וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: "רוסיה עלולה לבודד את סוורדונצק בתוך ימים"

חייל בריטי לשעבר נהרג בסוורדונצק בעודו נלחם לצד הכוחות האוקראיניים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש היום מהרוסים להישאר מאוחדים. מנהיג חבל דונצק שנמצא בשליטה של בדלנים תומכי רוסיה אמר כי אין סיבה לחנון את שני הבריטים שנגזר עליהם עונש מוות בשבוע שעבר

סוורודונצק, אוקראינה, יוני 2022. רויטרס
סוורודונצק, אוקראינה, יוני 2022/רויטרס
  • 10:59/נשיא פולין ביקר את צרפת וגרמניה שערכו שיחות עם פוטין

    נשיא פולין, אנדז'יי דודה, ביקר את מנהיגי צרפת וגרמניה על שיחות הטלפון שהם עורכים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי זה כמו לדבר עם אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה, כך על פי דיווח היום (חמישי) העיתון הגרמני בילד.

    בראיון לבילד אמר דודה כי שיחות כאלה מספקות לגיטימיצה למלחמה הלא חוקית באוקראינה. "האם מישהו שוחח ככה עם אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה?", שאל דודה. "האם משיהו אמר שצריך לשמור על כבודו של היטלר? שאנחנו צריכים להמשיך בדרך שלא תשפיל את אדולף היטלר? מעולם לא שמעתי דבר כזה" בהתייחסו לאמירות של נשיא צרפת עמנואל מקרון שהזהיר ת העולם מפני השפלה של פוטין.

  • 17:13

    חייל בריטי לשעבר, ג'ורדן גייטלי, נהרג בסוורדונצק בעודו נלחם לצד הכוחות האוקראיניים, כך אמרה משפחתו בפייסבוק.

  • 17:03

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש היום מהרוסים להישאר מאוחדים באמצעות "תחושות עמוקות של פטריוטיות" ו"היסודות הרוחניים" שזורמים בהיסטוריה הרוסית, במהלך נאום שנשא לציון "יום רוסיה".

    "יום רוסיה", החג הלאומי של הפדרצייה הרוסית, נחגג מאז 1992 ב-12 ביוני כדי לציין את האימוץ הרשמי של הכרזת הריבונות של רוסיה ב-12 ביוני 1990 - היום בו רוסיה הודיעה על "עצמאות" מברית המועצות.

    בנאום לקרמלין, פוטין שוב הוקיר את פיוטר הגדול (פטר הגדול) וציין יום השנה 350 ללידת הצאר הרוסי. "כיום אנחנו מודעים במיוחד לחשיבות של היותנו מאוחדים בשביל האומה שלנו, בשביל החברה ובשביל העם".

  • 16:52

    מנהיג חבל דונצק שנמצא בשליטה של בדלנים תומכי רוסיה אמר כי אין סיבה לחנון את שני הבריטים שנגזר עליהם עונש מוות בשבוע שעבר לאחר שנתפסו בזמן שנלחמו עם האוקראינים.

    בית משפט בדונצק מלא את השניים, איידן אסלין ושון פינר - והאזרח המרוקאי ברהים סעדון - אשמים ב"פעילות של שכירי חרב" במטרה לבצע הפיכה. על פי בריטניה, אסלין ופינר הם חיילים רגילים וצריך לפטור אותם תחת אמנת ז'נבה מתביעה על השתתפות בפעילות עוינות. לשלושה יש חודש לערער על גזר הדין. לדברי המשפחות, שני הבריטים מעולם לא היו שכירי חרב. "הם חיו באוקראינה כשהמלחמה פרצה וכחיילים אוקראינים צריך להתייחס אליהם בכבוד כמו כל אסיר מלחמה", נאמר בהצהרה של המשפחות.

  • 12:19/אוקראינה: 22 בני אדם נפצעו במתקפת רקטות במערב אוקראינה

    22 בני אדם, ביניהם ילד בן 12, נפצעו הבוקר במתקפת רקטות על העיר צ'ורטקוב במחוז טרנופול שבמערב אוקראינה. לפי דיווחים, מטרת התקיפה הייתה השמדת מחסן גדול של נשק אמריקני ואירופי. בנוסף, ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי כוחות צבא רוסיה הפילו שלושה מטוסי SU-25 אוקראיינים בסמוך לדונייצק וחארקיב.

  • 08:53

    צוות משימה של האו"ם הגיע לאוקראינה כדי לחקור פשעי מלחמה. אולנה קונדראטיוק, סגנית דובר הפרלמנט האוקראיני, אמרה כי המטרה של הצוות לתעד פשעי מלחמה והפרות של זכויות אדם.

  • 08:53

    אוקראינה עדיין שולטת במפעל הכימיקלים אזוט בסוורדונצק שבו מסתתרים מאות אזרחים, אמר מושל האזור. אוקראינה אמרה כי 800 אזרחים, ובהם 200 עובדי המפעל, מסתתרים במקלטים מתחת לאדמת המפעל.

  • 08:53

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הנשיא זלנסקי "לא רצה לשמוע" את האזהרות לגבי פלישה רוסית. הנשיא דיבר באירוע גיוס כספים בלוס אנג'לס ואמר כי "לא היה ספק" שולדימיר פוטין תכנן "להיכנס". לדבריו "אני יודע שרבים חשבו שאני מגזים, אבל ידעתי לפי המידע שהיה לנו שפוטין עומד להיכנס. לא היה ספק, וזלסקי לא רצה לשמוע את זה".

  • 08:52

    הכוחות הרוסיים שולטים במרבית סוורדונצק, מרכז הלחימה בחבל דונבאס. הלחימה ברחובות ממשיכה להשתולל. "המצב קשה. הלחימה נמשכת, אך לרוע המזל, מרבית העיר נמצאת תחת שליטה רוסית", אמר סרהי האיידיי, מושל חבל לוהנסק -אחד משני החבלים שיוצרים את דונבאס.

    "לרוע המזל האויב מפרק בניינים שהיו בעבר מקלטים. הם פשוט מפרקים בית בית עם טנקים, תחמושת וטילי גראד", הוא אמר. הנשיא זלנסקי אמר בנאומו הלילה כי הוא "גא במגנים שלנו שהצליחו לעצור את האנשים האלה, הכובשים האלה, במהלך כמה שבועות". לדבריו, הקרב על העיר עשוי לקבוע את תוצאות המלחמה במזרח.

  • 08:52

    האיחוד האירופי ימליץ השבוע אם אוקראינה צריכה לקבל מעמד של מועמדת להצטרפות לאיחוד, כך אמרה אתמול נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין. ההמלצה תהיה צעד ראשוני בדרך ארוכה לחברות מלאה, ואוקראינה זקוקה להסכמה של כל 27 המדינות לפני שתקבל את המעמד.

    "אנחנו רוצים לתמוך באוקראינה במסע האירופי שלה", אמרה פון דר ליין במסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא וולודימיר זלנסקי, בביקור פתע בקייב.

    כמה מדינות ובהן אסטוניה, לטביה, ליטא ופולין תומכות בהענקת המעמד, אך גרמניה, צרפת ודנמרק מטילות ספק אם אפשר להתחיל בתהליך הרשמי.

  • 10:42

    הנשיא זלנסקי אמר כי כוחותיו רשמו כמה הישגים בחבל ז'פוריזיה בדרום המדינה ובצפון בחרקוב. הוא הוסיף כי הכוחות מותקפים בסוורדונצק, שהפכה להיות שדה הקרב הקשה ביותר עד כה. "ערים בדונבאס נהפכו למטרה עיקרית של הכובשים, אך הן עדיין עומדות", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully