וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הסכימה לתמוך בבקשות של פינלנד ושבדיה להצטרף לנאט"ו

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 21:58

מזכ"ל נאט"ו אמר כי הוא שמח להודיע כי שלוש המדינות חתמו על מזכר בנושא. לפחות 36 בני אדם עדיין נעדרים לאחר שטיל רוסי פגע במרכז קניות הומה אדם בעיר קרמנצ'וק במרכז אוקראינה. מנהיגים ברחבי העולם גינו את מתקפת הטילים וכינו אותה "פשע מלחמה מזוויע"

בווידאו: פינלנד ושבדיה הגישו בקשה רשמית להצטרף לנאט"ו/רויטרס
  • 17:37/ארצות הברית פירסמה שורה של סנקציות הקשורות לרוסיה

    ארצות הברית פירסמה שורה של סנקציות הקשורות לרוסיה ובהן איסור על יבוא זהב מרוסי, כמו גם סנקציות על כמה בנקים כולל בנק אוף מוסקו ותאגידים במגזר ההגנה והביטחון, כך נכתב באתר משרד האוצר האמריקני.

  • 21:56

    טורקיה הסכימה לתמוך בבקשות של פינלנד ושבדיה להצטרף לנאט"ו, כך אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג. "אני שמח להודיע כ יכעת יש לנו הסכם שסולל את הדרך להצטרפות של שבדיה ופינלנד לנאט"ו", הוא אמר לכתבים בפסגת נאט"ו שנערכת במדריד. "טורקיה, פינלנד ושבדיה חתמו על מזכר דברים שמתייחס לחששות של טורקיה, כולל לגבי יצוא נשק והמאבק נגד טרור".

  • 12:06

    רוסיה הטילה סנקציות על אשתו של נשיא ארצות הברית, ג'יל ביידן, ועל בתו, אשלי, כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ הרוסי. הצעד התקבל "כתגובה להתרחבות הנמשכת של הסנקציות האמריקניות נגד פוליטיקאים ואנשי ציבור רוסים", נמסר ממשרד החוץ.

  • 12:00/רמטכ"ל צבא בריטניה: רוסיה תהפוך לאיום משמעותי יותר על אירופה מאשר לפני המלחמה

    רמטכ"ל צבא בריטניה, פטריק סנדרס, אמר כי רוסיה צפויה להפוך לאיום גדול יותר על הביטחון באירופה אחרי פלישתה לאוקראינה, משהייתה לפניה. "בעוד שהיכולות הקונבנציונליות של רוסיה נפגעו לזמן מה, הכוונות המוצהרות של פוטין להחזיר את אדמות רוסיה ההיסטורית הופכת כל הפוגה לזמנית, והאיום יהפוך לחמור אף יותר", אמר סנדרס בנאום שנשא. עוד הוסיף כי "איננו יודעים כיצד המלחמה באוקראינה תסתיים, אך ברוב התרחישים רוסיה תהפוך לאיום גדול יותר על הביטחון האירופי אחרי הפלישה משלפניה".

  • 11:39

    מנהיגים ברחבי העולם גינו את מתקפת הטילים על מרכז הקניות בקרמנצ'וק וכינו אותה "פשע מלחמה מזוויע". בהצהרה משותפת אמרו מנהיגי ה-G7 כי הם עומדים מאוחדים עם אוקראינה באבל על הקורבנות החפים מפשע. "הנשיא הרוסי פוטין אחראי", אמרו.

  • 11:35

    לפחות 36 בני אדם עדיין נעדרים לאחר שטיל רוסי פגע במרכז קניות הומה אדם בעיר קרמנצ'וק במרכז אוקראינה אתמול. 18 בני אדם נהרגו. על פי הערכות של הרשויות, 200-1,000 אנשים היו במרכז הקניות כשהטיל פגע בו.

    לדברי משרד ההגנה הרוסי, הטילים נורו לעבר מאגר נשק בעיר, והפיצוץ הוביל לשריפה במרכז הקניות הסמוך.

  • 08:55/הבית הלבן: אוקראינה לא תצליח להחזיר את השטחים הכבושים לידה

    פקידי הבית הלבן אמרו כי הם מאבדים את האמון בכך שאוקראינה תוכל אי פעם להחזיר את המקומות שנכבשו על ידי רוסיה לידהם. "אפילו עם עזרת כלי הנשק של ארצות הברית ובעלות בריתה זה יהיה קשה", הוסיפו.

  • 07:22/אוקראינה: מספר ההרוגים בתקיפה על הקניון בקרמנצ'וק עלה ל-15

    מספר ההרוגים בתקיפה על הקניון בעיר קרמנצ'וק עלה ל-15 בני אדם. בנוסף, 58 בני אדם נוספים נפצעו. אתמול, טילים רוסים פגעו במרכז הקניות שבעיר בו היו אלף אנשים.

  • 04:43/ביידן: אנחנו עומדים בגאווה לצד אוקראינה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי מדינתו עומדת בגאווה לצד אוקראינה. "אי אפשר להעלים עין מהמלחמה הברברית של פוטין נגד אוקראינה", אמר.

  • 01:31/נשיא רוסיה לשעבר: כל פלישה של נאט"ו לקרים תוביל למלחמת עולם

    נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב אמר כי כל פלישה של מדינה חברה בנאט"ו לחצי האי קרים עשויה להוביל למלחמת עולם שלישית. "עבורינו קרים הוא חלק מרוסיה וכל ניסיון לפלישה הוא הכרזת מלחמה נגד ארצנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully