וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: "לפלישת רוסיה יש מטרה לשבור את אוקראינה ואת כל אירופה"

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 21:49

נשיא אוקראינה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם מנהיגי גרמניה, צרפת, איטליה ורומניה שנערכה בקייב. "שילוב אוקראינה באיחוד האירופי עשויה להיות ההחלטות החשובות ביותר של אירופה בשליש הראשון של המאה ה-21", הואא הוסיף

מנהיגי גרמניה, צרפת ואיטליה ברכבת לילה לקייב, 16 ביוני 2022. טוויטר, אתר רשמי
מנהיגי גרמניה, צרפת ואיטליה ברכבת לילה לקייב, 16 ביוני 2022/אתר רשמי
  • 21:43/"לפלישת רוסיה יש מטרה לשבור את אוקראינה ואת כל אירופה"

    נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי לפלישת רוסיה יש מטרה "לשבור את אוקראינה ואת כל אירופה". במסיבת עיתונאים משותפת בקייב עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, ונשיא רומניה קלאוס לוהניס, אמר זלנסקי כי המתקפה על אוקראינה היא מתקפה על אירופה כולה.

    לדבריו, הדרך הטובה ביותר להראות "את העמדה החזקה והמשותפת שלנו" היא על ידי תמיכה בשילוב אוקראינה באיחוד האירופי. "החלטה זאת תוכל להעצים את החירות באירופה באופן היסטורי ולהיפך לאחת ההחלטות החשובות ביותר של אירופה בשליש הראשון של המאה ה-21".

  • 14:14/בריטניה הטילה סנקציות על ראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית

    בריטניה הודיעה כי הטילה סנקציות על נציבת זכויות הילדים הרוסית מריה לבובה-בלובה ועל ראש הכנייסה האורתודוכסית הרוסית, הפטריארך קיריל, כחלק מגל חדש של סנקציות נגד רוסיה. משרד החוץ הודיע כי הטיל סנקציות על לבובה-בלובה בשל העברה בכוח ואימוץ של ילדים אוקראינים, בזמן שקיריל נענש בשל "תמיכתו המשמעותית בפעולות הצבא הרוסי באוקראינה".

    עוד נכללו ארבעה קצינים בכירים רוסים מיחידה שידוע כי "רצחה, אנסה ועינתה אזרחים" בעיר בוצ'ה.

  • 12:11/הכוחות הבדלניים יפתחו שוב מסדרון הומניטרי לאזרחים

    הכוחות הבדלניים יפתחו שוב מסדרון הומניטרי לאזרחים על מנת שיעזבו את מפעל הכימיקלים אזוט בסוורדונצק, כך דיווחה סוכנות החדשות אינטרפקס. מאות אזרחים מסתתרים במפעל. לדברי מפקד הכוחות הבדלניים של חבל לוהנסק, ליאוניד פשצ'ניק, הכוחות נכנסו למפעל אך לא הצליחו לגרום ללוחמים האוקראינים לצאת ממנו, דיווחה סוכנות Tass.


    - Russia-backed forces will reopen a humanitarian corridor for civilians to leave the Azot chemical plant in Sievierdonetsk, the Interfax news agency reported on Thursday citing a separatist leader.

    Leonid Pasechnik, head of the self-proclaimed Luhansk People's Republic, said separatist forces had entered the plant - where Ukraine says hundreds of civilians are taking shelter - but had been unable to dislodge Ukrainian fighters from the factory, the Tass news agency reported.

  • 09:30

    רמטכ"ל ארצות הברית מארק מילי אמר כי לדעתו אוקראינה תצליח להחזיק מעמד בלחימה למרות הדיווחים ש-100 אוקראינים נהרגים ו-300 נפצעים מדי יום. לדבריו אוקראינה תמשיך להילחם כל עוד יש לה הנהגה ואמצעים להילחם.

    בנוגע למזרח אוקראינה, הוא אמר כי הניצחון של רוסיה באזור "אינו סופי". "אך המספרים הם בבירור לטובת רוסיה".

  • 09:27/רוסיה וארצות הברית חייבות לדון בהארכת אמנת הגרעין START

    רוסיה וארצות הברית חייבות לדון בהארכת אמנת הגרעין START לצמצום הנשק הגרעיני, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לסוכנות החדשות RIA. העניין הוא בעל חשיבות לביטחון הגלובלי והמבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה הוא אינו סיבה להימנע מכך. כנשאל לגב האפשרות של מלחמה גרעינית, הוא אמר: "אני סבור שהתקשורת היום צריכה להיות מקצועית דיה כדי לא לשאול שאלות כאלה, ואלה שנשאלים צריכים להיות חכמים מספיק כדי לא לענות".

  • 09:24/קנצלור גרמניה, נשיא צרפת וראש ממשלת איטליה בקייב

    קנצלור גרמניה אולף שולץ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת איטליה מריו דראגי עושים דרכם לקייב. הקבוצה נסעה ברכבת לילה מפולין. מקרון, שביקר ברומניה ביום רביעי, אמר כי הגיע הזמן שאירופה תתחייב בפני אוקראינה לגבי תמיכתה.

  • 09:21/חששות כי שני מתנדבים אמריקנים באוקראינה שנעלמו, נלקחו בידי הרוסים

    חששות כי שני מתנדבים אמריקנים באוקראינה שנעלמו, נלקחו בידי הרוסים. אלכסנדר דרוקה, בן 39, ואנדי טאי נקוג היון, בן 27, הם יוצאי צבא שחיו באלבמה ונסעו לאוקראינה לסייע בלחימה. קרובי המשפחה נמצאים בקשר עם הגורמים בסנאט וובית הנבחרים. איש לא שמע מהם כבר ימים.

    אם יתגלה כי נשבו בידי רוסיה, יהיו אלה האזרחים האמריקנים הראשונים שלחמו באוקראינה שנלכדו מאז תחילת המלחמה.

  • 09:19

    מתקפת טילים רוסית הלילה פגעה בפרבר של העיר הצפונית סומי. ארבעה אנשים נהרגו ושישה נפצעו. לדברי המושל האזורי דמיטרו ז'יביטסקי, מתקפה נוספת פגעה באזור דוברופיליה, ליד הגבול עם רוסיה ולאחריה 26 פצצות מרגמה נורו מעבר לגבול.

  • 21:24/ביידן: "נעניק לאוקראינה חבילת סיוע של כלי נשק בשווי מיליארד דולר"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על חבילת סיוע בשווי מיליארד דולרים לאוקראינה. החבילה תכלול כלי נשק בהם מערכות רקטות נגד ספינות, רקטות ארטילריה, תותחי הוביצר ותחמושת. ביידן הכריז כי יעניק לאוקראינה 225 מיליון דולר נוספים עבור סיוע הומניטרי.

  • 15:31

    ראש העיר סוורדונצק, אולקסנדר סטרויק, אמר לאחר שהמועד האחרון לכניעת החיילים במפעל הכימיקלים אזוט בעיר, כי הכוחות הרוסיים מנסים להסתער מכמה כיוונים, אך הכוחות האוקראיניים עדיין מצליחים להגן עליה. "אנחנו מנסים לדחוק את האויב למרכז העיר", הוא אמר.

    סרהיי גאידיי, מושל חבל לוהנסק שבו נמצאת סוורדונצק, אמר כי הצבא מגן על העיר ועל ליסיצ'נסק מפני הכוחות הרוסיים. "עם זאת, הכוחות הרוסיים קרובים והאוכלוסייה סובלת, בתים נהרסים", הוא כתב בבוקר.

    לדברי המודיעין הבריטי, הלוחמים במפעל הכימיקלים יכולים לשרוד מתחת לקרקע, וככל הנראה הכוחות הרוסיים ימשכו להתמקד בהם. ההפצצות של המפעל מזכירות את המצור על מפעל הפלדה אזובסטל במריופול בדרום אוקראינה, שם מאות לוחמים ואזרחים הסתתרו בבונקרים מפני החיילים הרוסים וההפצצות. הם נכנעו באמצע מאי ונתפשו על ידי הרוסים.

    מפעל אזוט נוסד בתקופת המנהיג הסובייטי יוזף סטאלין. אלה שמסתתרים בו כעת שורדים באמצעות שתיית מים מבארות, חשמל מגנרטורים ואספקת מזון שנכנסה לעיר, אך המצב קריטי. בעיר חיו לפני המלחמה כמאה אלף איש, והיא כעת המוקד של הקרב על חבל דונבאס.

    "אנחנו מתמקדים בהגברת התמיכה", אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג לפני תחילת פגישה בבריסל בהובלת שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. זאת הפעם השלישי ת ש-50 המדינות נפגשות כדי לתאם סיוע לאוקראינה.

  • 12:03

    סוכנות הידיעות הרוסית RIA מדווחת כי אלפי בקשות הוגשו לאזרחות רוסית באזור חרסון הכבוש. לדברי קיריל סטרמוסוב, סגן ראש המינהל הצבאי-אזרחי הרוסי "ההתרגשות רבה. יותר ויותר אנשים רוצים אזרחות רוסית. הם ממתינים בתורים עצומים רק בגלל שרוסיה יכולה להגן, רוסיה יכולה להאכיל ולספק רווחה סוציאלית לכל אחד במדינה". הוא הוסיף כי יותר מעשרת אלפים בקשות כבר הוגשו. הדרכונים הראשונים הונפקו ב-11 ביוני.

    הרשויות באוקראינה דיווחו כי נמשך פינוי של אזרחים מסוורדונצק בכל רגע "שקט", לאחר ששלושה גשרים המובילים מחות לעיר נהרסו על ידי הפצצות רוסיות. "בכל רגע שיש שקט, יש אפשרות להעברת אזרחים", אמר אולכסנדר סטרויק, ראש המינהל הצבאי האוקראיני. על פי הערכות, הרוסים התשלטו על 70% מהעיר.

    סטרויק אמר כי 500 אזרחים עדיין מסתתרים במפעל הכימיקלים אזוט בעיר, בתרחיש שמזכיר את המצור על מפעל הפלדה אזובסטל במריפול. הרוסים התחייבו כי ינסו לפנותם היום לחבל לוהנסק הבדלני. רוסיה הכריזה כי תספק ללוחמים במפעל אזוט סיכוי להיכנע. "הלוחמים צריכים להפסיק את ההתנגדות חסרת ההגיון שלהם ולהניח את נשקם", דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully