וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי האיחוד מנסים להגיע להסכמה על אמברגו נפט רוסי

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 22:04

עיתונאי צרפתי נהרג בלוהנסק. מנהיגי האיחוד האירופי בפסגה בת יומיים שמטרתה להגיע להסכמה על חבילת סנקציות שתכלול אמברגו נפט רוסי. מפקד הצבא של סוורודונצק: כוחות רוסיים מתקדמים אל מרכז העיר

צינור נפט נורדסטרים 2. AP
צינור נפט נורדסטרים 2/AP
  • 17:29/ארדואן: "מוכנים למלא תפקיד חשוב במנגון שיסדיר את היחסים בין רוסיה לאוקראינה"

    נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר לו כי מדינתו "מוכנה למלא תפקיד חשוב במנגנון שיסדיר את היחסים בין רוסיה, אוקראינה והאו"ם אם יושג הסכם בין קייב למוסקבה". עוד הוסיף כי "חייבים לנקוט בצעדים להפסקת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה".

  • 21:37/ולנטין יומשב התפטר מתפקידו כיועץ השכר של פוטין

    ולנטין יומשב, חתנו של בוריס ילצין, נשיא רוסיה לשעבר, התפטר מתפקידו הנוכחי כיועץ שכר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לא הגיב על ההתפטרות.

  • 19:59/אוקראינה: יש התקדמות במתקפה הנגד שלנו בדרום המדינה

    הצבא של אוקראינה אמר כי יש התקדמות במהלך מתקפת הנגד שלו בדרום המדינה ועל המשך המאמצים לעכב את ההתקדמות של הרוסים באזור דונבאס. עוד אמר כי הרוסים מנסים לדרדר את ההגנה של אוקראינה בלוהנסק ודונייצק, וכי נעשה שימוש בארטילריה, תקיפות אוויריות וטילים בכמה מקומות - כולל ליסיצ'נסק וסולדר.

  • 18:02/צרפת: דורשים לפתוח חקירה על נסיבות מותו של העיתונאי הצרפתי באוקראינה"

    שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה, קראה לחקור את מותו של העיתונאי הצרפתי באוקראינה. "צרפת דורשת לבצע חקירה בהקדם האפשרי ובשקיפות מלאה על נסיבות הדרמה הזו", אמרה קולונה. זאת לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי העיתונאי הצרפתי פרדריק לקלרק-אימהוף שסיקר באוקראינה נהרג.

  • 22:03/זלנסקי: קורא לאיחוד האירופי לאשר את חבילת הסנקציות השישית שתוטל על רוסיה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לאיחוד האירופי לאשר את חבילת הסנקציות השישית שתוטל על רוסיה. עוד אמר כי האיחוד צריך "לשים בצד את המחלוקות הפנימיות".

  • 17:16/רוסיה: ההחלטה של ארה"ב לא לשלוח מערכות רקטות מתקדמות היא "רציונלית"

    סגן יושב מועצת הביטחון ברוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר כי ההחלטה של ארצות הברית לא לשלוח לאוקראינה מערכות רקטות מתקדמות שיכולות להגיע לרוסיה היא "רציונלית".

  • 16:42/ביידן: "לא נשלח לאוקראינה מערכות רקטות מתקדמות ארוכות טווח"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע כי "ארצות הברית לא תשלח לאוקראינה מערכות של רקטות המסוגלות להגיע לרוסיה". ביידן הודיע זאת לאחר שהגיעו דיווחים שקריים בהם נטען כי ממשל ביידן מתכונן לשלוח מערכות רקטות מתקדמות ארוכות טווח לקייב.

  • 15:54/גרמניה: "נסיר מגבלות ביורוקרטיות על ויזות לאזרחים רוסים"

    גרמניה תסיר מגבלות ביורוקרטיות על ויזות לאזרחים רוסים, בעיקר כאלה שנמצאים בסכנה ברוסיה משום התנגדותם לנשיא פוטין וממשלתו ולמלחמה באוקראינה - כך נמסר ממשרד הפנים של גרמניה.

  • 15:47/אוקראינה: פינוי האזרחים מחבל לוהנסק הופסק

    המאמצים לפנות אזרחים מחבל לוהנסק במזרח אוקראינה הופסקו לאחר שמשאית משוריינת נפגעה מפצצת מרגמה רוסית, ועיתונאי צרפתי שהיה בתוכו נהרג, כך דיווח מושל החבל סרהיי גאידיי.

  • 11:22/מנהיגי האיחוד האירופי צפויים להסכים על חבילת סנקציות שתכלול אמברגו נפט רוסי

    מנהיגי האיחוד האירופי צפויים להסכים בפסגה בת יומיים שתחל היום בבריסל לגבי חבילת סנקציות שתכלול אמברגו על יבוא נפט רוסי, כעונש על הפלישה הרוסית לאוקראינה. לא יכללו בסנקציות אספקת נפט דרך צינורות נפט. "החבילה הששית תכלול נפט גולמי, כמו גם מוצרי נפט, שנשלחים מרוסיה למדינות החברות באיחוד, עם פטור זמני לאסקפה דרך צינורות נפט", נכתב בטיוטה.

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם באמצעות וידאו בפני המשתתפים, במטרה לשכנע את הגוש "להפסיק עם היבוא הרוסי".

  • 09:21/כוחות רוסיים נכנסו לעומק העיר סברודונצק

    חיילים רוסיים נכנסו מפאתי העיר האוקראינית סברודונצק, אל פנים העיר. מושל אזור לוהנסק סריי גאידאי אמר לטלויזיה הלאומית כי "לצערי יש לנו חדשות מאכזבות, האויב עובר לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully