וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "זה קץ העידן של עולם חד קוטבי"

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 19:11

הנציבות האירופית המליצה שאוקראינה תקבל מעמד של "מועמדת" - השלב הרשמי הראשון בתהליך שנמשך בדרך כלל יותר מעשור להצטרפות לאיחוד האירופי. נשיא רוסיה הגיב בנאום חריף שלעג למדינות המערב בפורום סנט פטרסבורג לכלכלה בינלאומית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה הכלכלית העליונה של אירו-אסיה עם ראשי המדינות של האיחוד הכלכלי האירו-אסיה (EAEU) באמצעות במוסקבה, רוסיה, 27 במאי 2022. Sputnik/Kremlin, רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה הכלכלית העליונה של אירו-אסיה עם ראשי המדינות של האיחוד הכלכלי האירו-אסיה (EAEU) באמצעות במוסקבה, רוסיה, 27 במאי 2022/רויטרס
  • 12:00/נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריזעל "קץ העידן של העולם החד קוטבי"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "קץ העידן של העולם החד קוטבי" בנאום חריף שלעג למדינות המערב בפורום סנט פטרסבורג לכלכלה בינלאומית.

    "כשניצחה במלחמה הקרה, ארצות הברית הכריזה שהיא נציגת אלוהים על פני האדמה, עם ללא כל אחריות - רק אינטרסים. הם הכריזו על האינטרסים שלהם מקודשים. כעת זאת דרך חד סטרית, מה שהופך את העולם ללא יציב", אמר פוטין.

    הנאום התעכב 90 דקות בשל מתקפות סייבר "מסיביות", לדברי דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. קולקטיב האקרים בשם IT יוקריניאן ארמי נקב בפורום כמטרה בתחילת השבוע.

    "הם חיים בעבר באשליות שלהם...הם חושבים ש...הם ניצחו וכל השאר זאת קולוניה, החצר האחורית שלהם. והאנשים שחיים שם הם אזרחים מדרגה שנייה", אמר פוטין והוסיף כי ה"מבצע המיוחד באוקראינה" נהפך ל"שעיר לעזאזל של המערב שמאשים את רוסיה בכל הבעיות".

    הוא אמר גם שניסיונות המערב לפגוע בכלכלה הרוסית באמצעות הסנקציות הם "מטורפים" ו"חסרי אחריות".

  • 19:02/הנציבות האירופית המליצה על הצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי

    הנציבות האירופית המליצה על הצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי. הנציבות המליצה שהמדינה תקבל מעמד של "מועמדת", השלב הרשמי הראשון בתהליך שנמשך בדרך כלל יותר מעשור.

    הצעד הוחלט לאחר שביום רביעי הגיעו מנהיגי גרמניה, צרפת, איטליה ורומניה לקייב והכריזו על תמיכה בלתי מעורערת באוקראינה ובהצטרפותה לאיחוד. הודעת הנציבות היום היא רק הצעד הראשון בדרך ארוכה מאוד. ההחלטה הסופית היא בידי מנהיגי האיחוד, שייפגשו בסוף החודש בבריסל, כדי לדון בסוגיה.

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי צייץ בתגובה כי "זה השלב הראשון למסלול של הצטרפות לאיחוד שיקרב אותנו לניצחון". הוא אמר כי הוא אסיר תודה לאורסולה פון דר ליין ולנציבות האירופית על ההחלטה "ההיסטורית".

    פון דר ליין אמרה כי לאוקראינה יש את הזכות לההחליט על הדרך שלה אך הציפיות של האיחוד ממנה ברורות. לדבריה, זה כולל כבוד לחוק הבינלאומי כמו גם לצורך ברפורמות כתנאי לקבלת מעמד "מועמדת" להצטרפות לגוש. היא הוסיפה כי "אנחנו רוצים שהאוקראינים יחיו איתנו בחלום האירופי".

    הנציבות האירופית הביעה גם תמיכה בהגדרת מולדובה כמועמדת להצטרפות לאיחוד. אך גיאורגיה מתבקשת לעמוד בכמה תנאים לפני שתוכל ליהנות מתמיכה דומה.

  • 12:00

    האמריקני השלישי שנעדר באוקראינה הוא גריידי קורפסי, אישר משרד החוץ האמריקני, נחת לשעבר בצבא. הפעם האחרונה ששמעו ממנו היתה ב-23-24 באפריל, אמר חבר קרוב ל-CNN. קורפסי שירת בצבא ארה"ב 20 שנה ופרש בנובמבר 2021. הוא התנדב לצאת לאוקראינה.

  • 11:58/לפחות 1,348 אזרחים נהרגו בקרב על מריופול

    לפחות 1,348 אזרחים נהרגו בקרב על מריופול, כולל 70 ילדים, אמרה נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט. "המספר האמיתי הוא ככל הנראה גבוה בהרבה" היא הוסיפה. כ-90% מהבניינים ניזוקו או נהרסו בעיר, היא אמרה והוסיפה "מריופול היא כנראה המקום הקטלני ביותר באוקראינה" מתחילת הלחימה עד אמצע אפריל

  • 11:55/"איני מתעניין כלל בדעת המערב. אני רק מתעניין בחוק הבינלאומי"

    שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי רוסיה "אינה צחה כשלג" אך "אינה מתביישת להראות מי היא", בראיון ל-BBC שפורסם אתמול.

    "לא פלשנו לאוקראינה. הכרזנו על מבצע צבאי מיוחד משום שאין לנו שם דרך אחרת להסביר למערב שהכנסת אוקראינה לנאט"ו היא פשע", הוא אמר.

    כשנשאל על קורבנות המלחמה, הוא אמר "לא, רוסיה אינה צחה כשלג. רוסיה היא רוסיה. איננו מתביישים להראות מי אנחנו". הוא הוסיף כי "איני מתעניין כלל בדעת המערב. אני רק מתעניין בחוק הבינלאומי. על פי החוק הבינלאומי, שכירי חרב אינם מוכרים כחיילים", הוא אמר בהתייחסו לאזרחים הבריטים שנתפשו על ידי הרוסים ונגזר עליהם מוות בשל לחימתם לצד האוקראינים.

  • 10:46/אוקראינה: פגענו בספינת גרר של הצי הרוסי

    טילים אוקראינים פגעו היום (שישי) בספינת גוררת של הצי הרוסי שהעבירה חיילים, נשק ותחמושת לאי זמייני הכבוש בידי הרוסים, מדרום לאזור אודסה. כך נמסר מהמושל האוקראיני המקומי.

  • 10:45/בריטניה: 15 אלף אוליגרכים רוסים מנסים לעזוב את מדינתם

    משרד ההגנה של בריטניה אמר היום כי לפי נתונים כ-15 אלף מיליונרים מנסים לעזוב את רוסיה. כמו כן, לפי המשרד, יציאה מתמשכת של קהילת העסקים והאוליגרכיה תגביר את הנזקים ארוכי הטווח של המלחמה לכלכלת המדינה.

  • 21:43/"לפלישת רוסיה יש מטרה לשבור את אוקראינה ואת כל אירופה"

    נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי לפלישת רוסיה יש מטרה "לשבור את אוקראינה ואת כל אירופה". במסיבת עיתונאים משותפת בקייב עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, ונשיא רומניה קלאוס לוהניס, אמר זלנסקי כי המתקפה על אוקראינה היא מתקפה על אירופה כולה.

    לדבריו, הדרך הטובה ביותר להראות "את העמדה החזקה והמשותפת שלנו" היא על ידי תמיכה בשילוב אוקראינה באיחוד האירופי. "החלטה זאת תוכל להעצים את החירות באירופה באופן היסטורי ולהיפך לאחת ההחלטות החשובות ביותר של אירופה בשליש הראשון של המאה ה-21".

  • 14:14/בריטניה הטילה סנקציות על ראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית

    בריטניה הודיעה כי הטילה סנקציות על נציבת זכויות הילדים הרוסית מריה לבובה-בלובה ועל ראש הכנייסה האורתודוכסית הרוסית, הפטריארך קיריל, כחלק מגל חדש של סנקציות נגד רוסיה. משרד החוץ הודיע כי הטיל סנקציות על לבובה-בלובה בשל העברה בכוח ואימוץ של ילדים אוקראינים, בזמן שקיריל נענש בשל "תמיכתו המשמעותית בפעולות הצבא הרוסי באוקראינה".

    עוד נכללו ארבעה קצינים בכירים רוסים מיחידה שידוע כי "רצחה, אנסה ועינתה אזרחים" בעיר בוצ'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully