נפרדים, אך חוזרים ומתחברים זה לזה שוב. לא ברור כרגע מה יהיה השימוש של החומר החדש, אך החוקרים סבורים שצעצועי ילדים שלא נשברים הם רעיון מצוין.

  • עוד באותו נושא:
  • מחקר
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully