וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות באוקראינה: "המצב של הלוחמים במפעל הכימיקלים בסוורדונצק קריטי"

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 21:24

הלוחמים והאזרחים שמסתתרים במפעל, שנוסד בימי סטאלין, שורדים באמצעות שתיית מים מבארות, החשמל מגיע מגנרטורים והמזון קצוב. מדינות נאט"ו נפגשו בבריסל לדון באספקת נשק נוסף לאוקראינה

מפעל כימיקלים אזוט, סוורודונצק, אוקראינה, יוני 2022. רויטרס
מפעל כימיקלים אזוט, סוורודונצק, אוקראינה, יוני 2022/רויטרס
  • 11:43/רוסיה: השמדנו מחסן נשק באוקראינה

    רוסיה אמרה כי היא השמידה מחסן נשק בלבוב שבאוקראינה. לדבריהם, את הנשקים קיבלה אוקראינה ממדינות ברית נאט"ו.

  • 15:31

    ראש העיר סוורדונצק, אולקסנדר סטרויק, אמר לאחר שהמועד האחרון לכניעת החיילים במפעל הכימיקלים אזוט בעיר, כי הכוחות הרוסיים מנסים להסתער מכמה כיוונים, אך הכוחות האוקראיניים עדיין מצליחים להגן עליה. "אנחנו מנסים לדחוק את האויב למרכז העיר", הוא אמר.

    סרהיי גאידיי, מושל חבל לוהנסק שבו נמצאת סוורדונצק, אמר כי הצבא מגן על העיר ועל ליסיצ'נסק מפני הכוחות הרוסיים. "עם זאת, הכוחות הרוסיים קרובים והאוכלוסייה סובלת, בתים נהרסים", הוא כתב בבוקר.

    לדברי המודיעין הבריטי, הלוחמים במפעל הכימיקלים יכולים לשרוד מתחת לקרקע, וככל הנראה הכוחות הרוסיים ימשכו להתמקד בהם. ההפצצות של המפעל מזכירות את המצור על מפעל הפלדה אזובסטל במריופול בדרום אוקראינה, שם מאות לוחמים ואזרחים הסתתרו בבונקרים מפני החיילים הרוסים וההפצצות. הם נכנעו באמצע מאי ונתפשו על ידי הרוסים.

    מפעל אזוט נוסד בתקופת המנהיג הסובייטי יוזף סטאלין. אלה שמסתתרים בו כעת שורדים באמצעות שתיית מים מבארות, חשמל מגנרטורים ואספקת מזון שנכנסה לעיר, אך המצב קריטי. בעיר חיו לפני המלחמה כמאה אלף איש, והיא כעת המוקד של הקרב על חבל דונבאס.

    "אנחנו מתמקדים בהגברת התמיכה", אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג לפני תחילת פגישה בבריסל בהובלת שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. זאת הפעם השלישי ת ש-50 המדינות נפגשות כדי לתאם סיוע לאוקראינה.

  • 12:03

    סוכנות הידיעות הרוסית RIA מדווחת כי אלפי בקשות הוגשו לאזרחות רוסית באזור חרסון הכבוש. לדברי קיריל סטרמוסוב, סגן ראש המינהל הצבאי-אזרחי הרוסי "ההתרגשות רבה. יותר ויותר אנשים רוצים אזרחות רוסית. הם ממתינים בתורים עצומים רק בגלל שרוסיה יכולה להגן, רוסיה יכולה להאכיל ולספק רווחה סוציאלית לכל אחד במדינה". הוא הוסיף כי יותר מעשרת אלפים בקשות כבר הוגשו. הדרכונים הראשונים הונפקו ב-11 ביוני.

    הרשויות באוקראינה דיווחו כי נמשך פינוי של אזרחים מסוורדונצק בכל רגע "שקט", לאחר ששלושה גשרים המובילים מחות לעיר נהרסו על ידי הפצצות רוסיות. "בכל רגע שיש שקט, יש אפשרות להעברת אזרחים", אמר אולכסנדר סטרויק, ראש המינהל הצבאי האוקראיני. על פי הערכות, הרוסים התשלטו על 70% מהעיר.

    סטרויק אמר כי 500 אזרחים עדיין מסתתרים במפעל הכימיקלים אזוט בעיר, בתרחיש שמזכיר את המצור על מפעל הפלדה אזובסטל במריפול. הרוסים התחייבו כי ינסו לפנותם היום לחבל לוהנסק הבדלני. רוסיה הכריזה כי תספק ללוחמים במפעל אזוט סיכוי להיכנע. "הלוחמים צריכים להפסיק את ההתנגדות חסרת ההגיון שלהם ולהניח את נשקם", דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

  • 12:03

    האחדות האירופית לגבי המלחמה באוקראינה נמצאת בסכנה בשל העובדה שתשומת לב הציבור עוברת מהקרבות בשטח ליוקר המחיה, כך מצא סקר של עשר מדינות אירופיות. הסקר שנערך בפינלנד, צרפת, גרמניה, איטליה, פולין, פורטוגל, רומניה, ספרד ושבדיה ובריטניה שאינה נמצאת באיחוד האירופי, מצא כי התמיכה באוקראינה נותרה גבוהה, אך תשומת הלב הולכת ודועכת.

    "האירופים הפתיעו את פוטין ואת עצמם באחדות שהפגינו עד כה אך המצב משתנה", אמר מארק לאונרד, מחבר הסקר של המועצה האירופית ליחסי חוץ (ECFR ) לגבי הגישות המשתנות כלפי המלחמה באוקראינה.

  • 12:02

    אנשי מודיעין וצבאי מערביים סבורים כי המלחמה באוקראינה נמצאת בשלב קריטי שעלול לקבוע את התוצאה ארוכת הטווח. בשלב הזה על ממשלות המערב לקבל החלטה קשה, לאחר שעד כה הציעו תמיכה לאוקראינה שגבתה מחיר גבוה מהכלכלות שלהן וממאגרי הנשק.

  • 21:24/ביידן: "נעניק לאוקראינה חבילת סיוע של כלי נשק בשווי מיליארד דולר"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על חבילת סיוע בשווי מיליארד דולרים לאוקראינה. החבילה תכלול כלי נשק בהם מערכות רקטות נגד ספינות, רקטות ארטילריה, תותחי הוביצר ותחמושת. ביידן הכריז כי יעניק לאוקראינה 225 מיליון דולר נוספים עבור סיוע הומניטרי.

  • 10:31/בריטניה: הרוסים שולטים ברוב העיר סברודונצק שבאוקראינה

    המודיעין של בריטניה מסר כי אחרי יותר מחודש של לחימה כבדה, הכוחות הרוסיים שולטים כעת ברוב העיר סברודונצק בחבל דונבאס שבאוקראינה. במודיעין הוסיפו כי כוחות רוסיים יוצבו ככל הנראה באזור מפעל הכימיקלים "אזוט", שבו מסתתרים מאות אזרחים. רוסיה הודיעה ללוחמים האוקראינים שנמצאים באזור המפעל להניח את נשקם.

  • 03:50/ביידן: יוקמו אסמים זמניים לאורך גבול אוקראינה כדי לסייע בייצוא תבואה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה כי אסמים זמניים יוקמו לאורך הגבול עם אוקראינה במטרה לסייע בייצוא תבואה ולטפל במשבר העולמי שהולך וגובר. מאז פלישת רוסיה לאוקראינה משלוחי התבואה עוכבו ויותר מ-20 מיליון טון תקועים בממגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully