וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סגנו של יחיא עיאש חוסל בתקיפה ישראלית

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 1:20

נתניהו תקף את התבטאויות בנט: "חוסר אחריות חמור ביותר". דובר צה"ל הציג סרטון של אורי מגידיש: "יש לי עדיין חברות בעזה, מתפללת שישוחררו". הותר לפרסום: רס"ר קונסטנטין סושקו וסרן הראל איתח נפלו בקרבות ברצועה. כל העדכונים

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
  • 01:10/דיווח: חוסל מי שהיה סגנו של יחיא עיאש

    על פי דיווחים ברשתות הפלסטיניות, עבד אל-פתאח מעאלי חוסל בתקיפה ישראלית ברצועת עזה. מעאלי היה יד ימינו של יחיא עיאש, ממקימי גדודי אל קאסם והאחראי לשימוש בפיגועי התאבדות בקרב חמאס.

    עבד אל-פתאח מעאלי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
    עבד אל-פתאח מעאלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
  • 22:28/בן גביר בירך על הכוונה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הערב (שבת): "אני מברך על הכוונה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות למועד מאוחר יותר. נכון וצודק שלוחמי המילואים, המחרפים את נפשם למעננו בחזיתות השונות, יוכלו להמשיך ולהתרכז בלחימה באופן מלא, ולא יצטרכו לוותר על זכויות יסוד המוקנות להם כאזרחים במדינה דמוקרטית. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה יתמכו ללא סייג בהחלטה החשובה והצודקת הזו".

  • 21:40/בנט בתגובה למתקפת נתניהו נגדו: "זמן לאחדות, לא לפוליטיקה"

    ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר בהתייחסות למיתקפה של נתניהו נגדו היום במסיבת עיתונאים: "כאשר יש 1,400 הרוגים, 140 ישראלים חטופים, 150,000 ישראלים עקורים - זה זמן לאחדות, לא לפוליטיקה".

  • 21:28/נתניהו הודיע על תמיכה בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות

    נתניהו אמר הערב במסיבת העיתונאים כי הוא תומך בדחיית הבחירות המקומיות לסוף פברואר. בכך סלל נתניהו את הדרך לדחיית מועד קיום הבחירות מחר בישיבת הממשלה.

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב לדברים: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה שאימץ את עמדתינו לדחות את הבחירות המקומיות וקורא לכל שרי הממשלה לאשר מחר את דחיית הבחירות. עכשיו הזמן למלחמה, לא לפוליטיקה".

  • 21:18/דיווח על תקרית ימית כ-80 ק"מ מחופי תימן

    בריטניה דווחה הערב על תקרית ימית במרחק של כ-80 ק"מ מחופי תימן. התקרית נחקרת. (סוכנויות הידיעות)

  • 21:12/נתניהו על המגעים לעסקת חטופים: "רואים אפשרות לתזוזה"

    נתניהו אמר הערב על המגעים לעסקה נוספת לשחרור חטופים: "לגבי עסקה אפשרית על החטופים - אם זו תהיה קיימת, היא תתבצע. אני לא יכול להגיד שהדבר הזה הושג. חמאס מעמיד כל מיני אולטימטומים שלא קיבלנו, ואנחנו רואים אפשרות אולי לתזוזה, אני לא רוצה ליצור ציפיה מוגזמת, אבל הדרך בה אנחנו מנהלים את זה בשילוב של תקיפות ולחץ צבאי וגישה מושכלת במשא ומתן, זו הדרך היחידה שיכולה להביא לתוצאות".

    בעניין האפשרות שהוא יתפטר בעקבות מחדל אוקטובר אמר נתניהו: "הדבר היחיד שאני מתכוון להיפטר ממנו זה החמאס. בזה אני מתעסק ולא בשום דבר אחר".

  • 20:57/נתניהו במסע"ת: אנחנו פועלים נגד איראן כל הזמן - ולא אפרט

    נתניהו אמר הערב במסיבת העיתונאים בקריה: "התוקפנות האיראנית לא מכוונת רק ישראל אלא נגד העולם החופשי כולו. אנחנו פעולים נגד איראן כל הזמן בכל מקום וכל דרך - ואני לא אפרט". בשאלה לגבי התבטאויותיו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר נתניהו: "זה חוסר אחריות חמור ביותר. לא עושים את זה. גם אין לו סמכות לעשות את זה. רק לראש ממשלה מכהן יש את הסמכות לעשות את זה וגם את זה הייתי עושה במשורה".

    כמו כן, נתניהו הכחיש שהוא מונע משר הביטחון יואב גלנט להיפגש עם ראשי מערכת הביטחון.

  • 20:51/נתניהו במסיבת העיתונאים: "המלחמה תימשך חודשים רבים"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב במסיבת העיתונאים: "המלחמה נמצאת בעיצומה, אנחנו נלחמים בכל החזיתות, יש לנו הצלחות גדולות וגם מחירים כואבים. השגת הניצחון דורשת עוד זמן. המלחמה תימשך עוד חודשים רבים. המדיניות שלי ברורה - ממשיכים להילחם עד השלמת כל יעדי המלחמה, חיסול החמאס וחשרור כל חטופינו. איינו מרפים לרגע מהמאצים להשיב את החטופים גם ברגעים אלה".

    עוד אמר נתניהו: "כראש ממשלה אני הודף את הלחצים הבינלאומיים שמכוונים לעצור את המלחמה לפני שהשגנו את היעדים הללו. אני מעריך את התמיכה של ארה"ב. אני מאוד מעריך את הנחישות ואת אורך הרוח שלכם האזרחים. בכל מקום שאני פוגש אותכם אני שומע: תמשיכו, אל תעצרו. כדי להשיג את הניצחון המוחלט דרוש עוד זמן. אנחנו פעולים כל העת בנחישות ועוצמה, אנחנו עושים זאת שמירה מרבית על חיי לוחמינו. מנחיתים אש חזקה מהאוויר והיבשה כדי להכות באויבנו ולשמור על ביטחון כוחותינו וחטופינו".

    נתניהו הוסיף: "בימים אלה כוחותינו מסתערים על המחבלים במרכז הרצועה. הם נלחמים בעוצמה ושיטות חדשות. זו לחימה מאוד מורכבת אבל ידינו על העליונה. חיסלנו יותר מ-8,000 מחבלים ובכל יום לחימה מחסלים מחבלים רבים נוספים. נחסל גם את ראשי חמאס".

  • 20:27/ראש המועצה האזורית גליל עליון: הקמנו גוף המתכלל את המרחב האזרחי בצפון במנותק מהמדינה

    ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ מסר הערב: "כמעט שלושה חודשים ישראל במלחמה וממשלת ישראל עוד לא מינתה גוף מתכלל את המרחב האזרחי בצפון, אנחנו החלטנו להקים את זה בעצמנו במנותק מהמדינה כדי לדאוג לתושבי הגליל העליון"

    זלץ הוסיף: "מדינת ישראל לא מינתה אף אחד ואף גוף שמתכלל ומנהל את כל המרחב האזרחי בצפון לא את אלו שנשארו כאן וגם לא את אלו שהתפנו, גם לא אחרי כמעט שלושה חודשים של מלחמה. בדרום יש את מנהלת תקומה ובאזור שלנו יש את אופק צפון של משרד הביטחון, שעוסק רק בנושאי ביטחון ורק לקו העימות, וגם הוא למעשה בלי סמכות ובלי תקציב מוסדר. יש את הפרויקטור שגם הוא בחור מאוד מאוד טוב אבל הוא פועל ללא תקציב וללא סמכות".

    זלץ סיכם: "אנחנו במועצה הזאת הגליל העליון לקחנו את האחריות והקמנו את הצוותים שלנו ביחד עם הנהלות הישובים והתושבים המדהימים שלנו על מנת לחשוב, לעסוק ולתכנן את החודשים את השנה אולי קצת השנים הקרובות של הגליל העליון, אנחנו עושים את זה במנותק ממדינת ישראל משום שבמדינה בממשלה אין כאמור אף אחד שעוסק בזה".

  • 20:13/דובר צה"ל הציג סרטון של אורי מגידיש, ששוחררה על ידי צה"ל משבי חמאס

    דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרתו היומית: "אנחנו ממשיכים לתקוף ולפגוע בפריסה של חיזבאללה בדרום לבנון. 80 אחוז מהשיגורים של חיזבאללה נפלו אתמול בשטח לבנון. חמאס ומנהיגיו חושבים במונחים של צומוד, שמשמעו בערבית להחזיק מעמד, כלומר הם חושבים שצה"ל יצא בקרוב מהרצועה". עוד עדכן הגרי כי כוחות צה"ל פשטו היום על מפקדות חמאס בלב חאן יונס.

    הגרי הביא את דבריה של אורי מגידיש, ששוחררה על ידי צה"ל משבי חמאס. מגידיש אמרה: "כל כך הרבה דברים קרו בחיים שלי בחודשיים האלה, ובינתיים החברות שלי עדיין מוחזקות על ידי חמאס בעזה. הם רצחו את החברות הכי טובות שלי ועוד רבים אחרים. למרות הכאב, הבדידות והפחד שהרגשתי כשהייתי שם, היתה לי תקווה שיחלצו אותי. אני מתפללת שלחברות שלי בשבי יש אותה תקווה. אנחנו חייבים לעשות הכול כדי להחזיר את כולם הביתה".

    בווידאו: דובר צה"ל הציג סרטון של אורי מגידיש יש לי עדיין חברות בעזה, מתפללת שישובו 30.12.23/דו"צ
  • 20:00/צה"ל עצר עשרות מחבלים בפשיטה על בית ספר באל בורייג'

    צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 פועל מתחילת השבוע במחנה אל בורייג' שבמרחב מחנות המרכז ברצועת עזה. במהלך פעילותם, לוחמי החטיבה נתקלים במחבלים רבים אשר תוקפים את הכוח מתוך מבנים וממרחבי אוכלוסייה אזרחית. מתחילת הלחימה במחנה, איתרו הלוחמים ארבעה משגרי רקטות והשמידו אותם וחשפו תשעה פירים.

    ביום חמישי התקבל מידע מודיעיני על התבצרות של עשרות מחבלי חמאס בתוך בית ספר יחד עם אוכלוסייה אזרחית. המחבלים ניצלו את נוכחות האזרחים במרחב בית הספר על מנת לבצע ירי של RPG ונשק קל לעבר הכוחות תוך שהם מסתתרים מאחורי נשים וילדים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 בפיקוד מפקד החטיבה פשטו על בית הספר. המחבלים נעצרו ונלקחו להמשך חקירות כוחות הביטחון.

    בווידאו: ״מחבלי החמאס הסתתרו בתוך בית ספר יחד עם האזרחים״ פעילות חטיבה 188 באל בורייג' 30.12.23/דו"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully