וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרך עוד ארוכה" אוקראינה ורוסיה יחלו במו"מ על יצוא התבואה החסומה

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 14:43

רוסיה ואוקראינה יערכו את השיחות הראשונות עם גורמים מהאו"ם ומטורקיה במטרה לשבור את הקיפאון בן החודשים לגבי סוגיית יצוא התבואה מאוקראינה. הפגישה באיסטנבול מתרחשת על רקע חסימת היצוא בים השחור על ידי ספינות מלחמה רוסיות ומוקשי ים שקייב הניחה

שדה חיטה במזרח אוקראינה. רויטרס
שדה חיטה במזרח אוקראינה/רויטרס
  • 14:39/שר החוץ האוקראיני: לא מתקיימות שיחות שלום בין מוסקבה לקייב

    שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה שלל את האפשרות שאוקראינה תוותר על שטחים לרוסיה כחלק מהסכם שלום כלשהו, ואמר כי לא מתקיימות שיחות שלום בין מוסקבה לקייב.

    "המטרה של אוקראינה במלחמה הזאת...היא לשחרר את השטחים שלנו, לחדש את היושרה הטריטוריאלית ואת הריבונות המלאה על מזרח ודרום אוקראינה. זאת השורה התחתונה במשא ומתן שלנו", הוא הוסיף.

    רוסיה השתלטה על חבל לוהנסק במזרח המדינה החודש ומקווה כעת להשתלט גם על השטחים שעדיין לא כבשה בחבל הסמוך, דונצק. קולבה אמר בראיון כי לא מתקיימות כלל שיחות שלום בין שתי המדינות.

  • 09:46

    רוסיה ואוקראינה יערכו את השיחות הראשונות עם גורמים מהאו"ם ומטורקיה במטרה לשבור את הקיפאון בן החודשים לגבי סוגיית יצוא התבואה מאוקראינה.

    הפגישה באיסטנבול מתרחשת על רקע חסימת היצוא בים השחור על ידי ספינות מלחמה רוסיות ומוקשי ים שקייב הניחה כדי למנוע מתקפה רוסית דרך הים. המשא ומתן הוא מורכב במיוחד בשל החשדות כי רוסיה מנסה לייצא תבואה שגנבה מחקלאים אוקראינים באזורים שתחת שליטתה כיום.

    מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הנמיך ציפיות לקראת הפגישה. "אנחנו עובדים קשה, אך יש עוד דרך ארוכה לפנינו", הוא אמר.

    לפגישה יגיעו משלחות צבאיות משלוש המדינות ודיפלומטים מהאו"ם. שר ההגנה הטורקי הולוסי אקר אמר כי המיקוד הוא "על משלוחים בטוחים לשווקים הבינלאומיים שממתינים בנמלי אוקראינה".

    טורקיה שחברה בנאט"ו מנסה לנצל את יחסיה הטובים עם שתי המדינות ולתווך הסכם לגבי משלוח בטוח. אוקראינה מעריכה כי 25 טון תבואה נחסם בנמלי הים שלה. טורקיה הודיעה כי 20 ספינות סוחר שלה ממתינות באזור להעמסה. האו"ם הציע שהספינות יעברו במסדרונות בטוחים בין המוקשים.

  • 09:51

    מניין המתים מבניין המגורים בצ'אסוב יאר שקרס לאחר פגיעת טילים רוסיים בסוף השבוע, עלה ל-45. תשעה אנשים הוצאו בחיים מההריסות ומבצעי החיפוש וההצלה עדיים נמשכים.

    לפחות שבעה אנשים נהרגו לפי דיווחים רוסים לאחר שטיל אוקראיני פגע במאגר תחמושת גדול בעיר נובה קחובקה בחרסון, אזור שנמצא תחת לשיטה רוסי. הטיל פגע במחסן קרוב למסילת רכבת וסכר על נהר דנייפרו.

  • 15:24/אוקראינה מתכננת "צבא בן מיליון חיילים"

    אוקראינה מתכננת "צבא בן מיליון חיילים" שמצויד בנשק של נאט"ו שמטרתו להשתלט בחזרה על דרום המדינה מהרוסים, כך אמר שר ההגנה האוקראיני ל"טיימס". אולקסי רזניקוב אמר כי השתלטות על האזור ליד חופי הים השחור היא הכרחית.

    "יש לנו כ-700 אלף חיילים וכשתוסיף את המשמר הלאומי, המשטרה, משמר הגבול, אנחנו כמיליון איש. אנחנו צריכים עוד נשק כדי להציל את חיי החיילים שלנו. כל יום אנחנו מחכים ומאות חיילים נמצאים בסכנה", הוא אמר.

    עם זאת, לדברי עמית מחקר בכיר במכון רויאל יונייטד סרוויסס, "לא מדובר בכוח שמונה מיליון איש שינהל את מתקפת הנגד", אמר ג'ק וטלינג . "בדרך כלל שומרים על אלמנט ההפתעה במתקפת נגד, כך שההודעה הציבורית היא חלקית כדי לשכנע את הרובים להתחייב להשקעה של עוד משאבים כדי להגן על עצמה".

  • 13:29/החיים נמשיכם בדונצק - למרות ההפצצות

    העיר דונצק שבה להיות מטרה להפצצות רוסיות. התקשורת המקומית בעיר שנמצאת בשליטת הבדלנים תומכי רוסיה הודיעה כי חמישה בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו במתקפות רוסיות.

    אך למרות הזאת החיים נמשכים, ותושבי העיר מנסים למצוא דרכים ליהנות מהם. בפארק במרכז העיר, עשרות בני אדם הגיעו כדי לרקוד.

    אנטולי אמר כי נהג לבקר במקום מאז הגיע לעיר ב-1990. "היום, אתה יכול להתבצר בבית, ומרגמה אחת תעוף דרך החלון ותהרוג אותך - בדירה שלך", הוא אמר. לכן, לדבריו, ההפצצות לא ימנעו ממנו את התחביב האהוב עליו - לרקוד.

    סרגיי אמר כי חייבים להתרגל לסכנות שטמונות בחיים בעיר. "בעבור רובנו, הריקוד נותן לתושבים המקומיים דבר אחר לחשוב עליו לאור האיומים היומיומיים ובזמן שההפצצות נמשכות. הריקודים מסיחים את הדעת שלנו מההפצצות".

    רוסיה הודיעה ביום ראשון כי הכוח הבדלני השתלט על חבל לוהנסק הסמוך לאחר שכבש את העיר ליסיצ'נסק.

  • 13:21/גרמניה מתכוננת לעצירה מלאה אפשרית של זרימת הגז הרוסי

    גרמניה מתכוננת לעצירה מלאה אפשרית של זרימת הגז הרוסי, כשעבודות התחזוקה על צינור הגז נורד סטרים 1 שמזרים את הדלק לכלכלה הגדולה באירופה דרך הים הבלטי, יחלו.

    העבודה על הצינור באורך 1,220 ק"מ היא אירוע שנתי שדורש את סגירת ברזי הגז למשך 10-14 ימים. אך עד כה, בעשור מאז החל לפעול הצינור, גרמניה לא נאלצה לתהות אם זרימת הגז תחודש בסוף העבודה.

    שר האוצר הגרמני רוברט האבק, אמר כי "הכל אפשרי, הכל יכול לקרות. יכול להיות שתהיה זרימת גז, אולי חזקה יותר מקודם. אולי נפתח את הברז ולא יזרום כלום. אנחנו צריכים להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר".

    תוכניות חירום גובשו בגרמניה, לאור החששות כי מוסקבה תנצל את ההזדמנות להשתמש בגז כנשק כמינוף נגד המערב במלחמה נגד אוקראינה ותסגור את הברזים לתמיד. מאז תחילת המלחמה, גרמניה מנסה לצמצם את התלות שלה בגז הרוסי.

  • 13:21/שלושה אנשים נהרגו ו-31 נפצעו בחרקוב

    שלושה אנשים נהרגו ו-31 נפצעו לאחר מתקפת טילים רוסית על העיר חרקוב בצפון מזרח אוקראינה, אמר המושל האזורי. לדבריו, נפגעו גם תשתיות אזרחיות כולל נדל"ן מסחרי. ילדים בני 4-16 הם בין הנפגעים שנלקחו לבית חולים.

  • 13:29/לפחות 24 בני אדם נהרגו ורבים נעדרים לאחר שטילים רוסיים פגעו בבניין מגורים

    לפחות 24 בני אדם נהרגו ורבים נעדרים לאחר שטילים רוסיים פגעו בבניין מגורים בן חמש קומות במחוז דונצק האוקראיני, מה שהוביל לקריסת הבניין, על פי גורמים מקומיים. שירותי החירום האזוריים אמרו כי מאמצי ההצלה נמשכים בעיר צ'אסוב יאר.

    מוקדם יותר אמר המושל של חב דונצק, פבלו קירילנקו, כי לפחות 34 אנשים ככל הנראה לכודים בהריסות. אנדריי ירמאק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אמר כי זאת היתה מתקפת טרור, וכי צריך להגדיר את רוסיה "מדינה תומכת טרור". חוק שיגדיר את רוסיה כמדינה נותנת חסות לטרור הוגש על ידי שני סנאטורים אמריקנים.

  • 10:54/רוסיה "משחקת משחקי רעב עם העולם"

    פגישת שרי החוץ של G20 בבאלי שמעו נאום של שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה שאמר כי רוסיה "משחקת משחקי רעב עם העולם", על ידי חסימת נמלי הים ומניעה של יצוא תבואה מהמדינה.

  • 10:52/ההישארות באזור חרסון וזפוריז'יה הכבושים מסוכנת

    אירינה ורסצ'וק, סגנית ראש ממשלת אוקראינה, קראה לתושבים להתפנות מאזור חרסון הדרומי. היא הזהירה כי התושבים עשויים למצוא את עצמם משמשים כמגנים אנושיים על ידי הרוסים וכי ההישארות באזור חרסון וזפוריז'יה הכבושים היא מסוכנת.

  • 10:49/רוסיה מניעה כוחות מילואים מכל רחבי המדינה ומציבה אותם ליד הגבול עם אוקריאנה

    רוסיה מניעה כוחות מילואים מכל רחבי המדינה ומציבה אותם ליד הגבול עם אוקריאנה כהכנה למתקפות עתידיות, כך עולה מדוח של המודיעין הבריטי.

    חלקים גדולים מחטיבות רגלים חדשות של הצבא הרוסי וכלי רכב משוריינים שנלקחו מאחסון ארוך טווח נשלחים לגבול עם אוקראינה, צייץ משרד ההגנה הבריטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully