וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוקראינה מפסידה לרוסיה בחזית; מסתמכת על נשק מהמערב"

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 10:44

הנשיא זלנסקי אמר כי כוחותיו רשמו כמה הישגים בחבל ז'פוריזיה בדרום המדינה ובצפון בחרקוב. עונש מוות נגזר בבית משפט בדונצק על שני אזרחים בריטים ואזרח מרוקאי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר כוחות אוקראינים באזור זפוריז'יה בזמן המלחמה, אוקראינה, 5 ביוני 2022.. Ukrainian Presidential Press Service, רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר כוחות אוקראינים באזור זפוריז'יה בזמן המלחמה, אוקראינה, 5 ביוני 2022./רויטרס
  • 10:59/נשיא פולין ביקר את צרפת וגרמניה שערכו שיחות עם פוטין

    נשיא פולין, אנדז'יי דודה, ביקר את מנהיגי צרפת וגרמניה על שיחות הטלפון שהם עורכים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי זה כמו לדבר עם אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה, כך על פי דיווח היום (חמישי) העיתון הגרמני בילד.

    בראיון לבילד אמר דודה כי שיחות כאלה מספקות לגיטימיצה למלחמה הלא חוקית באוקראינה. "האם מישהו שוחח ככה עם אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה?", שאל דודה. "האם משיהו אמר שצריך לשמור על כבודו של היטלר? שאנחנו צריכים להמשיך בדרך שלא תשפיל את אדולף היטלר? מעולם לא שמעתי דבר כזה" בהתייחסו לאמירות של נשיא צרפת עמנואל מקרון שהזהיר ת העולם מפני השפלה של פוטין.

  • 10:37

    סגן מפקד המודיעין הצבאי של אוקראינה אמר כי אוקראינה מפסידה לרוסיה בחזית ומסתמכת כעת על נשק מהמערב. "זאת מלחמת ארטילריה כעת" אמר ואדים סקיביטסקי. "החזית היא כעת המקום שבו העתיד ייקבע", הוא אמר לגרדיאן. "אנחנו מפסידים מבחינת תחמושת".

    "הכל תלוי בתמה שהמערב נותן לנו" הוא הוסיף. "היחס הוא 1 ל-10 או 1 ל-15 כשמדובר בארטילריה". השותפות המערביות שלנו נותנות לנו 10% ממה שיש להן".

  • 18:00

    הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי אף מסך ברזל לא ייפול על הכלכלה הרוסית למרות הסנקציות המוטלות עליה, משום שמוסקבה לא תסגור את עצמה מפני העולם, כפי שעשתה ברית המועצות. "לא נסכים לכלכלה סגורה, לא היתה לנו כלכלה כזאת, ולא תהיה לנו כלכלה כזאת", אמר פוטין לקראת הפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג בשבוע הבא. "אי אפשר לגדר את רוסיה", הוא הוסיף. פוטין הישווה את הסנקציות המערביות למלחמה כלכלית גד רוסיה.

  • 17:02

    בית המשפט העליון של הרפובליקה העממית של דונצק (DPR ), שתומכת ברוסיה, גזרה עונש מוות על שני גברים בריטים ואזרח מרוקאי שנלכדו במהלך הלחימה לצד כוחות אוקראינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti. שלושת הגברים יערערו על ההחלטה, דיווחה סוכנות הידיעות Tass.

  • 16:14

    ממשלת פינלנד מתכוונת לתקן חקיקה שקשורה לגבול כך שתאפשר בנייה של מחסומים בגבול המזרחי עם רוסיה.

    הגבול המיוער בין פינלנד לרוסיה מסומן רק בשלטים ופסי פסלטיק לאורך 1,300 ק"מ. ממשלה הפינית ממהרת לחזק את הביטחון בגבול בשל החשש שרוסיה תנסה ללחוץ עליה על ידי שליחה של פליטים לגבול, כפי שאירופה טוענת, עשתה בלארוס בשנה שעברה עם פליטים מהמזרח התיכון, אפגניסטן ואפריקה, כששלחה אותם לגבו עם פולין.

  • 16:01

    הכוחות הרוסיים במריופול החלו לשלם פנסיות ברובלים, כך אמר יועץ של ראש העיר. "ידוע שהכובשים כבר שלחו משאיות מלאות מזומן", אמר פטרו אנדרושצ'נקו בטלוויזיה הממלכתית. "הפנסיות הרוסיות מחולקות לפנסיונרים ברובלים. יש כעת תורים עצומים, קטטות, שערוריות בגלל החום, ובגלל שאין ניהול וארגון", הוא אמר.

    סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti דיווחה כי 46 אלף בקשות לתשלומי פנסיה התקבלו, וכי הרפובליקה העממית של דונצק החלה לשלם.

    לדברי אנדרושצ'נקו, "עלינו להוסיף למספר הזה 20%-30% מקשישי מריופול שאינם מקבלים את הכיבוש ולא רוצים להגיש את המסמכים, ועוד 5% שלא יכולים להגיע פיזית להגיש בקשה".

  • 16:00

    ולדימיר סלדו, מנהיג אזור חרסון, שמונה על ידי רוסיה, טען כי "האינטגרציה התחילה ותימשך באינטנסיביות" בלי לספק פרטים נוספים.

  • 15:57

    רוסיה השתלטה על מרבית סוורדונצק, כך אמרו גורמים רשמיים אוקראינים. הקרב על העיר במזרח אוקראינה נמשך והיא נמצאת ברובה תחת שליטה רוסית, אמרו גרומים מקומיים. "הכוחות שלנו שולטים בחלק מהעיר - האזור התעשייתי והשכונות מסביב", אמר אולקסנדר סטיוק, ראש המינהל הצבאי של העיר.

  • 13:25/הקרמלין: לא הושג הסכם עם טורקיה על ייצוא תבואה אוקראינית

    הקרמלין אמר כי לא הושג הסכם עם טורקיה על ייצוא משלוחי תבואה אוקראינים מעבר לים השחור. עוד אמרו כי העבודה על הסדר ההסכם נמשכת.

  • 11:00/זלנסקי: מזהיר מפני מליונים בעולם שיסבלו מרעב

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר מפני מיליונים בעולם שיסבלו מרעב אם רוסיה לא תאפשר יצוא חיטה מאוקראינה מנמלי הים. "איננו יכולים לייצא חיטה, תירס, שמן ירקות ומוצרים אחרים שממלאים תפקיד מרכזי בייצוב השוק הגלובלי", הוא אמר בנאום וידאו ל-Time 100 Gala. "עשרות מדינות מתמודדות עם מחסור במזון. מיליונים ירעבו אם המצור של רוסיה על נמלי הים יימשך", הוא אמר.

  • 10:42

    הנשיא זלנסקי אמר כי כוחותיו רשמו כמה הישגים בחבל ז'פוריזיה בדרום המדינה ובצפון בחרקוב. הוא הוסיף כי הכוחות מותקפים בסוורדונצק, שהפכה להיות שדה הקרב הקשה ביותר עד כה. "ערים בדונבאס נהפכו למטרה עיקרית של הכובשים, אך הן עדיין עומדות", הוא אמר.

    T

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully