וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הזהירה את המערב מפני "משחקי רטוריקה" על רקע החרם הליטאי

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 22:48

הכוחות הרוסיים ממשיכים להכות בעיר חרקוב וסביבותיה. הצבא האוקראיני הודיע כי ביצע תקיפות אוויריות על אי הנחשים שגרמו ל"אובדן משמעותי" לכוחות הרוסיים. מאז תחילת המלחמה, גופותיהם של יותר מאלף אזרחים התגלו באזור בוצ'ה

תיעוד של צבא ארצות הברית: שני מטוסי קרב רוסיים חגו בקרבת משחתת אמריקנית בים הבלטי. 13 באפריל 2016. רויטרס
תיעוד של צבא ארצות הברית: שני מטוסי קרב רוסיים חגו בקרבת משחתת אמריקנית בים הבלטי. 13 באפריל 2016/רויטרס
  • 12:54/הכוחות הרוסיים ממשיכים להכות בעיר חרקוב וסביבותיה

    הכוחות הרוסיים ממשיכים להכות בעיר חרקוב וסביבותיה. לפחות 15 אנשים נהרגו. הרוסים מתקדמים גם לקראת העיר ליסיצ'נסק במזרח ותקפו בניינים של המשטרה, התביעה והביטחון. לחימה עזה מתרחשת גם בגבול עם רוסיה בצפון מזרח. שבעה טילים רוסים פגעו בעיר מיקולייב.

  • 20:41/המודיעין הרוסי מנסה לפרוץ לרשתות מחשבים ממשלתיות של בעלות בריתה של אוקראינה

    המודיעין הרוסי הגביר את מאמציו לפרוץ לרשתות מחשבים ממשלתיות של ארצות הברית ובעלות ברית נוספות של אוקראינה כדי לאסוף מידע מודיעיני על המלחמה - כך מסרה חברת מיקרוסופט מבדיקה שערכה.

  • 19:13/האו"ם: יותר מ-8 מיליון איש עזבו את אוקראינה מתחילת הפלישה הרוסית למדינה

    סוכנות הפליטים של האו"ם העריכה כי יותר משמונה מיליון איש עזבו את אוקראינה מאז החלה הפלישהנ הרוסית למדינה ב-24 לפברואר.

  • 18:35/בריטניה: "תומכים בהחלטתה של ליטא לאסור מעבר סחורות רוסיות דרך שטחה"

    "בריטניה תומכת בהחלטתה של ליטא לאסור מעבר סחורות רוסיות עליהן מוטלות סנקציות האיחוד האירופי דרך שטחה" - כך אמרה שרת חוץ של בריטניה ליז טרוס. זאת לאחר שרוסיה הזהירה את ליטא שאם לא ישוחזר במהירות מעבר הסחורות של רוסיה בים הבלטי מוסקבה תנקוט צעדים שיגנו על האינטרסים הלאומיים שלה.

  • 18:20/זלנסקי: מאמין שכל חברות האיחוד האירופי יתמכו בכך שאוקראינה תהיה חלק מהאיחוד האירופי

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא "מאמין שכל חברות האיחוד האירופי יתמכו בהצעה להעניק לאוקראינה מעמד של חברה באיחוד האירופי בפסגה שתתקיים השבוע".

  • 16:41/גרמניה: נכשיר חיילים אוקראינים על מערכת הרקטות שלנו החל משבוע הבא

    הצבא של גרמניה מתכנן להכשיר חיילים אוקראינים על מערכת הרקטות של גרמניה "מאדים" - כך אמרה שרת ההגנה של גרמניה, כריסטינה למברכט. "האימונים יתצבעו בגרמניה ויתחילו כבר בשבוע הבא", הוסיפה למברכט.

  • 13:45

    סגן שר החוץ הרוסי התייחס לאיום של שימוש בסעיף 5 של נאט"ו בנוגע לקלינינגרד וליטא: "אני רוצה להזהיר את האירופים נגד משחקי רטוריקה", דיווחה סוכנות הידיעות IFAX.

    ארצות הברית אמרה אתמול כי היא ניצבת מאחורי ליטא והתחיבותה בנאט"ו להגן עליה, לאחר שרוסיה הזהירה אותה בנוגע להגבלות על מעבר סחורות לקלינינגרד דרכה. "אנחנו עומדים לצד בעלות הברית שלנו בנאט"ו ולצד ליטא", אמר דובר משרד החוץ נד פרייס. "ובמיוחד עומדים מאחורי סעיף 5 של נאט"ו - ההנחה שמתקפה על אחת מהחברות היא מתקפה על כולן - ההתחייבות הזאת משוריינת", הוא אמר.

    ליטא אמרה כי תאסור על מעבר סחורות שנתונות תחת סנקציות של האיחוד לתוך קלינינגרד, מובלעת רוסית בים הבלטי בין ליטא לפולין.

  • 22:48/אירופה: צפויים לתמוך בכך שאוקראינה תהיה חלק מהאיחוד

    מנהיגי אירופה צפויים לתמוך בכך שאוקראינה תהיה חלק מהאיחוד האירופי אך מזהירים שזה יהיה "תהליך ארוך" - כך לפי גורמים בכירים באירופה.

  • 11:22/מזל"ט אוקראיני פגע במפעל נפט רוסי וגרם לשריפה

    שריפה פרצה במפעל נפט רוסי בחבל נובושאקטינסק הסמוך לגבול עם אוקראינה כתוצאה מפגיעת מזל"ט אוקראיני. השריפה החלה לאחר ששני רחפנים אוקראינים זוהו מעל המפעל ואחד מהם התנגש ביחידה להעברת החום.

  • 11:00/הצבא האוקראיני הודיע כי ביצע תקיפות אוויריות על אי הנחשים

    הצבא האוקראיני הודיע כי ביצע תקיפות אוויריות על אי הנחשים שגרמו ל"אובדן משמעותי" לכוחות הרוסיים. "אי הנחשים ספג מהלומה מרוכזת באמצעות שימוש בכוחות שונים ושיטות הרס", נסמר מהפיקוד הדרומי של הצבא. מרוסיה נמסר כי "ב-20 ביוני ב-5 בבוקר, המשטר בקייב ביצע ניסיון מטורף נוסף להשתלט על אי הנחשים. זה עוד 'ניצחון' שקרי של הצבא האוקראיני".

  • 10:53/רוסיה מציינת 81 שנה ל"מבצע ברברוסה"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יציין היום את יום השנה למועד שבו במלחמת העולם השנייה הכוחות הנאציים פלשו לברית המועצות. ה-22 ביוני 1944 מצוין ברוסיה כ"יום זיכרון וצער". פוטין יניח פרחים כדי לכבד את זיכרון המתים.

    "בדומה להיום, ב-1941, הנצאים התגרו בנו מראש כדי לערער את המדינה שלנו", אמר משרד ההגנה הרוסי. "ה-22 ביוני הוא אחד התאריכים הטרגיים ביותר בהיסטוריה הרוסית. ביום הזה לפני 81 שנה החלה המלחמה הפטריוטית הגדולה".

    ב־22 ביוני 1941 פלשו כארבעה מיליון חיילים של מדינות הציר, במסגרת שלוש קבוצות ארמיות, לתחומי ברית המועצות ללא כל התרעה מוקדמת, בהתאם לתוכנית "מבצע ברברוסה", ובכך פתחו בעימות צבאי קשה וממושך בין ברית המועצות למדינות הציר, שארך כמעט ארבע שנים (1941-1945). המתקפה הגרמנית הפתיעה לחלוטין את הנהגת ברית המועצות ואת הצבא האדום, ובמהלך החודשים הראשונים שלה, הצליח הצבא הגרמני להשתלט על חלקים גדולים משטח ברית המועצות האירופית ולהנחיל שורת תבוסות קשות לצבא הסובייטי. מבצע ברברוסה נכשל בהשגת יעדו העיקרי, הכנעת ברית המועצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully