וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ההגנה הרוסי: פתחנו מסדרון יבשתי לחצי האי קרים

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 19:28

שר ההגנה הרוסי אמר כי נמלי ים במריופול וברדיאנסק פועלים כרגיל ומוכנים להתחיל במשלוחי חיטה."כ-600 אנשים מוחזקים בתאי עינויים" בחרסון, כך הודיעה אוקראינה שמאשימה את הצבא הרוסי בחטיפת תושבים בדרום ואחזקתם בתאי עינויים

נמל ים בסבסטופול, עיר נמל על חוף הים השחור בחצי האי קרים. רויטרס
נמל ים בסבסטופול, עיר נמל על חוף הים השחור בחצי האי קרים/רויטרס
  • 11:45/אוקראינה: קרבות קשים נגד רוסיה בעיר סברודונצק

    אוקראינה מדווחת על קרבות קשים נגד רוסיה בעיר סברודונצק שבמזרח אוקראינה. עוד אמרו כי רוסיה משתמשת בנשק ארטילרי, מטוסים ומסוקים.

  • 19:17

    "כ-600 אנשים מוחזקים בתאי עינויים" בחרסון, כך הודיעה אוקראינה. המדינה מאשימה את הצבא הרוסי בחטיפת תושבים באזור חרסון בדרום אוקראינה ואחזקתם בתאי עינויים. טימלה טצ'בה, נציגת אוקראינה הקבועה בחצי האי קרים, אמרה בעדכון כי "לפי המידע שלנו, כ-600 איש עצורים במרתפים בעלי ציוד מיוחד, בתאי עינויים, באזור חרסון".

    לדבריה, "הם עצורים בתנאים לא אנושיים והם הקורבנות של עינויים. הם בעיקר עיתונאים ופעילים שארגנו עצרות למען אוקראינה בחרסון באזור", לאחר שרוסיה השתלטה עליו, כמו גם אסייר מלחמה. היא הוסיפה כי אזרחים וחיילים נשלחו לבתי כלא בחצי האי קרים.

  • 13:49/רוסיה: גנרל רוסי נוסף נהרג באוקראינה

    גנרל רוסי נוסף נהרג באוקראינה, כך על פי דיווח של התקשורת הרוסית והצבא האוקראיני. הגנרל רומאן קוטוזוב נהרג כשהוביל מתקפה בחבל דונבאס, דיווחה Rossiya 1 בטלגרם. אם הדיווח נכון, הוא הגנרל הרוסי ה-14 שנהרג מאז תחית המלחמה.

    בהצהרה בפייסבוק, אמר הצבא האוקראיני כי "המפקד של החיל הראשון של דונצק, מייג'ור גנרל רומאן קוטוזוב פורק מנשקו ומהנאציות שלו". על פי אוקראינה, 31,250 חיילים רוסים נהרגו מתחילת הפלישה הרוסית.

  • 13:29/זלנסקי: "ג'ונסון הוא בעל ברית שגילה הבנה מוחלטת לצורכי המדינה"

    וולודימיר זלנסקי ברך את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על ניצחונו בהצבעת אי אמון אתמול, והודה לו על הנשק שמספקת בריטניה לקייב. ג'ונסון הוא בעל ברית שגילה הבנה מוחלטת לצורכי המדינה".

  • 13:27/אוקראינה: רוסיה סגרה את הכניסה למריופול בשל התפרצות כולרה

    גורמים רשמיים רוסים בעיר מריופול סגרו את העיר והכניסו אותה לבידוד בשל התפרצות אפשרית של כולרה, כך דיווחו הרשויות האוקראיניות. יועץ ראש העיר של מריופול, פטרו אנדריושצ'נקו, אמר כי העיר שנמצאת בשליטת הרוסים מתכוןננת למגפה והגופות ממלאות את הרחובות.

  • 13:25

    רוסיה החלה להעביר גופות של חיילים אוקראינים שנהרגו במפעל הפלדה אזובסטל במריופול. עשרת גופות הועברו לקייב, שם נערכות בדיקות די.אן.איי. לזיהוי הגופות.

  • 19:21

    משרד ההגנה הרוסי טען כי פתח מסדרון יבשתי לחצי האי קרים, ואיפשרה לאזרחים וסחורות לעבור דרך השטח במזרח אוקראינה שנמצא תחת שליטתה.

    סרגיי שויגו, שר הביטחון הרוסי אמר כי הצבא, בשיתוף חברת ראשן ריילווייז, שיקמו פסי רכבת באורך של 1,200 ק"מ ופתחו כבישים לאפשר "מעבר תחבורה" בין רוסיה לדונבאס ולחצי האי קרים. גם אספקת המים דרך תעלת קרים הצפונית התחדשה, הוא אמר.

    לדבריו, המסדרון היבשתי מאפשר לרוסיה להתחיל להעביר סחורות לעיר מריופול, ברדיאנסק וחרסון, ערי נמל בדרום מזרח אוקראינה שנמצאות תחת שליטה רוסית. הוא הוסיף כי שני נמלי הים במריופול ובברדיאנסק פועלים כרגיל ומוכנים למשלוחי חיטה, על רקע הביקורת הבינלאומית שרוסיה גרמה למשבר מזון גלובלי בשל המצור שהיטלה על נמלי הים של אוקראינה.

  • 10:15/גופות חיילים אוקראינים הוחזרו למשפחותיהם

    גופותיהם של כמה לוחמים אוקראינים שנהרגו במלחמה עם רוסיה בעיר מריופול נמסרו למשפחותיהם - כך נמסר מאוקראינה. הלוחמים הגנו על מפעל הפלדה אסובסטל שבמריופול במשך שבועות ארוכים עד שנהרגו.

  • 10:09/רוסיה הטילה על 61 בכירים אמריקאים צו איסור כניסה למדינה

    רוסיה הטילה על 61 בכירים אמריקאים נוספים צו איסור כניסה למדינה - כך נמסר ממשרד החוץ של רוסיה. רשימת הבכירים כוללת ראשי חברות ביטחוניות מובילות, סוכנויות, ראשי חברות מטוסים וספינות ופקידים במשרד החוץ של ארצות הברית.

  • 08:40/בריטניה: רוסיה הפציצה ליד העיר איזיום שבאוקראינה

    המודיעין הצבאי של בריטניה דיווח כי רוסיה הפציצה ליד העיר איזיום שבאוקראינה. עוד אמר כי רוסיה מתכננת לעשות מאמץ מחודש להשתלט על הציר הצפוני.

  • 06:40/יפן: הנכסים של שני בנקים רוסים יוקפאו כחלק מסנקציות על רוסיה

    יפן הודיעה כי תקפיא את הנכסים של שני בנקים רוסיים ובנק בלארוסי. זאת, כחלק מסנקציות נוספות שמטילה המדינה על רוסיה בשל פלישתב לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully