וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: אם העולם וממשלת לבנון לא ירחיקו את חיזבאללה מהגבול - צה"ל יעשה זאת

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 23:47

3 מל"טים של חיזבאללה התפוצצו בהר דב; פגיעה ישירה בקריית שמונה. מזכיר המדינה האמריקני יגיע לביקור חמישי מתחילת המלחמה. ארדואן באמירה מבישה: "נתניהו לא שונה מהיטלר". נתניהו הגיב: "הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר" | כל העדכונים

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
  • 23:47/המיליציות הפרו-איראניות בעיראק מקבלות אחריות על הכטב"ם ברמת הגולן

    המיליציות הפרו-איראניות בעיראק מקבלות אחריות למתקפה "באמצעות הנשקים המתאימים" באזור אליעד שברמת הגולן.

  • 23:28/כטב"ם אותר ברמת הגולן

    גורמים ברמת הגולן מסרו שכוחות צה"ל איתרו כטב"ם עוין באזור. עוד נמסר כי אין נפגעים.

  • 22:10/נתניהו נפגש עם מקרון וביקש ממנו להמשיך לפעול לשחרור חטופים

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במהלך שיחתם, הודה נתניהו לנשיא מקרון על מעורבותה של צרפת בהגנה על חופש השיט בים האדום, ועל נכונותה לסייע להשבת הביטחון בגבולה של ישראל עם לבנון.

    כמו כן, עדכן ראש הממשלה את נשיא צרפת בהתפתחויות במלחמה להשמדת חמאס בעזה, ובמאמצים להביא לשחרור החטופים. בנוסף, ביקש נתניהו ממקרון להמשיך לפעול למען שחרורם. לבסוף, הבהיר נתניהו כי העם והממשלה בישראל נחושים לפעול לחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בכל דרך.

  • 20:49/פורסמה תמונה חדשה של מוחמד דף

    תמונה חדשה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף פורסמה הערב. זאת, לאחר שבשבוע שעבר התפרסמו ממצאי מודיעין שסתרו את שסברה ישראל מזה שנים - והוכיחו כי דף לא נפגע ביכולותיו הפיזיות באופן קשה ונמצא בתפקוד גבוה.

    לכתבה המלאה בנושא

    לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
    לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף/אתר רשמי, חדשות 12
  • 19:59/דובר צה"ל דניאל הגרי: "איתרנו מנהרות מתחת לבית חולים ובית ספר בעזה"

    דובר צה"ל דניאל הגרי מסר שכוחות צה"ל איתרו שלושה פירי מנהרות טרור של חמאס בבית החולים "רנתיסי" ובבית הספר התיכון הסמוך אליו "ראמז פאח'רה". המנהרה בבית החולים, מוסר הגרי, מובילה לבית הספר פאח'רה ולבית ספר נוסף באותו האזור. עדו התגלה כי המנהרה שימשה כחמ"ל של חמאס לניהול המלחמה בצפון הרצועה.

    עוד הוסיף הגרי כי המנהרה שאותה מתחת לבית הספל כי בעומק של כ-20 מטרים. כמו כן, באותה מנהרה נמצאו מעלית ותשתיות חשמל. פיר מנהרה נוסף אותר בדירת מסתור ששימשה את אחד ממפקדי הכוח הימי ברצועה. בתוואי המנהרות נמצאו פיצולים ודלתות הדף, שנועדו כדי למנוע חדירה של כוחות צה"ל למקום.

  • 19:40/גנץ: אם העולם וממשלת לבנון לא ירחיקו את חיזבאללה מהגבול - צה"ל יעשה זאת

    בהצהרה שנשא הערב, אמר השר בני גנץ בקבינט המלחמה כי הישגי הלחימה בעזה "חסרי תקדים ביחס לכל תמרון קרקעי שנערך בסביבה מורכבת כזו בעולם". עוד התייחס למצב בצפון, וטען כי "אנחנו אחראים להחזיר את תושבי הדרום והצפון לבתיהם, ולספק להם ביטחון". גנץ התייחס גם לתושבי הצפון ואמר כי "נדאג שגם להם תהיה כתובת בממשלה כפי שמספקת מנהלת תקומה לתושבי העוטף".

    בהמשך תקף ואמר כי "יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6 באוקטובר, יושבים בקבינטים בלילות, ומזרימים רעל ברשתות בימים. במקום לתת גיבוי לממשלה, פועלים כדי לפרק אותה בזמן שעשרות אלפי לוחמים בחזית". עוד הוסיף כי "זה נכון גם למי שחושבים שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה", זאת תוך שהוא מתייחס במרומז להחלטת השר בן גביר שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עם גנץ טרם כניסתו לממשלה.

    הצהרת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. --, צילום מסך
    הצהרת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ/צילום מסך, --
  • 19:28/ראש עריית קריית שמונה: "16 טילים נורו לעברנו, מצדיק את ההחלטה לפנות את העיר"

    ראש עריית קריית שמונה אביחי שטרן מסר הערב כי "מתחילת המלחמה, זה היום החם ביותר, עם מטח של 16 טילים. אנחנו עדיין סורקים את העיר כדי לאתר נפילות. לשמחתנו אין פגיעות בגוף. זה שוב מצדיק את ההחלטה לפנות את קריית שמונה, ואני בטוח שאם התושבים היו בבתים היינו רואים תוצאות אחרות"

    עוד הוסיף ראש העיר ומסר לתושביו: "תחזיקו מעמד, איפה שאתם לא נמצאים. קיבלתם את התשובה למה לא להגיע הביתה. אם מישהו חשב שאנחנו ברגיעה, הוא קיבל את התשובה. בשנייה אחת המציאות פה יכולה להשתנות". עוד הדגיש בפני תושבי העיר לא לחזור לבתים.

  • 19:27/ראש המועצה האזורית הגליל העליון: "סיום הלוחמה בלי פגיעה בחיזבאללה היא טעות"

    ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, מסר בתגובה לדברי הרמטכ"ל הרצי הלוי בפיקוד הצפון כי "תמונת סיום הלוחמה בצפון בלי שישראל תפגע משמעותית ביכולות המלחמתיות והמבצעיות של החיזבאללה ושל איראן, תהיה טעות אסטרטגית מול העולם בכלל והעולם הערבי בפרט ותייצר אתגר ענק להתיישבות לאורך הגבול, לרעיון הציוני".

  • 19:12/מטח טילים אל עבר קיריית שמונה

    קריית שמונה סיכמה הערב את מטח הטילים ששוגר לעברה. סך הכל, 16 טילים נורו הערב אל עבר העיר בשלושה מטחים נפרדים. 3 מהטילים יורטו ו-12 נפלו בשטח העיר. מתוכם, זוהו שש פגיעות ישירות. כמו כן, ארבעה טילים נפלו בשטחים פתוחים בעיר. אין נפגעים בגוף אך נגרם נזק לתשתיות, בתים ורכבים.

    ירי רקטות לעבר קרית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
  • 19:13/סריקות בקריית שמונה אחרי מטח הרקטות

    סריקות בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות אל עבר העיר 27 בדצמבר 2023. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
    סריקות בקריית שמונה לאחר מטח הרקטות אל עבר העיר 27 בדצמבר 2023/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה
  • 18:44/הרמטכ"ל בפיקוד הצפון: "החזרת הביטחון לתושבים תיקח זמן"

    הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום בזמן הערכת מצב בפיקוד הצפון כי "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בבטחון, וזה ייקח זמן". עוד הוסיף כי היום אישר צה"ל מגוון תוכניות להמשך וכי "אנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully