וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הלחימה בסוורודונצק מחריפה

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 20:33

זלנסקי ביקר בשתי ערים ליד חזית הלחימה במזרח המדינה. לאחר שביקר בלישיצ'נסק וסולדר, השוכנות ליד קו האש, אמר נשיא אוקראינה כי הוא "גאה בכל מי שפגש" בביקור. בבריטניה הודיעה שתספק לאוקראינה מערכות לשיגור טילים ארוכי טווח שיסייעו בהגנתה

אזרחים אוקראינים, סוורודונצק, אוקראינה. AP
אזרחים אוקראינים, סוורודונצק, אוקראינה/AP
  • 04:56/בריטניה: נספק לאוקראינה מערכות לשיגור רקטות

    בריטניה תספק לאוקראינה מערכות לשיגור רקטות מסוג M270, שביכולתן לפגוע במטרות במרחק של עד 80 קילומטרים - כך מסר שר ההגנה של המדינה, בן וואלאס. לדבריו, הצעד שתואם מול ארצות הברית, יאפשר לאוקראינים "להגן על עצמם טוב יותר מפני שימוש אכזרי בטילים ארוכי טווח, שצבאו של ולדימיר פוטין השתמש בהם כדי לשטח ערים".

  • 19:13/ארה"ב מאשימה את רומן אברמוביץ' בהפרת הסנקציות על רוסיה

    שלטונות ארצות הברית האשימו היום (שני) את איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ' בייצוא שני מטוסים אמריקניים לרוסיה ללא רישיון. לטענתה, מעשיו מהווים הפרה של הסנקציות שהטילה ארה"ב על רוסיה בתגובה לפלישתה לאוקראינה.

  • 11:34

    הכוחות האוקראיניים בעיר סוורודונצק במזרח אוקראינה נתונים תחת מתקפה מחודשת, אמר מושל חבל חוהנסק סרהיי האידיי. "המגנים שלנו הצליחו להדוף את הרוסים לזמן מה - הם שיחררו מחצית מהעיר. עם זאת, המצב כעת החמיר שוב".

    לדבריו, הרוסים משתמשים בטקטיקות "המוכרות של הפצצות שטיח" או אדמה חרוכה, ובלתי אפשרי לפנות 15 אלף אזרחים בשל הלחימה העזה.

  • 11:27

    הכוחות הרוסיים הרגו את ראש העיר הוסטומל יורי פריליפקו ואזרח נוסף, איוואן זוריה, ב-3 במרץ, כך אמרו עדי ראייה. אזרח מתנדב נוסף, אולכסנדר קרפנקו, נהרג כשניסה להציל אותם.

    תמונות מהזירה שצולמו לאחר התקרית וסרטונים של מלצמות אבטחה ביום המתקפה מראות כי ראש העיר נסע במכונית אזרחית כשכוחות רוסיים פתחו לעברו בא. לא היו כלי רכב צבאיים אחרים בסביבה, אמרו עדי הראייה.

  • 19:00/רוסיה: פוטין הורה על פיצוי למשפחות לוחמים שנהרגו באוקראינה

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם היום (שני) על צו המורה על תשלום של 81,500 דולר למשפחות חברי המשמר הלאומי של המדינה שמתו באוקראינה ובסוריה.

  • 03:02/זלנסקי ביקר בשתי ערים ליד חזית הלחימה במזרח המדינה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר בשתי ערים השוכנות ליד חזית הלחימה עם רוסיה במזרח המדינה, הערים לישיצ'נסק וסולדר. העיר הנצורה לישיצ'נסק נמצאת קילומטרים ספורים דרומית לסוורודונצק, שם מתנהל אחד הקרבות הגדולים כעת. "אני גאה בכל מי שפגשתי, בכל מי שלחצתי לו יד, בכל מי שיצרתי איתו קשר והבעתי את תמיכתי בפניו", אמר זלנסקי בסרטון שלו שהעלה לאחר הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully