וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: מתקפת טילים הרעידה את קייב; אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 5.6.2022 / 11:46

השליטה בעיר סוורודונצק חצויה בין כוחות אוקראיניים לרוסיים, אמר מושל חבל לוהנסק סרהיי גאידיי. מפעילת תחנת הכוח הגרעינית האוקראינית אנרגוטאם אמרה כי טילי שיוט רוסיים טסו "נמוך" מעל המתקן הגרעיני

חייל אוקראיני בקייב, 26 במרץ, 2022. רויטרס
חייל אוקראיני בקייב, 26 במרץ, 2022/רויטרס
  • 03:30/מזכ"ל האו"ם: "להפסיק מיד את האלימות באוקראינה"

    מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קרה להפסיק את האלימות באוקראינה ואמר כי "אני קורא שוב להפסיק מיד את האלימות ולפנות את אזרחי המדינה הלכודים באיזורי המלחמה".

  • 11:34

    מפעילת תחנת הכוח הגרעינית האוקראינית אנרגוטאם אמרה כי טילי שיוט רוסיים טסו "נמוך באופן משמעותי" מעל המתקן הגרעיני הגדול.

  • 11:33

    נכון להבוקר, 262 ילדים נהרגו ו-467 נפגעו בלחימה באוקראינה, על פי נתונים של ורחובנה ראדה מהפרלמנט האוקראיני. הנתונים אינם סופיים.

  • 11:27

    פיצוצים הרעידו את קייב, אמר ראש העיר ויטלי קליצ'קו. "כמה פיצוצים נשמעו בשתי שכונות בבירה. צוותים כבר עובדים בזירה", הוא כתב בטלגרם. לדבריו לא דווח עדיין על הרוגים במתקפה. אדם אחד נפצע. התושבים התבקשו להישאר במקלטים.

  • 11:34

    נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי אסור להשפיל את רוסיה באוקראינה כדי לאפשר שיפור ביחסים הדיפלומטיים בין המערב לרוסיה כשהמלחמה תסתיים. הנשיא הצרפתי אמר כי ולדימיר פוטין ביצע טעות "היסטורית ומהותית" בפלישה, אך עדיין יש להימנע מהסלמה בעוינות. הוא אמר את הדברים בראיון לכמה עיתונים מקומיים בצרפת. "התפקיד של צרפת הוא של מתווכת" אמר מקרון והוסיף כי צריך "להקדיש זמן ואנרגיה כדי להבטיח שהעימות לא יסלים למלחמה נרחבת".

    שר החוץ האוקראיני מתח ביקורת נוקבת על האמירות של מקרון. דמיטרו קולבה אמר כי בעלות ברית צריכות "להתמקד בדרך להעמיד את רוסיה על מקומה" בזמן שהיא "משפילה את עצמה" . קולבה צייץ גם כי "הקריאות למנוע השפלה מרוסיה ישפילו רק את צרפת וכל מדינה אחרת שטוענת כך". ראש ממשלת איטליה מריו דראגי תמך במקרון ואמר כי אירופה רוצה "משא ומתן אמין".

  • 02:34/גרמניה: רוסיה אחראית לרעב באפריקה

    דובר משרד החוץ של גרמניה אמר כי "אפריקה מנותקות מייצוא תבואה בשל מלחמת התוקפונות של רוסיה ולא בשל סנקציות מערביות". זאת בשל ניסיונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ליצור נרטיב לפיו המערב הוא האחראי לרעב באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully