וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין וארדואן ידונו בחידוש יצוא הדגן מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 12:59

צפון קוריאה עשויה לשלוח עובדים לשתי טריטוריות בשליטת הרוסים במזרח אוקראינה, כך אמר שגריר רוסיה בפיונגיאנג - צעד שקורא תגר על הסנקציות הבינלאומיות שמוטלות על צפון קוריאה בשל תוכנית הגרעין שלה

מימין: נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן אברהים ראיסי. רויטרס
מימין: נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן אברהים ראיסי/רויטרס
  • 12:56/נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועמיתו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן ייפגשו בטהראן

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועמיתו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן ייפגשו בטהראן עם נשיא איראן אברהים ראיסי. במסגרת הפגישה המשולשת, ידונו המנהיגים גם בייצאו הדגן מנמלי הים של אוקראינה. "הנושא של משלוחי הדגן מאוקראינה יעלה...אנחנו מוכנים לעבוד עליו", אמר יורי יושקוב, יועץ מדיניות חוץ של פוטין.

    פוטין ייפגש גם עם המנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי. זהו ביקורו הראשון של המנהיג הרוסי במדינה מחוץ לברית המועצות לשעבר מאז תחילת המלחמה באוקראינה.

    משא ומתן בין רוסיה, אוקראינה, טורקיה והאו"ם אמור להניב השבוע הסכם לחידוש משלוחי הדגן מנמלי הים השחור של אוקראינה לשווקים הגלובליים. "הגענו להסכם עקרונות", אמר שר ההגנה הטורקי הולוסי אקאר", להקמת מסדרונות בטוחים בים שיאפשרו את מעבר הסחורה. זאת על רקע העובדה שרוסיה הטילה מצר על נמלי הים של אוקראינה, בעוד שאוקראינה הניחמה מוקשים בים כדי למנוע מתקפה רוסית דרך הים.

  • 12:42/צפון קוריאה עשויה לשלוח עובדים לשתי טריטוריות בשליטת הרוסים במזרח אוקראינה

    צפון קוריאה עשויה לשלוח עובדים לשתי טריטוריות בשליטת הרוסים במזרח אוקראינה, כך אמר שגריר רוסיה בפיונגיאנג - צעד שקורא תגר על הסנקציות הבינלאומיות שמוטלות על צפון קוריאה בשל תוכנית הגרעין שלה.

    על פי אתר "NK ניוז" הצפון קוריאני, השגריר אלכסנדר מטסגורה אמר כי עובדים מהמדינה יכולים לסייע בשיקום התשתיות שניזוקו במלחמה באוקראינה, באזורים הבדלניים בדונצק ולוהנסק. לדבריו, יש "הזדמנויות רבות" לשיתוף פעולה ככללי בין צפון קוריאה לחבל דונבאס, למרות הסנקציות.

    השגריר אמר גם לעיתון "איזבסטיה" הרוסי בראיון ל-"NK ניוז", ש"עובדי בניין צפון קוריאנים איכותיים וחרוצים שיכולים לעבוד בתנאים הקשים ביותר, יכולים לעזור לנו לשקם את התשתיות החברתיות והתעשייתיות שלנו".

    צפון קוריאה הכירה לפני כמה ימים בשני השטחים הבדלניים- אחת המדינות הבודדות בעולם לעשות כך - והאשימה את ממשלת אוקראינה בכך שהיא חלק מהעמדה ה"עוינת" של וושינגטון כלפי פיונגיאנג. משרד החוץ של המדינה אמר כי "לאוקראינה אין שום זכות לערער על הבעת הריבונות שלנו לאחר שביצעה צעד לא הוגן ולא צודק של הצטרפות למדיניות הלא חוקית והלא הוגנת של ארצות הברית בעבר".

    בתגובה, אוקראינה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם צפון קוריאה והאשימה אותה בחתירה תחת הריבונות שלה והשלמות הטריטוריאלית. אוקראינה גם הקפיאה את יחסיה הכלכליים והפוליטיים עם צפון קוריאה כחלק מהסנקציות הבינלאומיות שמטרתן לגרום למדינה לעצור את תוכנית הגרעין שלה.

    צפון קוריאה נוהגת לשלוח את אזרחיה לעבוד מחוץ למדינה בשל הצורך שלה במט"ח. מספר גדול של אזרחים עובדים בסין, כמו גם בלאוס ובווייטנאם.

  • 14:19/ליזה בת ה-4, שנהרגה מטיל רוסי, נקברה

    תושבים אבלים במרכז אוקראינה קברו את הילדה בת הארבע שנהרגה במתקפת טילים רוסית על העיר ויניציה בשבוע שעבר.

    ליזה דמיטרייבה, שסבלה מתסמונת דאון, יצאה עם אמה לטיול בכיכר הומה אדם כששוגרו הטילים על האזור. המוות שלה דווח ברחבי העולם ונהפך לסמל טרגי של המחיר הכבד שאותו משלמים אזרחים במלחמה.

    ליזה נקברה אתמול כשהיא עונדת זר פרחים לבנים. הכומר פרץ בבכי כשניהל את הלוויה. הוא ניסה לנחם את קרובי משפחתה ואמר להם ש"הרשע אינו יכול לנצח".

    סבתה של ליזה, לריסה דמיטרייבה, ליטפה את נכדתה השכובה בארון כשלצדה בובות מפרווה. "הביטי, פרח שלי! הביטי כמה אנשים באו לבקר אותך", אמרה לריסה. אביה של ליזה, ארטם דמיטרייב, עמד בדממה, דמעות זולגות מעיניו.

    הלוויה נערכה בזמן שתמונות של אמה שנפצעה במתקפה מאושפזת בבית חולים, אמרה לכתבים כי "לעולם לא אכפת. הוא רואה מה קורה אך אינו מגן עלינו. עוד כמה פעמים נצטרך לבקש לסגור את השמיים? והעולם רק מביט כיצד אוקראינה נרצחת. הילדים שלנו נרצחים, החיילים והאזרחים שלנו. הגנו עלינו מפני העריץ", היא אמרה בהתייחסה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "משום שאחרינו הוא ימשיך הלאה ויהרוס הכל".

    22 בני אדם נהרגו במתקפת הטילים על ויניציה. אדם אחד עדיין נעדר.

  • 11:37/שרי החוץ של האיחוד האירופי ייפגשו היום בבריסל

    שרי החוץ של האיחוד האירופי ייפגשו היום בבריסל לדון בסנקציות נוספות על רוסיה, כגון איסור על רכישת זהב רוסי - סנקציה שבעלות ברית בינלאומיות אחרות כבר הטילו. גורם בכיר באיחוד אמר ל-AFP כי האיחוד צפוי לדון בסנקציות נוספות בפגישה אך לא יקבל החלטה מיידית.

  • 11:23/נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השעה שני בכירים בממשלתו באשמת בגידה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השעה שני בכירים בממשלתו באשמת בגידה ושיתוף פעולה עם רוסיה. "היום החלטתי לפטר את התובעת הכללית אירינה ונדיקטובה, ואת איוואן בקנוב, ראש שירות הביטחון ה- SBU", הודיע זלנסקי בנאומו הלילי.

    זלנסקי אמר כי גורמים רשמיים רבים בשתי המחלקות חשודים בבגידה. "נכון להיום, 651 הליכים משפטיים נפתחו בגין בגידה ושיתוף פעולה של עובדים במשרד התובע וסוכנויות אחרות. באופן מיוחד, יותר מ-60 עובדים במשרד התובע ושירות הביטחון נותרו בשטחים הכבושים ופועלים נגד המדינה".

    לדברי זלנסקי, ההחלטה להשעות את שני הבכירים התקבלה בשל "מגוון פשעים נגד יסודות הביטחון הלאומי של המדינה וקשרים שזוהו בין עובדים של כוחות הביטחון באוקראינה לכוחות המיוחדים של רוסיה, מעלים שאלות רציניות לגבי ההנהגה. כל אחת מהשאלות קבילה תושבה הולמת".

    המפקד לשעבר של המינהל העיקרי של שירות הביטחון בחצי האי קרים גם נעצר בחשד לבגידה. "כל מי שלקח חלק בקבוצה הפושעת שעבדה למען האינטרסים של הפדרציה הרוסית גם כן ייחקר. מדובר בהעברת מידע סודי לאויב ושיתוף פעולה עם השירותים המיוחדים של רוסיה", אמר זלנסקי.

    "הפעולות הספציפיות או חוסר הפעולה של כל אחד מהבכירים במגזר הביטחון ובסוכנויות אכיפת החוק ייבחנו. החקירה כבר הניבה תוצאות וצפויה להימשך", הוא הוסיף.

  • 14:02/רוסיה מתכוננת לשלב הבא במתקפה שלה באוקראינה

    רוסיה מתכוננת לשלב הבא במתקפה שלה באוקראינה, אמר גורם צבאי אוקראיני, לאחר שמוסקבה הודיעה כי כוחותיה יגבירו את הפעילות הצבאית "בכל האזורים". טילים רוסיים הומטרו על ערים בימים האחרונים ועשרות אזרחים נהרגו.

    "לא מדובר רק במתקפות טילים מהאוויר והים", אמר ואדים סקיביצקי, דובר של המודיעין האוקראיני. "ההפצצות הן לכל אורך קו החזית. נראה שההכנות לשלב הבא של המתקפה כבר בעיצומן", הוא הוסיף.

    הצבא האוקראיני אמר כי נראה שרוסיה מארגנת מחדש חטיבות למתקפה בסלאוויאנסק, עיר חשובה באופן סמלי, שעדיין נמצאת בידי אוקראינה.

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי רוסיה מבצרת את עמדות ההגנה שלה באזורים שעליהם השתלטה בדרום אוקראינה. לפחות 40 אנשים נהרגו במתקפות רוסיות באזורים עירוניים בשלושת הימים האחרונים.

  • 14:04/הצבא האוקראיני מתקדם "בביטחון" לקראת חבל חרסון

    מנגד, הצבא האוקראיני מתקדם "בביטחון" לקראת חבל חרסון, לפי דוברת של הצבא. נטליה חמניוק, מנהלת מרכז התקשורת בפיקוד דרום, אמרה כי "אנחנו מתקדמים לכיוון חרסון. אולי אנחנו מתקדמים לאט מדי, אך אני מבטיחה לכם שאנחנו מתקדמים בביטחון".

  • 10:29/אירופה "ירתה לעצמה בריאות"

    אירופה "ירתה לעצמה בריאות" עם הסנקציות על רוסיה, אמר ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ביום שישי. אורבן, מנהיג לאומני ששולט בהונגריה מאז 2012 הוא מבקר חריף של הסנקציות על הנפט הרוסי. בנאום ברדיו הציבורי, הוא דחק במנהיגי האיחוד האירופי לשנות את המדיניות.

  • 10:27/אזעקות נשמעו ברחבי קייב

    אזעקות נשמעו ברחבי קייב בעוד רוסיה מחריפה הפצצות ארוכות טווח על ערים אוקראיניות, שבהן נהרגו לפחות 34 אנשים ועשרות נפצעו בשלושת הימים האחרונים.

    במתקפה רוסית על אזור חרקוב בצפון מזרח אוקראינה נהרגו שלושה אנשים, בהם אישה בת 70, ושלושה נוספים נפצעו, אמר המושל. הטילים פגעו בבנייני מגורים, בית ספר וחנות, ומאמצי ההצלה בשטח נמשכים, דיווח אולה סיינחובוב.

    אתמול פגע טיל במרכז העיר דנייפרו, שלושה אנשים נהרגו ו-15 נפצעו, אמר המושל האזורי. הטילים פגעו במפעל תעשייתי וברחוב סמוך. שמונה אנשים נהרגו ו-13 נפצעו בשורה של הפצצות בעשרה יעדים במחוז דונצק, אמר המושל פבלו קירילנקו. ביום חמישי, טילי שיוט ששוגרו מצוללת רוסית בים השחור פגעו בבניין משרדים בוויניציה, בדרום מערב קייב, ולפחות 23 אנשים מתו, בהם ילדה בת 4.

  • 15:36/מחוז זפוריז'יה יערוך משאל עם בסתיו לגבי הפיכה לחלק מרוסיה

    ראש המינהל של זפוריז'יה, בדרום אוקראינה, שמונה על ידי רוסיה, אמר כי האזור יערוך משאל עם בתחילת הסתיו לגבי הפיכה לחלק מרוסיה. ההודעה של איבגני בליצקי מהווה צעד נוסף לקראת רוסיפיקציה של אזורים באוקראינה שמוסקבה השתלטה עליהם, ומעודדת את התושבים כעת להגיש בקשה לדרכון רוסי.

    סוכנות הידיעות RIA Novosti ציטטה גורם אחר שלדבריו, התאריך המתוכנן הוא המחצית הראשונה של ספטמבר.

    רוסיה והשלוחות שלה השתלטו על רוב אזור זפוריז'יה לאורך החוף הדרומי של אוקראינה, אך הצבא האוקראיני עדיין שולט בחלק הצפוני, כולל העיר זפוריז'יה, המרכז האורבני הגדול ביותר והבית של עותר ממחצית אוכלוסיית האזור.

    זפוריז'יה נמצאת מעבר לאזור דונבס במזרח אוקראינה, שם רוסיה טוענת כי היא נלחמת למען "הרפובליקות העממיות" של דונצק ולוהנסק - מחוזות בדלניים שמוכרים רק על ידי רוסיה, סוריה וצפון קוריאה.

    חרסון, אזור שנשלט גם כן על ידי בדלנים תומכי רוסיה מצפון לחצי האי קרים, גם מתכנן משאל עם לגבי הצטרפות לרוסיה מאוחר יותר השנה.

  • 11:50/טילים רוסיים פגעו בעיר ויניצה במרכז אוקראינה, 12 הרוגים

    כמה ערים אוקראיניות דיווחו על הפצצות כבדות רוסיות באזור דונצק. על פי דיווחים, הכוחות הרוסיים והבדלניים נכנסו לעיר סברסק ועלולים לכבוש אותה בתוך יומיים. רוסיה גם התקיפה 28 יישובים באזור מיקולייב הגובל בים השחור, וחמישה אזרחים נהרגו, לדברי לשכת הנשיא זלנסקי.

    טילים רוסיים פגעו בעיר ויניצה במרכז אוקראינה, שני אנשים נהרגו, לדברי המשטרה. "יש הרוגים ופצועים", אמר סרהיי בורזוב, מושל המחוז. על פי המשטרה, יש לפחות 12 הרוגים ו-25 פצועים, ו-50 כלי רכב שעלו באש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully