וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הכוחות הרוסיים נסוגו מאי הנחשים האוקראיני

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 13:53

"קאבום! אין יותר כוחות רוסיים באי הנחשים. הכוחות שלנו עשו עבודה נהדרת". גורמים אירופים מנהלים שיחות לגבי פטור לקלינינגרד מהסנקציות שמוטלות על רוסיה, אמרו מקורות. פוטין הזהיר כי רוסיה תגיב אם נאט"ו תציב תשתיות צבאיות בפינלנד ושבדיה לאחר שיצטרפו לברית

צילום לוויין של אי הנחשים. רויטרס
צילום לוויין של אי הנחשים/רויטרס
  • 13:47

    הכוחות הרוסיים נסוגו מאי הנחשים באוקראינה, מאחז אסטרטגי בים השחור, כך על פי משרד ההגנה הרוסי ולשכת הנשיא האוקראיני. רוסיה השתלטה על אי הנחשים כבר ביום הראשון של הפלישה. החיילים האוקראינים שהיו מוצבים שם סירבו לדרישה של ספינת מלחמה רוסית להיכנע.


    "קאבום! אין יותר כוחות רוסיים באי הנחשים. הכוחות שלנו עשו עבודה נהדרת", צייץ אנדריי ירמק, ראש לשכתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי. משרד ההגנה הרוסי אישר כי הכוחות הרוסיים נסוגו מאי הנחשים וכינה את הצעד "מחווה של רצון טוב". הוא אמר גם שהכוחות השלימו את המשימה שלהם שם.

  • 10:37

    הפצצה של תיאטרון בעיר מריופול במרץ היא פשע מלחמה, על פי אמנסטי אינטרנשיונל. "עד היום, דיברנו על האפשרות שזה פשע מלחמה. כעת אנחנו אומרים בבירור כי זה היה פשע מלחמה שביצעו הכוחות הרוסיים".

  • 10:34

    המסחר דרך ליטא למובלעת הרוסית קלינינגרד עשוי לחזור לנורמליות בתוך ימים ספורים בזמן שגורמים בכירים מתקרבים להשגת הסכם פשרה, אמרו שני מקורות. גורמים אירופים מנהלים שיחות לגבי פטור לקלינינגרד מהסנקציות שמוטלות על רוסיה, אמרו המקורות.

  • 10:32/פוטין הזהיר את שבדיה ופילנד

    ולדימיר פוטין הזהיר כי רוסיה תגיב אם נאט"ו תציב תשתיות צבאיות בפינלנד ושבדיה לאחר שיצטרפו לברית. על פי התקשורת הרוסית, הוא אמר שאינו יכול לשלול שתיגרם מתיחות עם הלסינקי וסטוקהולם לגבי נאט"ו. "אין לנו בעיה עם שבדיה ועם פינלנד כמו שאין לנו בעיה עם אוקראינה. אם הן רוצות להצטרף, הן יכולות. זה תלוי בהן. שיצטרפו למה שהן רוצות".

  • 04:59

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הלילה הודעה שלפיה 144 לוחמים אוקראינים הוחזרו מהשבי הרוסי. לדבריו, הלוחם המבוגר ביותר שנפדה הוא בן 65, והצעיר ביותר הוא בן 19. מקרב הלוחמים, 95 השתתפו בקרב ההגנה על מפעל הפלדה באזובסטל. "נעשה הכול כדי להביא הביתה כל אחד מהגברים והנשים האוקראינים", אמר זלנסקי.

  • 05:01/בריטניה: נעביר לאוקראינה סיוע צבאי נוסף במיליארד ליש"ט

    ממשלת בריטניה הודיעה אמש כי תעביר סיוע צבאי נוסף לאוקראינה בשווי של מיליארד לירות שטרלינג. בכך מגיע גובה הסיוע הצבאי הבריטי לאוקראינה מתחילת המלחמה ל-2.3 מיליארד לירות שטרלינג.

  • 16:29/נאט"ו הזמינה את שבדיה ופינלנד להצטרף לברית הצבאית

    נאט"ו הזמינה את שבדיה ופינלנד להצטרף לברית הצבאית באחד מהשינויים המשמעותיים ביותר במפת הביטחון האירופי מזה עשורים. 30 החברות בברית קיבלו את ההחלטה בפסגה במדריד והסכימו להתייחס באופן רשמי לרוסיה כ"איום המשמעותי והישיר על הביטחון של בעלות הברית", על פי ההצהרה.

    החברות בנאט"ו מתכוונות גם להגדיל את הנוכחות הצבאית שלהן באזור הנורדי ולערוך יותר תרגילים צבאיים ותרונים ימיים בים הבלטי כדי להרגיע את שבדיה ואת פינלנד.

    לאחר שיחה בת ארבע שעות במדריד, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הסכים להסיר את ההנתגדות שלו להצטרפות של שתי המדינות לנאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully