וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא'רלס הזיל דמעה, המונים בפארקים: תמה הלוויית המלכה אליזבת

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 10:49

2,000 אורחים, בהם כ-500 מנהיגים וראשי מדינות, נכחו בהלווייה בכנסיית ווסטמיסטר. צוות נושאי הארון הגיע לטירת ווינדזור. אתרי הצפייה ברחבי לונדון מלאים עד אפס מקום, וברחבי העולם צופים בהלווייה כ-4 מיליארד אנשים

ג'ורג' ושרלוט בתהלוכת ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה. רויטרס
ג'ורג' ושרלוט בתהלוכת ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה/רויטרס
  • 19:16/נפרדים מהמלכה: ארון הקבורה מורד אל "הכספת המלכותית"

    בווידאו: טקס הלוויה בקפלת סנט ג'ורג'/צילום: רויטרס
  • 18:52/הארון של המלכה הורד לחדר הקבורה המלכותי

    הארון של המלכה הורד לחדר הקבורה המלכותי בקפלת סנט ג'ורג', שם יונח לצד בעלה פיליפ לקראת הקבורה של השניים בהמשך הלילה. דיקן וינדזור הקריא פסוקים מספר תהילים.

  • 18:39/סמלי המלכה הורדו מהארון

    הכתר האימפריה הממלכתי, גלובוס הריבון והשרביט שהיו מונחים על ארון הקבורה מאז הלכה המלכה לעולמה בשבוע שעבר, הוסרו. הם יוענקו שוב למלך צ'ארלס השלישי בשעת הכתרתו.

  • 18:16/מקום מנוחתה של המלכה הוא בקפלת ג'ורג' השישי בטירת וינדזור

    מקום מנוחתה האחרון של המלכה הוא בקפלת ג'ורג' השישי, חדר קטן שמחובר לקפלה המרכזית בטירת וינדזור - שם אמה, אביה ובעלה נקברו, ושם נשמר העפר של אחותה.

    הקפלה כבר מלאה באבלים לקראת משפחת המלוכה והטקס השלישי והאחרון - "טקס ההפקדה" ("טקס ההעברה"). זהו טקס המדגיש כי המוות אינו מסמן את סופם של חיי האדם אלא הוא שלב בחייו. הכנסייה רק מפקידה את המת בידי האל, ומעתה ואילך רוחו של המת תמשיך לחיות בסמיכות לאל. לאחר מכן טומנים את הגופה באדמה, לרוב בתוך ארון. אז נושאים תחינה ובה מבקשים מהקדושים להתפלל עבור הנפטר, והטקס מסתיים בכמה תפילות קצרות.

  • 18:05/הארון הגיע לטירת וינדזור

    ארון המלכה הגיע לטירת וינדזור ובני משפחת המלוכה הצטרפו לשיירה שמלווה אותו. אלפי אנשים שהגיעו לצפות בתהלוכה שמרו על דממה בזמן שרכב הקבורה חלף על פניהם.

  • 17:40/מנחים אוסטרלים לא זיהו את ר"מ בריטניה

    שני מנחי טלוויזיה אוסטרלים לא הצליחו לזהות את ראש ממשלת בריטניה הטרייה ליז טראס כשסיקרו את הלוויה של המלכה. אחד מהם שיער כי מדובר "בת מלוכה זוטרה" ואילו השנייה אמר הכי טראס ובעלה נראים כמו "זוג מכובדים מקומיים".

  • 17:30/אולנה זלנסקה הודתה למלכה

    אולנה זלנסקה, הגברת הראשונה של אוקראינה, שהשתתפה בלוויית המלכה אליזבת, הודתה לה על "איתות התמיכה החשוב" למדינה. "היא איחלה לנו זמנים טובים יותר וחלקה את שאיפתנו לחירות. נזכור אותה תמיד", היא צייצה. זלנסקה הגיעה לטקס בעוד בעלה, וולודימיר זלנסקי, נשאר באוקראינה לפקח על המלחמה.

  • 16:41/נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עזב את לונדון

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עזב את לונדון לאחר לווית המלכה אליזבת השנייה, שנשמכה שעתיים וחצי. הוא והגברת הראשונה, ג'יל ביידן, הגיעו מוושינגטון הבירה להשתתף בטקס ועזבו היום על מנת להגיע לניו יורק לקראת העצרת הכללית של האו"ם, שמתחילה מחר.

  • 16:34/הנשיא ברק אובמה אמר כי המלכה הזכירה לו את סבתו

    נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אמר כי בפעם הראשונה שפגש את המלכה אליזבת , היא הזכירה לו את סבתו וכי "לא היתה יכולה להיות נחמדה או מתחשבת יותר" בו ובאשתו מישל.

  • 16:32/תחנת מטרו בפריז שינתה שמה ל"אליזבת השנייה"

    תחנת מטרו בפריז שינתה את שם תחנת ז'ורז' החמישי לתחנת "אליזבת השנייה" מהיום. השלטים בתחנה, ששונו בזמנו על שם סבה של המלכה אליזבת, הוחלפו היום כמחווה של כבוד למלכה.

    לכתבה המלאה >

  • 15:33/הנסיכים ג'ורג' ושרלוט משתתפים במסע ההלוויה של המלכה

    בגילי 9 ו-7, הנסיכים ג'ורג' ושרלוט מבוגרים דיים להשתתף בהלוויה הממלכתית של סבתא רבתא שלהם, המלכה אליזבת השנייה. השניים הגיעו עם אמם הנסיכה קייט, כששרלוט מחזיקה את ידה.

    שרלוט לבשה שמלת חליפה שחורה וחבשה כובע שחור רחב שוליים כמו אמה. היא ענדה סיכה של פרסת סוס על דש שמלתה כמחווה לחיבתה העזה של המלכה לסוסים. המלכה העניקה לשרלוט במתנה את הסיכה. הנסיך לואי בן ה-4 לא משתתף בלוויה בשל גילו הצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully