וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים ללחימה באוקראינה

בריטניה: רוסיה לא הגיעה לאף אחד מיעדיה האסטרגים. שגריר אוקראינה באנקרה: טורקיה רוכשת מרוסיה תבואה אוקראינית. זלנסקי אמר כי יותר מ-200 אלף ילדים אוקראינים נלקחו עד כה לרוסיה

שוטרים מדברים עם תושב מקומי בעוד ביתו נשרף בעקבות ההפגזה, בעוד המתקפה של רוסיה על אוקראינה נמשכת, לוהנסק אוקראינה, 2 ביוני 2022. רויטרס
שוטרים מדברים עם תושב מקומי בעוד ביתו נשרף בעקבות ההפגזה, בעוד המתקפה של רוסיה על אוקראינה נמשכת, לוהנסק אוקראינה, 2 ביוני 2022/רויטרס
  • 13:25/גרמניה: פוטין אחראי לגרימת רעב באפריקה

    דובר משרד החוץ הגרמני גינה בחריפות את ניסיונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ליצור נרטיב לפיו המערב הוא האחראי לגרימת רעב באפריקה. לדבריו "מדינות מסימות מנותקות מיצוא תבואה, זו תוצאה של מלחמת התוקפנות הרוסית ולא של סנקציות מערביות".

  • 11:27/אוקראינה: טורקיה רוכשת מרוסיה תבואה אוקראינית גנובה

    שגריר אוקראינה באנקרה ואסיל בודנר טען כי טורקיה היא אחת המדינות שרוכשות תבואה שרוסיה גנבה ממדינתו. בנוסף, סיפר ואסיל לתקשורת כי ביקש עזרה מהרשויות הטורקיות ומהאינטרפול בחקירת המעורבים במשלוחי התבואה במעבר הימי של טורקיה. זאת, לאחר שבחודש שעבר משרד החקלאות האוקראיני דיווח כי 500 אלף טונות חיטה נגנבו מאזורים כבושים במדינה.

  • 09:28/במלוא 100 ימים למלחמה באוקראינה בבריטניה מסכמים: רוסיה לא הגיעה לאף אחד מיעדיה

    משרד ההגנה הבריטי אמר כי ביום המאה לפלישת רוסיה לאוקראינה אף אחד מהיעדים האסטרטגים של רוסיה לא הושגה. עם זאת, טען כי השיגה הצלחה טקטית בדונבאס, ושולטת ביותר מ-90% ממחוז לוהנסק.

  • 23:45/ארה"ב: הוספנו לרשימת הסחר השחורה עוד 71 חברות רוסיות

    ארצות הברית הוסיפה 71 חברות רוסיות ובלארוסיות חדשות לרשימת הסחר השחורה שלה בהם מפעלי מטוסים ומכוני בניית ספינות ומחקר. זאת בשל המאמץ האחרון שלה לשלול מהצבא של רוסיה טכנולוגיות אמריקניות.

  • 16:17/אוקראינה: רוסיה תוקפת כפר במזרח המדינה

    רוסיה תוקפת את כפר במזרח המדינה הנמצא ליד כביש ראשי באזור לוהנסק - כך אמר גנרל באוקריאנה. עוד אמר כי רוסיה קרובה לכבוש את כל לוהנסק.

  • 15:59/הקרמלין: רוסיה לא מתכננת לסגור "את הצוהר" לאירופה

    הקרמלין אמר כי רוסיה לא מתכננת לסגור "את הצוהר" לאירופה שהצאר פיוטר הגדול ביקש לפתוח לפני 300 שנה, אך שמערב הטיל עליה את הסנקציות הכבדות ביותר בהיסטוריה המודרנית בשל הפלישה לאוקראינה.

    כשנשאל אם רוסיה היתה מחזירה את השעון לאחר על מאמציו של פיוטר הגדול לפתוח את רוסיה לאירופה, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "איש אינו מתכנן לסגור דבר".

    פיוטר הגדול שלט ברוסיה ב-1682-1725, והיה אחראי על המהפך של רוסיה למעצמה אירופית. הוא ייסד את סנט פטרסבורג ואת האמפריה הרוסית ב-1721. "אם אנחנו מדברים ספציפית על פיוטר הגדול, אזי פוטין מעריך מאוד את התפקיד מילא אדם הזה בהיסטוריה של המדינה שלנו", אמר פסקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully