וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב מוסיפה שמן למדורה באספקת נשק מתקדם לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 23:24

האו"ם: לפחות 243 ילדים מתו ו-446 נפגעו באוקראינה מאז הפלישה הרוסית בפברואר. רוסיה השלימה ניסוי בטיל השיוט העל-קולי זירקון. הרוסים שולטים ב-70% מהעיר סוורודונצק

מערכת הרקטות הארטילריות הניידת (HIMARS). Wikimedia Commons, אתר רשמי
מערכת הרקטות הארטילריות הניידת (HIMARS)/אתר רשמי
  • 17:24/רוסיה: משלוחי הטילים מארה"ב עלולים לגרור מדינה נוספת למלחמה

    שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי האספקה של משגרי טילים מארצות הברית לאוקראינה מעלה את הסיכויים לגרירתה של "מדינה שלישית" למעורבות בקונפליקט בין רוסיה לאוקראינה. עוד הוסיף כי "משגרי הטילים המתקדמים יוכלו לפגוע באופן מדויק במטרות רוסיות".

  • 18:41/בלינקן: אוקראינה הבטיחה שלא תשתמש בנשק שתקבל כדי לפגוע ברוסיה

    שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר כי אוקראינה הבטיחה לארצות הברית שהיא לא תשתמש במערכות הנשק שהיא תקבל "נגד מטרות רוסיות". "יש קשר אמון חזק בין אוקראינה וארצות הברית", הוסיף בלינקן.

  • 23:24/ארה"ב: ביידן ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להיפגש מחר (חמישי) עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג. בפגישה שתיערך בבית הלבן ישתתף גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

  • 15:07/אוקראינה: 243 ילדים מתו ו-446 נפגעו באוקראינה מאז הפלישה הרוסית

    לפחות 243 ילדים מתו ו-446 נפגעו באוקראינה מאז הפלישה הרוסית בפברואר, נמסר מלשכת התובעת הכללית של אוקראינה היום - "יום הילדים" באוקראינה. על פי יוניצ"ף, חיי מיליון ילדים "נהרסו", 3 מיליון זקוקים לסיוע הומניטרי במדינה ו-2.2 מיליון ילדים הם כעת פליטים במדינות אחרות.

  • 15:05/אוקראינה: הרוסים שולטים ב-70% מהעיר סוורודונצק

    הרוסים שולטים ב-70% מהעיר סוורודונצק, אמר סרהיי האידיי, ראש המינהל הצבאי האזורי של אוקראינה. הרוסים שולטים במרבית העיר. חלק מהכוחות האוקראיניים נסוגו לעמדות טובות יותר, בזמן שאחרים "נלחמים בתוך העיר".

  • 15:01/שבעה בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו באוקראינה ביממה האחרונה

    לפחות שבעה בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו באוקראינה ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמים רשמיים. ארבעה נהרגו ו-10 נפגעו במזרח המדינה. בלוהנסק ובדונצק הרסו הרוסים 46 מטרות אזרחיות. שני אנשים נהרגו וחמישה נפגעו בצפון מזרח לאחר הפצצות רוסיות בתי פוסקות.

    בחרסון האינטרנט והטלפונים עדיין מנותקים. המצב בכפרים הכבושים ליד חרסון "הוא קריטי, הלחימה העזה נמשכת", אמרו גורמים רשמיים.

  • 14:55/רוסיה: ארצות הברית "מוסיפה שמן למדורה" כשהיא מספקת נשק לקייב

    ארצות הברית "מוסיפה שמן למדורה" כשהיא מספקת נשק לקייב, כך אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, בתגובה להחלטת הנשיא ג'ו ביידן לשלוח מערכות טילים מתקדמות לאוקראינה.

    "אנחנו מאמינים שארצות הברית בכוונה תחילה מוסיפה דלק למדורה", אמר פסקוב לכתבים. "אספקה זאת אינה תורמת לנכונות של ההנהגה האוקראינית לחדש את שיחות השלום", הוא אמר.

  • 12:38/רוסיה השלימה ניסוי בטיל השיוט העל-קולי זירקון

    רוסיה השלימה ניסוי בטיל השיוט העל-קולי זירקון ותשתמש בו לפני סוף השנה בפריגטה החדשה שלה בצי הצפוני, כך אמר גורם רשמי צבאי. לדברי אלכסנדר מוסייב, מפקד הצי הצפוני, הפריגטה של האדמירל גולובקו תהיה הראשונה שתהיה חמושה בזירקון כל העת, דיווחה סוכנות הידיעות TASS. הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי זירקון הוא חלק מדור חדש של מערכות נשק ומשוגר במהירות הגבוהה פי תשעה ממהירות הקול.

  • 10:21

    מערכת הרקטות הארטילריות הניידת HIMAR היא משגר טילים רב-קני קל שפותח בסוף שנות ה-90 עבור צבא ארצות ברית ומותקנת על גבי מסגרת משאית צבאית מסוג M1140.

    מערכת HIMARS נושאת צביר בודד של 6 רקטות או טיל בודד ATACMS על גבי משאית 5 טון ויכולה לירות את כל סוגי החימוש של מערכת השיגור הרב-קנית (MLRS).

    לדברי גורמים רשמיים, המערכת תצויד בתחמושת שתאפשר לאוקראינה לשגר טילים למרחק 80 ק"מ. אוקראינה רצתה מערכות שיכולות לשגר טילים למרחקים גדולים יותר.

  • 10:19/ביידן: ארה"ב תשלח מערכת טילים מתקדמת לקייב

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע כי ישלח מערכת טילים מתקדמת לקייב. מדובר בנשק משמעותי שהמנהיגים באוקראינה ביקשו, בעודם מתקשים לעכב את התקדמות הצבא הרוסי באזור דונבאס.

    משלוח הנשק המתקדם הוא חלק מ-700 מיליון הדולרים שאושרו למען סיוע צבאי לאוקראינה. בין היתר, יישלחו לאוקראינה גם מסוקים, כלי רכב וטילים נגד טנקים. חבילת הסיוע המלאה צפויה להיחשף מאוחר יותר היום.

    "אנחנו לא מחפשים מלחמה בין נאט"ו לרוסיה. על אף שאנחנו חלוקים בדעותינו, ופעולותיו נוראיות, ארצות הברית לא תנסה להדיח אותו", כתב ביידן בהצהרתו. כל עוד ארצות הברית או בעלות בריתה לא יותקפו, לא ניכנס לקונפליקט ולא נשלח חיילים אמריקנים לאוקראינה". הנשיא ביידן הוסיף כי הוא אינו מעודד את אוקראינה לתקוף מעבר לגבולותיה.

    בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא האוקראיני התקדם בלחימה ובלם את הכוחות הרוסיים באזור חרסון וחרקוב. "המגנים שלנו הראו אומץ רב, למרות היתרו המשמעותי שיש לרוסים", אמר זלנסקי. "אנחנו רוצים שכל אנשינו ישוחררו, אבל צריך לעשות זאת בזהירות".

  • 09:56/אוקראינה: מפעל כימיקלים בסיוורודונצק באוקראינה נפגע כתוצאה מתקיפה רוסית

    מפעל כימיקלים נפגע היום בסיוורודונצק באוקראינה כתוצאה מפגיעה אווירת של הכוחות הרוסים, כך מסר המושל המקומי, סריי גאידאי. כמו כן, הוא קרא לתושבים המקומיים שלא לעזוב את המקלטים עקב הסיכון שנקף מאדים רעילים מהמפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully