וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל נאט"ו: רוסיה מציבה עלינו איום ישיר

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 16:33

הממשל הרוסי בעיר הנמל חרסון הכבושה הודיע כי החל בהכנות למשאל עם על הצטרפות לרוסיה. לפחות שלושה אזרחים נהרגו ועוד חמישה נפצעו במתקפת טילים של הצבא הרוסי על בניין מגורים בעיר מיקולאייב. אוסטרליה שוקלת לפתוח מחדש את שגרירותה באוקראינה

שרי החוץ של נאט"ו בברלין, 15 במאי 2022. AP
שרי החוץ של נאט"ו בברלין, 15 במאי 2022/AP
  • 11:15/בעלות הברית בנאט"ו ימשיכו לספק לאוקראינה נשק

    בעלות הברית בנאט"ו ימשיכו לספק לאוקראינה נשק במלחמה נגד רוסיה, אמר קנצלר גרמניה אולף שולץ. "נמשיך לעשות זאת - ובאינטנסיביות - כעמה זמן שיידרש כדי לאפשר לאוקראינה להגן על עצמה".

  • 16:29/נאט"ו הזמינה את שבדיה ופינלנד להצטרף לברית הצבאית

    נאט"ו הזמינה את שבדיה ופינלנד להצטרף לברית הצבאית באחד מהשינויים המשמעותיים ביותר במפת הביטחון האירופי מזה עשורים. 30 החברות בברית קיבלו את ההחלטה בפסגה במדריד והסכימו להתייחס באופן רשמי לרוסיה כ"איום המשמעותי והישיר על הביטחון של בעלות הברית", על פי ההצהרה.

    החברות בנאט"ו מתכוונות גם להגדיל את הנוכחות הצבאית שלהן באזור הנורדי ולערוך יותר תרגילים צבאיים ותרונים ימיים בים הבלטי כדי להרגיע את שבדיה ואת פינלנד.

    לאחר שיחה בת ארבע שעות במדריד, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הסכים להסיר את ההנתגדות שלו להצטרפות של שתי המדינות לנאט"ו.

  • 11:11/"נכריז באופן ברור כי רוסיה מציבה איום ישיר על הביטחון שלנו"

    ינס סטולטנברג אמר כי "נכריז באופן ברור כי רוסיה מציבה איום ישיר על הביטחון שלנו". הוא הוסיף כי הפסגה של נאט"ו במדריד אמורה להיות "היסטורית ומשנה" בעבור הברית בת שבעת העשורים. הוא גם התייחס לסין ואמר כי "סין אינה האויב שלנו, אך כמובן אנחנו צריכים לקחת בחשבון את ההשלכות לביטחון שלנו כשאנו רואים שסין משקיעה בכבדות ביכולות צבאיות חדשניות או נשק גרעיני ומנסה לשלוט בתשתיות".

  • 11:09

    שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר ברדיו LBC בלונדון כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סובל מ"סינדרום האיש הקטן". "אני בטוח שהדעה של פוטין על עצמו והעולם היא של אדם שסובל מסינדרום האיש הקטן. יש לו את זה בגדול". הוא אמר כי ההופעות של דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה הם "אתנחתא קומית".

  • 11:02

    מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי "בעלות הברית מוכנות להאיץ את תהליך אישור הקבלה של פינלנד ושבדיה לנאט"ו". לדבריו, "נקבל את ההחלטה בפסגה להזמין את שבדיה ופינלנד ליהפך לחברות, זה מהיר באופן חסר תקדי". שתי המדינות הגישו בקשה להצטרפות לברית הצבאית באמצע מאי. "לאחר ההזמנה, אנחנו צריכים ליישם את תהליך האישור ב-30 בתי פרלמנט, זה ייקח קצת זמן אבל אני מצפה שהתהליך יואץ משום שבעלות הברית מוכנות".

  • 09:42/אוקראינה: 3 הרוגים במתקפת טילים רוסית במיקולאייב; בחרסון מתכוננים למשאל עם

    לפחות שלושה אזרחים נהרגו ועוד חמישה נפצעו במתקפת טילים של הצבא הרוסי על בניין מגורים בעיר מיקולאייב שבדרום אוקראינה - כך מסרו הרשויות המקומיות, שפתחו במבצע לחילוץ ניצולים. ראש העיר, אולכסנדר סנקביץ', אמר כי שמונה טילים נורו לעבר העיר וקרא לתושבים להתפנות. בתוך כך, בסוכנות הידיעות הרוסית "טאס" דווח כי הממשל הרוסי שנכפה על ידי מוסקבה בעיר הנמל חרסון הכבושה הודיע כי החל בהכנות למשאל עם על הצטרפות לרוסיה.

  • 06:14/אוסטרליה שוקלת לפתוח מחדש את שגרירותה באוקראינה

    אוסטרליה שוקלת לפתוח מחדש את שגרירותה בקייב, כך אמר היום ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניז "היינו רוצים שתהיה לנו נוכחות בשטח כדי לסייע". זאת לאחר שכמה חברות נאט"ו, כולל ארה"ב, העבירו לאחרונה את השגרירויות שלהן לבירת אוקראינה בהפגנת סולידריות אחרי שיצאו מהמדינה כשרוסיה פלשה אליה בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully