וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המאפיה היתה מעורבת ברצח קנדי?

מסמכים הקשורים ברצח הנשיא נחשפו לציבור. תמליל השיחה בה המתנקש מזכיר את מעורבות המאפיה - ככל הנראה מזוייף

לאחר 40 שנה שבמהלכן אופסנו בכספת בבית המשפט שבדאלאס, נחשפו אמש (שני) לציבור כ-12 ארגזים מלאים בניירת וחפצים הקשורים להתנקשות בנשיא ארצות הברית ג'ון קנדי. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

"המוטו שלנו הוא שהכל פתוח. אין לנו מה להסתיר ולפיכך אנחנו חושפים לציבור כל מה שמצאנו בכספת", אמר קרג ווטקינס, פרקליט מחוז דאלאס. לדבריו, המסמכים עשויים לעורר תיאוריות קונספירציה חדשות בנוגע לרצח, על אף שלא ברור כמה מהם אמיתיים.

למעשה, אחד המסמכים המסקרנים ביותר הוא ככל הנראה זיוף. מדובר בתמליל לכאורה של שיחה בין רוצחו של קנדי, לי הרווי אוסוולד, לבין ג'ק רובי שרצח את אוסוולד לפני שזה עמד למשפט. על פי התמליל, השניים דנו באפשרות לרצוח את הנשיא ג'ון קנדי. אוסוולד ציין תוכנית של המאפיה לרצוח את רוברט קנדי, אחיו של הנשיא ופרקליט המדינה דאז: "יש דרך להיפטר ממנו מבלי להרוג אותו. אני יכול לירות באחיו (הנשיא קנדי)". רובי השיב לו כי "זה לא יהיה פטריוטי".

ווטקינס ציין כי לא ידוע לו אם השיחה התקיימה אי פעם אך "היא תצית דיון ציבורי בשאלה האם היה קשר להתנקש בחיי הנשיא". העוזרת הבכירה של ווטקינס, טרי מור, אמרה כי ייתכן ומדובר בחלק מתסריט לסרט שהפרקליט המחוזי בעת ההתנקשות היה מעורב בהפקתו. בין שאר החפצים שייחשפו לציבור גם פריטי לבוש של אוסוולד ורובי. לדברי ווטקינס, תכולת הארגזים תיתרם למוזיאון.

בית המשפט בו אוחסנו המסמכים משקיף על המקום בו נורה הנשיא קנדי ב-22 בנובמבר, 1963, בעת שחלף במכונית פתוחה עם רעייתו ז'קלין קנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully