וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "אסור היה לבקש דקת דומיה במגרש כדורגל"

6.11.2007 / 0:52

בראיון לערוץ 2 אמר גאידמק כי אין להעניש את אוהדי בית"ר ששרקו בזמן דקת הדומיה לזכר רבין, והאשים: "לוזון יוצא נגדנו ממניעים אישיים"

המיליארדר [[ארקדי גאידמק]], בעליה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, סירב לגנות את אוהדי בית"ר ששרקו וצעקו בזמן דקת הדומיה לזכר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. בראיון לערוץ 2 האשים גאידמק את מארגני המשחק, שביקשו לכבד את זכרו של רבין לפני המשחק, למרות שזה "לא מתאים למגרש כדורגל".

גאידמק גינה את המעשים מיד לאחר המשחק באיצטדיון קרית אליעזר, והנהלת בית"ר אף הוציאה הודעה רשמית המגנה אותם, אך הוא סירב לחזור על הודעת הגינוי, כינה את האירוע "תקרית מצערת", ואף אמר כי אין צורך להעניש את המתפרעים.

"צריך לקחת בחשבון שהיה מדובר באוהדים צעירים שנסעו לראות משחק", אמר גאידמק. "זה היה חוסר אחריות לציין את זכרו של רבין. זה לא היה המקום המתאים: זה היה משחק כדורגל ולא הפגנה פוליטית".

לדברי גאידמק, אין ספק שיש לגנות את רצח יצחק רבין, ושהתנהגות האוהדים "אינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות שצריך להביע לזכרו של מדינאי דגול, שביקש להשיג שלום עבור העם והעולם". אולם אמר כי למרות שהתנהגות האוהדים "מצערת", אין להעניש אותם בגינה.

המיליארדר הגיב לדבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שאמר כי הוא "מתעב את האנשים הגסים והאלימים האלה", באומרו כי לראש הממשלה אסור לקרוא לעצמו אוהד בית"ר. "הוא לא אוהד", אמר. לדבריו, "אולמרט ניצל תקרית מצערת שקרתה אתמול לצרכים פוליטיים, כדי להציג את עצמו כמתווך וכאדם בעל השקפות ומעשים חיוביים".

"יוצאים נגדנו ממניעים אישיים" (מתן קרקוב, משה בוקר ומשה הרוש, הארץ)

"אין ספק שיש לגנות רצח של אדם באשר הוא, ועל אחת כמה וכמה למי שנתן את חייו למען המדינה בעת מלחמה ובעת שלום כמו יצחק רבין", פתח גיידמק את השיחה ומכאן עבר להתקפה.

"אני כמובן מגנה בתוקף את הקריאות של האוהדים, אבל גם את אותה חבורה של אנשים חסרי אחריות שמנסים לנצל זאת כדי לפגוע בי ממניעים אישיים", הבהיר גיידמק, "לא ייתכן שמי שתוקף את בית"ר מעמדה של ראש ההתאחדות, הוא אדם שיש לו בעלות ותומך בקבוצה אחרת בליגה. יו"ר ההתאחדות לוזון רוצה להראות שהוא דמות ציבורית, אבל למעשה הוא יוצא נגדנו ממניעים אישיים. לי יש פה גדול ותפקידי להגיד את הדברים כמו שהם".

לבית"ר כבר יש הרשעה אחת על קריאות גזעניות של אוהדיה, והעבירה הנוכחית נכללת בתקנון המשמעת החדש של אופ"א. על פי אותו תקנון, הרשעה שלישית תחייב הורדה אוטומטית של נקודות וזה מה שמפחיד את בית"ר.

"ההתאחדות מצאה תירוץ טוב כדי לנסות לפגוע בסיכויי האליפות של בית"ר", נאמר בהודעה הרשמית של המועדון, "ההתאחדות לא מנסה לטפל בבעיה, אלא לתת פתרונות מהירים בשל הלחץ שמופעל עליה".

במקביל יפעלו בבית"ר לנסות ולאתר על פי צילומים את אותם אוהדים בקהל שקראו את הקריאות נגד רבין ולהעביר את שמותיהם לטיפול המשטרה. "עם אותם 1,500 אין לנו מה לעשות", הסבירו בצער במועדון. "נדבר עם השפויים, נלך עם נציגיהם ועם הקבוצה למרכז מורשת רבין. חבל שלא שמענו אף הצעה נורמלית מההתאחדות. במקום עונשים טפשיים שיישבו אתנו על תכנית אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully