וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הזהירה את ליטא בגין האיסור על העברת סחורות

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 17:42

אוקראינה הודתה בקשיים בלחימה במזרח המדינה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי לא יגיע לאוקראינה כשייסע לפסגת ה-G7 ונאט"ו בסוף השבוע. הנשיא זלנסקי אמר כי אפריקה "מוחזקת כבת ערובה" על ידי רוסיה בשל המצור על החיטה באוקראינה

לוהנסק, אוקראינה, יוני 2022. רויטרס
לוהנסק, אוקראינה, יוני 2022/רויטרס
  • 17:39/תובע הכללי של ארצות הברית מריק גרלנד הגיע לביקור פתע באוקראינה

    התובע הכללי של ארצות הברית מריק גרלנד הגיע לביקור פתע באוקראינה, דיווח דובר של משרד המשפטים האמריקני. גרלנד ייפגש עם התובעת הכללית של אוקראינה אירינה ונדיקטובה "כדי לדון במאמצי ארה"ב והעולם לסייע לאוקראינה לזהות, ללכוד ולתבוע אנשים שהיו מעורבים בפשעי מלחמה וזוועות אחרות באוקראינה".

    לא ברור היכן באוקראינה נמצא גרלנד וכמה זמן יימשך הביקור.

  • 15:58

    מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, ניקולאי פטרושב, הזהיר את ליטא כי מוסקבה תגיב לחרם שלה על מעבר סחורות שנתונות תחת סנקציות של האיחוד האירופי למובלעת של רוסיה, קלינינגרד, באופן שיכאיב לאזרחיה. "רוסיה בוודאי תגיב לפעולות עוינות כאלה", הוא אמר, דיווחה סוכנות החדשות הרוסית RIA. "אנחנו עובדים על אמצעים הולמים שיצאו לפועל בעתיד הקרוב. להשלכות שלהם תהיה השפעה שלילית משמעותית על אוכלוסיית ליטא".

    ליטא, החברה בנאט"ו ובאיחוד האירופי, הגיבה באומרה כי "זה אירוני לשמעו רטוריקה על הפרה אפשרית של אמנות בינלאומיות ממדינה שהפרה כל אמנה בינלאומית קיימת", אמרה ראש ממשלת ליטא, אינגרידה סימונייט.

    קלינינגרד, לשעבר נמל הים של קניגסברג, בירת מזרח פרוסיה, נכבשה מידי הנאצים על ידי הצבא האדום באפיל 1945 ונהפכה לחלק מברית המועצות. היא ממוקמת בין פולין לליטא - שתיהן בנאט"ו.

    משרד החוץ הרוסי זימן את שגריר האיחוד למוסקבה מרקוס אדרר לשיחה בשל החרם של ליטא. "אנחנו דורשים להשיב מיידית את מעבר הסחורות לקלינינגרד. אחרת ננקוט באמצעים", נאמר לו. אדרר הפציר ברוסיה להימנע מ"צעדי הסלמה", על פי דובר של האיחוד.

  • 10:32

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי לא יגיע לאוקראינה כשייסע לפסגת ה-G7 ונאט"ו בסוף השבוע. זלנסקי אמר כי אפריקה "מוחזקת כבת ערובה" על ידי רוסיה בשל המצור על החיטה באוקראינה.

  • 10:28

    רוסיה איימה על ליטא לאחר שזאת אסרה מעבר של פחם, מתכות, חומרי בניין וטכנולוגיה מתקדמת לקלינינגרד, מאחז של הרוסים בים הבלטי שמוקף בשטחים של האיחוד. משרד החוץ הרוסי זימן את שגריר ליטא ודרש כי יבטלו את "הצעד העוין" נגד רוסיה ואמר כי "רוסיה שומרת על הזכות לנקוט בצעדים להגנת האינטרסים הלאומיים שלה". ליטא אמרה כי היא מחויבת לאכוף את החרם במסגרת הסנקציות של האיחוד על רוסיה.

  • 10:26

    אוקראינה הודתה בקשיים בלחימה במזרח המדינה בזמן שהכוחות הרוסיים הגבירו את הלחץ והתקדמו בשתי ערים, לקראת פסגת האיחוד האירופי השבוע שצפויה לאשר את הבקשה של אוקראינה להצטרף לגוש. לדברי מושל לוהנסק, סרהיי גאידיי, "זה השקט שלפני הסערה".

    הנשיא וולודימיר זלנסקי העריך כי רוסיה תגביר את המתקפות לקראת הפסגה בחמישי ושישי. "אנחנו מגנים על ליסיצ'נק וסוורדונצק, האזור הזה הוא הקשה ביותר. הלחימה שם היא הקשה ביותר אך יש לנו בחורים ובחורות חזקים שם", הוא אמר.

    שגריר לוהנסק לרוסיה אמר כי כוחותיו "מתקדמים מהדרום לליסיצ'נסק. בשעות הקרובות יחולו שינויים משמעותיי במאזן הכוחות באזור" הוא אמר.

    הקרמלין אמר כי שני האמריקנים שעצורים באוקראינה על ידי הרוסים הם שכירי חרב ואינם מוגנים על ידי אמנת ז'נבה. זאת ההודאה הראשונה של הרוסים כי אנדי הוין בן 27 ואלכסנדר דרוק בן 39 מוחזקים על ידם.

  • 16:23

    פיצוצים הרעידו את עיר הנמל הדרומית אודסה, לאחר שמפקד חצי האי קרים הפרו רוסי אמר כי כוחות אוקראינים תקפו מתקני קידוח בים השחור בבעלות חברת נפט וגז מהאזור ושלושה בני אדם נפגעו.

    לדברי אולקסיי חונצ'רנקו, מחוקק מאודסה, העיר הותקפה כ"נקמה על ההפצצות הבוקר של מתקני קידוח הנפפט ליד חצי האי קרים". לא ברור אם היו נפגעים במתקפה על אודסה.

  • 10:13

    המצור הרוסי על יצוא של מיליוני טון תבואה אוקראינית הוא פשע מלחמה, אמר שר החוץ של האיחוד האירופה ז'וזפ בורל. "אנחנו קוראים לרוסיה להסיר את המצור על נמלי הים של אוקראינה, זה בלתי נתפש, אי אפשר לדמיין שמיליוני טון חיטה חסומים באוקראינה בעוד שאר העולם סובל מרעב. זה פשע מלחמה אמיתי, איני יכול לדמיים לעצמי שזה יימשך עוד זמן רב", הואמר בהגיעו לפגישה של שרי החוץ של מדינות האיחוד בלוקסמבורג.

  • 03:29/המערב חייב להתוכנן למלחמה ארוכה באוקראינה

    המערב חייב להתכונן למלחמה ארוכה באוקראינה - אמרו מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.השניים גם חזרו על כך שממשלות המערב חייבות להמשיך לתמוך באוקראינה כדי להרתיע תוקפנות עתידית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

  • 01:26/רוסיה: המתקפה על העיר סוורדונצק מתקדמת בהצלחה

    רוסיה אמרה כי המתקפה שלה על העיר סוורדונצק שבמזרח אוקראינה מתקדמת בהצלחה, לאחר שכוחתיה השתלטו על שולי העיר. עוד הודיע כי טיל שיוט לטווח ארוך פגע במרכז פיקוד בחבל דנייפרופטרובסק וגרם למותם של קצינים אוקראינים בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully