וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ל שלו זלצמן ורס"ר יוסף אבנר דורן נפלו בקרב ברצועת עזה

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 6:50

ארצות הברית שוקלת לתקוף את החות'ים בתימן. שלושה לוחמים וקצין נפצעו קשה בלחימה בעזה. צעיר קנדי מואשם בתכנון פעולת טרור נגד הקהילה היהודית. ארגוני עובדים אמריקנים במחאה פרו פלסטינאית במנהטן | כל העדכונים

נתניהו: לא נפסיק את הלחימה בשביל משא ומתן על החטופים/לע"מ
  • 06:39/ארצות הברית שוקלת לתקוף את החות'ים בתימן

    בכירים בממשל ביידן שוקלים אפשרויות של תקיפת יעדים חות'ים בתימן, זאת לאחר שורה של תקיפות שהחות'ים ביצעו נגד ספינות סחר בים האדום, כך על פי פוליטיקו. הפנטגון העביר בימים האחרונים את נושאת המטוסים דווייט ד. אייזנהאואר מהמפרץ הפרסי למפרץ עדן הסמוך לתימן כדי לתמוך בתקיפה אמריקנית פוטנציאלית במורדים החות'ים.

  • 05:56/שמותיהם של שני חללי צה"ל הותרו לפרסום

    רס"ר במיל' יוסף אבנר דורן, בן 26, לחם במסגרת יחידת הניוד המבצעי (הבלנ"ם), שירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ל במיל' שלו זלצמן, בן 24, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. שלושה לוחמים וקצין נפצעו קשה בקרבות ברצועת עזה.

    רס"ל שלו זלצמן. באדיבות המשפחה
    רס"ל שלו זלצמן/באדיבות המשפחה
  • 05:56

    רס"ר יוסף אבנר דורן. באדיבות המשפחה
    רס"ר יוסף אבנר דורן/באדיבות המשפחה
  • 04:34/קנדה: צעיר מואשם בתכנון פעולת טרור נגד הקהילה היהודית

    הרשויות הקנדיות הגישו היום כתב אישום נגד צעיר שתכנן פעילות טרור נגד הקהילה היהודית בעיר אוטווה. הצעיר הואשם ב"סיוע לפעילות טרור על ידי העברת חומר הדרכה על חומרי נפץ" וב"הנחיית אדם לביצוע פעילות טרור נגד יהודים". ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו הביע את דאגתו עקב העליה במקרי האנטישמיות בקנדה מאז ה-7 באוקטובר.

  • 03:57/ארגוני עובדים אמריקנים במחאה פרו פלסטינאית במנהטן

    ארגוני עובדים בתעשיות שונות בארצות הברית, ובראשם עובדי תעשיית הרכב, התאספו היום בכיכר הראלד במנהטן שבניו יורק למחאה פרו פלסטינאית, כך דווח ב-NBC News. המוחים צעדו לאורך השדרה השישית בניו יורק וקראו לממשל האמריקני להפסיק לשלוח סיוע לישראל.

  • 02:16/ארגון הבריאות העולמי והאו"ם סיפקו ציוד לבית החולים שיפא במשימה משותפת

    ארגון הבריאות העולמי הודיע אמש כי פעל בשיתוף פעולה עם משלחת של האו"ם לאספקת ציוד רפואי וקיום הערכת מצב בבית החולים שיפא שבעיר עזה. הצוות המשותף העביר לבית החולים תרופות, ציוד כירורגי וחומרי הרדמה, זאת כדי "שיתפקד באופן מינימאלי" לדברי ארגון הבריאות העולמי. לפני כמה שבועות, צה"ל פשט על מתחם בית החולים שיפא לאחר שחמאס השתמש בו לאחסנת אמל"ח, כמקום מסתור למחבלים ואף אכסן בו חטופים, מנהל בית החולים וחלק מהצוות הרפואי נעצרו. ארגון הבריאות העולמי הביע דאגה עקב קריסת בית החולים שנחשב לגדול ברצועת עזה.

  • 00:53/אל ג'זירה הודיעה שתפנה לבית הדין הפלילי עקב מותו של עיתונאי הרשת בעזה

    רשת אל ג'זירה פרסמה היום הודעה בה נכתב כי בכוונתם לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בגין מותו של העיתונאי סאמר אבודקה בהפצצות צה"ל בחאן יונס. על פי ההודעה, אבודקה היה לכוד במבנה ממנו שידר בעודו פצוע במשך שעות, וכי לא הייתה אפשרות לפנותו עקב הפצצה ישראלית כבדה באזור. הרשת צינה כי בנוסף למקרה של אבודקה, התביעה תעסוק במקריהם של עיתונאים ועובדים נוספים בעזה ובגדה המערבית.

  • 23:09/שלושה פלסטינים נהרגו בהיתקלויות שונות ביהודה ושומרון

    פלסטיני ניסה לחצות היום את קו התפר במרחב מנשה ונורה על ידי כוח צה"ל. מאוחר יותר דיווחו הפלסטינים כי מת מפצעיו. שני פלסטינים נוספים נהרגו היום - אחד מהם במהלך הפרת סדר, שיידה אבן עם קלע דוד בבית אומר. השני נהרג בדיר עמר לאחר שבקבוקי תבערה נזרקו לעבר חיילים, שהגיבו בירי לעבר מפירי הסדר.

  • 22:14/אזעקות נשמעו בעוטף עזה

    אזעקות נשמעו הערב בקיבוץ מפלסים.

  • 21:59/נתניהו: "לא רצינו לחזק את חמאס, זו פיקציה"

    נתניהו אמר בתשובה לשאלת וואלה על הרחבת הסיוע ההומניטרי: "התחייבנו בזמן שחרור החטופים לארהב על שני דברים - כמות דלק מינימלית כדי למנוע התפשטות מגפות, אחרת תהיה כאן קריסה הומניטרית של מאות אלפי ומיליוני עזתים, וזה יפגע קשות במאמץ המלחמתי. התחייבנו שנאפשר אספקה של 200 משאיות בציוד, מזון וסיוע הומניטרי. התחייבנו על זה. אפשר להעביר דרך מעבר רפיח רק 100 משאיות לבדיקה ביטחונית רצינית. לכן בהמשך יעבור תקציב אמריקני להרחבת מעבר רפיח, ובינתיים אנחנו פותחים את כרם שלום להעברת 100 משאיות נוספות".

    עוד אמר נתניהו: "אנחנו פועלים עם קטאר ומצרים לשחרור חטופים. יש לנו ביקורת קשה על קטאר. אתה עוד תשמע עליה, אבל כרגע אנחנו מנסים להשלים עסקת חטופים. הכסף לחמאס עבר עוד לפני תקופתי. לא כדי לחזק את חמאס או לממן את חמאס. זו פיקציה שכל הזמן מנסים לטפח אותה. הכסף הלך לנושאים הומניטריים. לא רצינו לחזק את חמאס. אמרתי כל הזמן שצריך לגדוע לחמאס את הידיים ואת הרגליים".

  • 21:49/גלנט על ירי החות'ים: אנחנו מוכנים לפעולה

    שר הביטחון גלנט ציין הערב במסיבת העיתונאים בעניין ירי החות'ים שמדובר בירי על ספינות שכלל לא מגיעות לישראל, ומדובר בבעיה בינלאומית של תעבורה ימית. עם זאת, אמר גלנט, יורטו עשרות מטרות שירו החות'ים, וישראל תהיה מוכנה לפעול נגדם, במקרה הצורך. "אנחנו מוכנים לפעולה. אם נגיע למצב שזה הפיתרון האחרון, נדע מה לעשות - הקבינט, ממשלת ישראל, ומערכת הביטחון וצה"ל", אמר גלנט. עוד אמר גלנט, בעקיצה לנתניהו: "מי ששולח את הלוחמים לקרב, אחראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully