וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאליבן: "רוצים לראות את הבסת חמאס, אך לחץ צבאי לא יספיק לכך"

כתבי וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 21:49

חמישה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה בתקריות שונות בעזה בימים האחרונים. ישראל הציעה לרשות הפלסטינית לשלוח נציגים למעבר רפיח כדי לקחת חלק בהפעלתו. האזעקות בעוטף עזה - זיהוי שווא. דיווח: בכיר בחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין נהרג במתקפת צה"ל בעזה | עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל -הרצי הלוי  בטקס ממלכת הדלקת נר זכרון בכותל. דובר צה"ל
הרמטכ"ל -הרצי הלוי בטקס ממלכת הדלקת נר זכרון בכותל/דובר צה"ל
  • 21:48/סאליבן: "מה שקורה בעזה הוא לא רצח עם"

    היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי "ישראל צריכה לעדות יותר כדי להגן על אזרחים בעזה אבל אנחנו לא חושבים שמה שקורה שם הוא רצח עם".

  • 21:41/סאליבן: "רוצים לראות את הבסת חמאס, אך לחץ צבאי לא יספיק לכך"

    היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן אמר כי ארה"ב רוצה לראות את הבסת חמאס ורוצה שהצדק ייעשה עם יחיא סינוואר. עוד הוסיף כי על מטרה זו ארה"ב לא תוותר, אך הדגיש כי בלי תכנית לעתיד עזה חמאס תמשיך ותחזור. "לחץ צבאי נחוץ אבל לא מספיק כדי להביס את חמאס. לכן אנחנו מדברים עם הישראלים על אסטרטגיה שתכלול גם אלטרנטיבה לחמאס".

  • 19:49/חילופי אש בין כוחות אוגדה 98 למחבלים בשטחים הבנויים של ג'אבליא

  • 19:33/האזעקות בעוטף עזה - זיהוי שווא

  • 19:28/חיל האוויר תקף משגרים של חיזבאללה בדרום לבנון

    מטוסי קרב תקפו שני משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה באזור עייתא א-שעב בדרום לבנון. כתוצאה מהתקיפה, זוהו מהמשגר שיגורים ופיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות אמל"ח במשגר שהיה מוכן לשיגור. מוקדם יותר, זוהו כמה שיגורים שחצו מלבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים.

  • 18:56/אזעקות בעוטף עזה

    התרעות ירי רקטות וטילים בעוטף עזה, ביישובים יד מרדכי, כרמיה ונתיב העשרה.

  • 18:26/ישראל הציעה לרשות הפלסטינית לשלוח נציגים למעבר רפיח כדי לקחת חלק בהפעלתו

    ישראל הציעה לרשות הפלסטינית בשבוע שעבר לשלוח נציגים למעבר רפיח כדי לקחת חלק בהפעלתו, אך דרשה כי הם לא יפעלו באופן רשמי בשם ברשות הפלסטינית, כך אמרו ארבעה בכירים אמריקנים, ישראלים ופלסטינים. ההצעה הישראלית מגיעה על רקע העובדה שמעבר רפיח סגור מאז שישראל השתלטה על הצד הפלסטיני שלו בשבוע שעבר.

  • 17:16/דובר צה"ל: חמישה לוחמים נפצעו באורח קשה בשלושת הימים האחרונים

    דובר צה"ל פרסם כי חמישה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה בימים האחרונים, שלושה בעזה ושניים בתאונה מבצעית בגבול הרצועה.

    שני לוחמים מיחידת יהל"ם נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. אתמול נפצע באורח קשה לוחם צה"ל בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף שני לוחמים בגדוד 51, חטיבת גולני, נפצעו באורח קשה שלשום כתוצאה מתאונה מבצעית במרחב גבול הרצועה, סמוך לניר עם.

  • 16:58/אזעקות בגליל המערבי

    אזעקות נשמעו בגליל המערבי מחשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים אבירים, אלקוש, נטועה ופסוטה.

  • 16:42/לוחמי צה"ל מציינים את יום הזיכרון בתוך רצועת עזה

    אוגדה 99, 98 ו-162 נלחמות בעצימות גבוהה בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. לצד הלחימה, הכוחות קיימו ביממה האחרונה מעמדי זיכרון להנצחה וזיכרון של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בחטיבה 401, כל לוחם שנמצא בשטח רצועת עזה קיבל ערכה המכילה נר זיכרון, גפרורים, תמונה ושם של אחד החללים ומדבקת יזכור.

    לידיעה המלאה

  • 16:05/חיל האוויר תקף יותר מ-120 מטרות טרור בעזה ביממה האחרונה; אותר אמל"ח בבית ספר באזור רפיח

    צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא להתקפה ממוקדת על יעדי חמאס באזור מזרח רפיח. במהלך ההתקפה הכוחות חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים, איתרו אמל"ח ומשגרי רקטות. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פשטו על תשתיות טרור באזור, ובמהלך פעילותם החרימו אמל"ח שנחשף בבית ספר באזור.

    כוחות אוגדה 98 נלחמים בג'באליא, בהם צוותי הקרב של חטיבות 7 ו-460, שחיסלו מחבלים בתום קרבות מטווח קרוב. בשיתוף כוחות חיל האוויר, הושמדו תשתיות תת קרקעיות ואזורי לחימה רבים. בפשיטה שערכה היחידה הרב-מימדית נמצא מחסן אמל"ח בבית פעיל חמאס, ובאחת התקיפות הכוחות וחיל האוויר חיסלו צלף שארב ללוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully